AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Hvorfor feirer dere jul? Er det bare pga av tradisjon? Hvorfor går mange i kirka på julaften men aldri ellers? Tror dere på gud eller en høyere makt?Anonymous poster hash: 45fcb...aa4
Engel Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Tradisjon og fordi det er utrolig hyggelig å ha noe å glede seg til, og kose seg med på den mørkeste tida på året. Vi går ikke i kirken på juleaften, men noen ganger ellers i året. Regner oss som kristne selv om troen nok ikke er veldig sterk. Det kristne står ikke veldig sterkt i feiringen vår må jeg si.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Jeg feirer jul av tradisjon. Jeg ferier "Ordenglit" jul, altså ikke kristusmesse, men vintersolverv. Jeg har aldri gått i kirken, ville vært temmelig snodig siden jeg er ateist. Men når det skal sies, så hører jeg på vanlig julemusikk Det er ren tradisjon, selv om jeg gremmes over innholdet i sangene så må de til for å få julesteming. Men dette er da også det eneste "kristne" med julen min. Jeg har ingen engler eller kristne symboler. Anonymous poster hash: fde5b...1c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå