AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 I september leide jeg en leilighet. Jeg tok iver rommet til kusina mi som skulle flytte ut kun en ukes tid etter at jeg hadde tatt over. Jeg satte over depositum i hennes konto, noe hun sa jeg skulle slik at når jeg flyttet inn så var hennes forrige dipositum som sto på en samla depositumkontoen mitt. Jeg sa at jeg gjør d på en betingelE at det står der frem til jeg har flytta inn og hilst på de jeg skal bo med og får sett over leiligheten. Hun sa ja til dette, men hun måtte ha pengene som en sikkerhet. Jeg førte over pengene pluss husleie til hennes konto. Men jeg fikk ikke nøkkel med det første. Hun låvte å legge den ut til meg, det gjorde hun ikke, hun sa hun glemte det, og dro til en annen by. Neste gang sa hun at hun måtte være med så de jeg skulle bo med fikk hilse på meg for å godkjenne at de ville bo med meg, men da hadde jeg allerede betalt husleia og det var gått ca tre uker. Det var på tide å betale neste husleie. Jeg hadde fortsatt ikke fått hilst på de jentene og jeg hadde ikke fått nøkkelen. Dette var litt fordi jeg var en uke på ferie og drev å pendla mellom to byer, så behovet mitt for å vøre i den leiligheten var ikke så stort. Så ble det tid for å betale huslei nummer to, å jeg hadde ikke fått lønn som jeg skulle, men den var et par dager forsinka. Så jeg sendte mld til hun jeg leide av og sa ifra. Da sa hun -de pengen måå inn nå, for de vet ikke at det er du som skal bo der, så det går utover meg siden de tror fortsatt at huslei kommer fra meg. Jeg spurte da om nummeret til huseieren, noe jeg ikke fikk. Hun sa at han har ikke noe med dette å gjøre. Jeg sa, jo jeg leier av han, da har jeg krav på å få hilse på han og få si ifra at husleia fra meg blir et par dager forsinket. Hun blodnekta. Jeg kontakta hun andre som jeg skulle bo med. Og fortalte at jeg ikke fikk betalt husleia før om noen dager. Hun ble litt satt ut, for hun visste jo ikke at det var meg s skulle bo der engang. Hun sa at det ikke engang var vasket ut fra det romet jeg skulle flytte inn i og at hun som egentlig bodde der ikke hadde betalt strøm. Jeg ble helt satt ut, så jeg satte ikke inn noe mere husleie, jeg sa at jeg ville ha igjen depositumspengene mine og at jeg ikke skulle fortsette å bo der. Vi hadde ingen kontrakt, kun en muntlig avtale som hun brøyt å da brøyt jeg avtalen på å leie der. Problemet nå er at jeg får ikke kontakt med henne å hun nekter å gi meg depositumspengene mine. Hva skal jeg gjøre?Anonymous poster hash: 7772c...39b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Du har nok gjort noe dumt her (muntlig avtale) MEN iog med at dette er din kusine ville jeg rett og slett kobla inn familie.Anonymous poster hash: 1f50f...25d 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Hvordan skal jeg gjøre det?:/ noen forslag?Anonymous poster hash: 7772c...39b
Mystico Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Du ringer foreldrene til kusinen din og forteller hele saken! 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Men har jeg noe jeg skulle ha sagt? Eller er det kun min dumhet? For da vil jeg ikke gå videre med det..:/Anonymous poster hash: 7772c...39b
TrickyCicci Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Kan du snakke med dine egne foreldre først? Jeg syns det er hårreisende dårlig oppførsel fra kusinen din, og hadde det skjedd i min familie hadde jeg definitivt ringt tante eller onkel, men avhengig av hvordan familien din er skrudd sammen kan det være enklere om din mor el far ringer sin bror/søster og forteller om det? Men er du sikker på du ikke øsnker leiligheten da? At kusinen din har opptredt feil betyr jo ikke at hun andre jenta ikke er hyggelig, og kanksje hun synes det er greit å få inn noen mer pliktoppfyllende uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 Men har jeg noe jeg skulle ha sagt? Eller er det kun min dumhet? For da vil jeg ikke gå videre med det..:/Anonymous poster hash: 7772c...39b Dette er en kombinasjon av naivitet og ekstremt dårlig oppførsel av noen som du er i slekt med. Du forteller dette til foreldrene hennes, eller forhører deg med foreldrene dine hvordan du kan ta det videre. Du SKAL ta det videre iallefall!!Anonymous poster hash: 1f50f...25d
Chizue Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 Hun har svindlet deg, anmeld henne Det hun har gjort skiller seg egentlig ikke så mye fra de typiske svindler annonsene, rom/leilighet til leie, den som leier ut krever depo+leie, før du får sett leiligheten... Si ifra til kusinen din at om ikke hun ordner opp for seg ,så anmelder du henne. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå