AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Del Skrevet 11. desember 2014 Hei Jeg har time hos nevrolog og er veldig nervøs, jeg lurer på om noen her at vært hos en nevrolog før? Hvordan gikk det, hva måtte du gå igjennom? Fikk du svar med engang? Anonymous poster hash: 72128...549 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentee1995 Skrevet 11. desember 2014 #2 Del Skrevet 11. desember 2014 Har ikke vært hos nevrolog før, men ville uansett ønske deg lykke til <3 Det kommer nok til å gå veldig bra! Fortell med en gang du kommer at du er veldig nervøs, så tar h*n nok hensyn til det. De aller fleste innenfor helsevesenet er rolige og ålreite personer som bare vil det beste for en. Igjen, lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #3 Del Skrevet 11. desember 2014 Du får en finger i rompa for å sjekke refleksen i lukkemuskelen. http://www.journalwiki.no/Nevrologisk_unders%C3%B8kelse Anonymous poster hash: 27f72...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 11. desember 2014 #4 Del Skrevet 11. desember 2014 Kommer alt an på hva undersøkelse du skal ha. Var der med sønnen min, han fikk bare koblet noen ledninger til hodet, for det skulle sjekkes hjerneakvitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Del Skrevet 11. desember 2014 Hva som blir utført av undersøkelser er avhengig av problemstillingen nevrologen skal utrede. Mye av tiden brukes til samtale med pasienten.Anonymous poster hash: e11f6...da9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Strandet Skrevet 11. desember 2014 #6 Del Skrevet 11. desember 2014 Har dette kanskje noe med nevropsykologi å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. desember 2014 #7 Del Skrevet 11. desember 2014 Jeg går gjevnlig til nevrolog pga. epilepsi og vurdering av medisiner. Har også blitt henvist til MR og EEG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 11. desember 2014 #8 Del Skrevet 11. desember 2014 Mange ganger.Har migrene,nerveskade i rygg osv. Karpaltunnelsyndrom og nevrinom i hånda. Ikke noe å grue seg for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #9 Del Skrevet 11. desember 2014 Hei Jeg har time hos nevrolog og er veldig nervøs, jeg lurer på om noen her at vært hos en nevrolog før? Hvordan gikk det, hva måtte du gå igjennom? Fikk du svar med engang?Anonymous poster hash: 72128...549 Hva slags symptomer er du henvist for? En vanlig nevrologisk undersøkelse innebærer en sjekk av hjernenerver, reflekser, kraft og sensibilitetsutfall, ikke noe mere "farlig" enn som så. Har du ryggsmerter, undersøkes evt. påvirkning av ryggmargen med reflekser, kraft, sensibilitet og smerteutstråling, da kan det også være fokus på om du klarer å late vannet og sfinktertonus ("knipemuskelen"). Har du anfall? Da kan EEG være en suplerende undersøkelse. Har du hodepine kan MR av hodet være en suplerende undersøkelse. Er det mistanke om MS eller infeksjon, kan det være aktuelt med spinalpunksjon. Mange andre undersøkelser kan også være aktuell, men det kommer an på hva som er problemet. Anonymous poster hash: ebfa0...fc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå