Gå til innhold

Kjønnsdelte barnebøker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ville jeg aldri kjøpt til noe barn... Vi har altså ikke kommet lengre i 2014?

• Liker 1
Skrevet

Tydeligvis ikke! Hadde blitt skuffa om barna mine fikk slike bøker til jul, rett og slett. Hvorfor skal gutter hele tida få beskjed om at de ikke kan like blomster, baking, å pynte seg osv., og hvorfor skal jenter som liker traktorer og klatring bli fortalt at det er "feil"? Blir helt matt.

Anonymous poster hash: b13fb...2d7
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner blodtåken komme sigende når jeg ser slikt. Jeg blir så utrolig provosert! Hvorfor kan ikke barn få være hva og hvem de vil, hvorfor skal de trøkkes kjønnsstereotyper nedover hodet? Hadde mine unger fått noe slikt hadde det gått rett tilbake til butikken.

Anonymous poster hash: 789b4...887
  • Liker 5
Gjest Margit Spat
Skrevet

Noe så dumt!

Og apropos noe så dumt: her er en liten oppmuntring/totalavsporing:

Skrevet

Jeg synes det er trasig. Det er bare med på å stigmatisere de ulike kjønnene hovedsaklig for å prøve å tjene mer penger.

Anonymous poster hash: 3d0cf...593
  • Liker 1
Skrevet

Det er jo tydeligvis etterspørsel etter kjønnsdelte ting, mer og mer. Er man lite reflektert når man kjøper sånt, eller hva er det?

Anonymous poster hash: b13fb...2d7
Skrevet

Vi har noen bøker som er rettet mot jenter spesielt. Disse har jenta på 4 år valgt ut selv. Jeg trur det handler om at de kjenner seg igjen når hovedpersonen selv er jente. Jeg ser ikke noe galt i det. Det hindret henne likevell ikke i å kle seg ut som batman på karnevalet i barnehagen.

Hun velger også dukker med lys hudfarge og barbie med mørkt hår akkurat som hun selv har

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker ikke dette overhodet. Men det er jo tydelig et marked for det, virker det som. Så jeg er ikke mest oppgitt over forlagene her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...