Gå til innhold

Ginseng og sekslyst

Yme

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt å ta rød ginseng, etter å ha lest at det er positivt for restitusjon i forbindelse med trening, noe jeg tenkte kunne være greit siden jeg ikke har blitt spesielt god enda, og jeg derfor får en del juling av de andre :sur:

Leste en del om det før jeg kjøpte tilskuddet, for å være sikker på at det ikke bare var noe tull, så jeg trodde jeg hadde fått med meg alt, men det var en liten sak jeg ikke fikk med meg, som egentlig er ganske plagsomt.
Er det normalt å bli veldig kåt, når man tar dette kosttilskuddet? Jeg går jo omtrent rundt og tenker på sex hele tiden, og det begynner å bli plagsomt :ler:

Tilskuddet jeg tar er rød ginseng, også kjent som Panax Ginseng, og det inneholder 30 mg ginsenosider per kapsel på 400 mg, som man da tar 1 av om dagen.

Kommer dette til å gå over etter hvert, eller må jeg bare slutte å ta dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri opplevd ved inntak av ginseng.

Anonymous poster hash: efe41...3df

Hvilken type ginseng var det, og hvilket kjønn er du?

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginseng har jo lenge vært anerkjent som vidundermiddel i asiatisk medisin. Har selv opplevd betydelig økning i libido med ginseng, men hvor mye som skyldes bedret blodsirkulasjon og hva som må tilskrives placebo-effekten skal jeg la være usagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginseng har jo lenge vært anerkjent som vidundermiddel i asiatisk medisin. Har selv opplevd betydelig økning i libido med ginseng, men hvor mye som skyldes bedret blodsirkulasjon og hva som må tilskrives placebo-effekten skal jeg la være usagt.

I og med at jeg ikke visste om dette, kan det nok ikke være noe placebo i mitt tilfelle.

Hvordan kan bedret blodsirkulasjon øke sekslysten?

Jeg brukte rød ginseng og er dame. Ble ikke mer kåt av det, men mer rastløs.

Veit du hvor mye ginsenoider du tok per kapsel, og hvor mange ml du fikk i deg hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I og med at jeg ikke visste om dette, kan det nok ikke være noe placebo i mitt tilfelle.

Hvordan kan bedret blodsirkulasjon øke sekslysten?

Veit du hvor mye ginsenoider du tok per kapsel, og hvor mange ml du fikk i deg hver dag?

Uten noen som helst vitenskapelig eller medisinsk bakgrunn vil jeg gjette, om det er reellt, at det er pga blodtilstrømning til penis som gir ereksjon.

Økt blodsirkulasjon vil vel da ''hjelpe'' på i den forstand? :P Ellers må det jo påvirke hormonell balanse eller noe? Og det trodde jeg ikke Ginseng gjorde, nok en gang bare synsing. Har egentlig ikke peiling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten noen som helst vitenskapelig eller medisinsk bakgrunn vil jeg gjette, om det er reellt, at det er pga blodtilstrømning til penis som gir ereksjon.

Økt blodsirkulasjon vil vel da ''hjelpe'' på i den forstand? :P Ellers må det jo påvirke hormonell balanse eller noe? Og det trodde jeg ikke Ginseng gjorde, nok en gang bare synsing. Har egentlig ikke peiling :P

Jeg kan se for meg at økt blodsirkulasjon kan hjelpe med ereksjonen ja, men ikke selve sekslysten, med mindre det påvirker hormoner, noe det kanskje gjør, ut ifra det jeg har lest.

Jeg begynte å ta dem fordi de skal hjelpe til med restitusjon, blant annet fordi de kan øke testosteronet litt. Veit at testosteron øker når man er kåt, men jeg veit ikke om det er det som gjør at man blir kåt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan se for meg at økt blodsirkulasjon kan hjelpe med ereksjonen ja, men ikke selve sekslysten, med mindre det påvirker hormoner, noe det kanskje gjør, ut ifra det jeg har lest.

Jeg begynte å ta dem fordi de skal hjelpe til med restitusjon, blant annet fordi de kan øke testosteronet litt. Veit at testosteron øker når man er kåt, men jeg veit ikke om det er det som gjør at man blir kåt.

Vel, de testosteronboosterene som ''skal øke test litt'' er som regel bare tull og ender opp med å gjøre folk grisekåte.

Gjerne det du har endt opp med. Altså hjelper det ikke noe som helst på testosteronet.

Hvis du ser etter noe som skal øke testosteronnivået må du nok ty til steroider. Og det burde du ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de testosteronboosterene som ''skal øke test litt'' er som regel bare tull og ender opp med å gjøre folk grisekåte.

Gjerne det du har endt opp med. Altså hjelper det ikke noe som helst på testosteronet.

Hvis du ser etter noe som skal øke testosteronnivået må du nok ty til steroider. Og det burde du ikke gjøre.

Testboostere øker testosteronet. Forskjellen er at de kanskje øker det med 1 %, mens steroider gir deg 50 ganger mer testo enn et menneske kan produsere naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testboostere øker testosteronet. Forskjellen er at de kanskje øker det med 1 %, mens steroider gir deg 50 ganger mer testo enn et menneske kan produsere naturlig.

Kjør på :) Testboostere er som regel bare tull og gir økt libido.

Da føler man seg skikkelig mann ;) Og tror testosteronet skyter i taket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på :) Testboostere er som regel bare tull og gir økt libido.

Da føler man seg skikkelig mann ;) Og tror testosteronet skyter i taket

Testosteronet skyter ikke i taket,av å ta testboostere. De øker det med en lav prosent, på samme måte som at testosteronet øker litt, om man feks ser pupper.

Ginseng er ikke et produkt som markedsføres som en testbooster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel litt upresis der ut fra et vitenskapelig perspektiv. Imidlertid vil følelse av fysisk velvære/form ofte bedre lystnivået også. For oss menn, vel og merke. Vi har jo som regel ikke tusen andre krav som må innfris før vi vurderer å kjenne etter om sexlysten kanskje er tilstede. :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv blir jeg ikke kåt om jeg ikke har overskudd.

Ginseng gir meg overskudd, så når jeg er ferdig med å løpe rundt som en duracellkanin, er det ikke utenkelig at en evt partner hadde fått gjennomgå før jeg sovnet :)

Anonymous poster hash: d026f...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar!

Da kan jeg vel konkludere med at det ikke er helt normalt å få mye sekslyst av det, så da tror jeg at jeg sjekker det opp med legen min, bare for å være sikker på at det ikke skjer noe tull her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...