AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #1 Skrevet 10. desember 2014 Jeg har lagt om kostholdet og spiser relativt sunt. Men når jeg legger det inn i en tabell og får opp antall kalorier i løpet av en dag, så får jeg opp mellom 14-1700 (noe mer da jeg trener) kcal. Men klarer ikke å forstå at det kan være så lite. Og jeg er jo overvektig og trenger og gå ned i vekt, men hadde ikke tenkt å ligge under det de som driver med grete roede ligger på. Jeg spiser to knekkebrød med pålegg og grønnsaker og frukt ved siden av. I tillegg drikker jeg enten melk eller jucie ved siden av. Mellom er enten en frukt eller yoghurt. Kommer an på hva jeg har i nærheten. Lunsj så spiser jeg nesten det samme. Før middag så pleier jeg å spise en frukt eller noe nøtter, evt en yoghurt. Middag spiser jeg det jeg vil. feks kjøttkaker med brun saus og grønnsaker og poteter osv Kveldsmat er noe lett noe og gjerne en litt lettere variant av yoghurt med bær feks eller grønnsaker og dipp osv. Høres dette veldig lite ut? De dagene jeg trener ligger jeg på noe mer, men trener ikke mer enn 2 ganger i uken og har en rolig jobb til vanlig (ikke kontor, men rolig med en del gåing).Anonymous poster hash: 1d315...801
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #2 Skrevet 10. desember 2014 TS igjen. Vil legge til at jeg sjeldent er sulten om kvelden, har sjeldent vondti hodet og klarer fint og ha energi til å trene etter en lang dag på jobb. Så jeg lurer litt på om det er mulig at jeg spiser så lite. Kanskje jeg ikke bruker de tabellene riktig ang vekt og riktig type mat kanskje?Anonymous poster hash: 1d315...801
Gjest Runforit Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Helt umulig å vite om du spiser nok når vi ikke vet verken alder, vekt, høyde, treningsintensitet etc Endret 11. desember 2014 av Runforit 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Helt umulig å vite om du spiser nok når vi ikke vet verken alder, vekt, høyde, treningsintensitet etc TS her. Jeg er snart 30 år, er like over 160 cm og trener styrke og kondisjon en time to ganger i uken. Ikke kjempehardt akkurat. Ellers er aktiviteten en tur med hunden stort sett. Anonymous poster hash: 1d315...801
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Ts igjen, jeg har akkurat kommet med på 80 tallet på vekta.Anonymous poster hash: 1d315...801
Gjest Runforit Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Om du er 160 og 80 kg så høres det riktig ut at du skal ligge på er gjennomsnitt på 15-1700 kcal og noe mer de dagene du trener. Jeg tror kanskje jeg misforsto spm ditt. Lurer du på om 15-1700 kcal er for lite eller tror du at du bommer og spiser mindre enn det?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 Om du er 160 og 80 kg så høres det riktig ut at du skal ligge på er gjennomsnitt på 15-1700 kcal og noe mer de dagene du trener. Jeg tror kanskje jeg misforsto spm ditt. Lurer du på om 15-1700 kcal er for lite eller tror du at du bommer og spiser mindre enn det? Nei, jeg lurte på om det å spise 1500-1700 kcal er lite for meg Jeg innbilte meg vel at jeg spiste mye mer. Men det kan hende jeg har regnet feil, og egentlig spiser mer, for jeg vet jo ikke nøyaktig hvor mye gram osv jeg spiser av alt. Men jeg spiser det som er til middag, men de dagene det er travelt og keg jobber sent så tar jeg meg gjerne en salat med skinke, ost og egg osv, og da kan kval ligge på 1500 per dag. Da jeg trener tar jeg gjerne en shake og er mer sulten. Bare synes det var rart at det var så lite kcal, fordi jeg spiser ofte og er aldri slapp/sliten. Så da er det vel uansett greit? TsAnonymous poster hash: 1d315...801
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 Er du sikker på at du regner riktig? Får du med ALT når du regner ut hvor mange kalorier det blir totalt? Smør på skiven, juicen du drikker, melken i sausen på maten osv.? For jeg synes regnestykket ditt ser litt svakt ut. Jeg kan ikke helt skjønne at den mengden mat du beskriver blir det antallet kalorier du sier. Anonymous poster hash: 1c51c...1d1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #9 Skrevet 11. desember 2014 Nei, jeg lurte på om det å spise 1500-1700 kcal er lite for meg Jeg innbilte meg vel at jeg spiste mye mer. Men det kan hende jeg har regnet feil, og egentlig spiser mer, for jeg vet jo ikke nøyaktig hvor mye gram osv jeg spiser av alt. Men jeg spiser det som er til middag, men de dagene det er travelt og keg jobber sent så tar jeg meg gjerne en salat med skinke, ost og egg osv, og da kan kval ligge på 1500 per dag. Da jeg trener tar jeg gjerne en shake og er mer sulten. Bare synes det var rart at det var så lite kcal, fordi jeg spiser ofte og er aldri slapp/sliten. Så da er det vel uansett greit? TsAnonymous poster hash: 1d315...801 Jeg leste ikke dette ordentlig før jeg svarte. Du kan ikke vite hvor mange kalorier du får i dag hvis du ikke veier alt. Det er veldig forskjell i kaloriinnhold i forskjellige knekkebrød, forskjellige frukter osv., så du må vite kaloriinnholdet i alt du spiser, og veie alt så du vet akkurat hva du får i deg. Anonymous poster hash: 1c51c...1d1 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #10 Skrevet 11. desember 2014 Er du sikker på at du regner riktig? Får du med ALT når du regner ut hvor mange kalorier det blir totalt? Smør på skiven, juicen du drikker, melken i sausen på maten osv.? For jeg synes regnestykket ditt ser litt svakt ut. Jeg kan ikke helt skjønne at den mengden mat du beskriver blir det antallet kalorier du sier.Anonymous poster hash: 1c51c...1d1 Jeg er ganske ny på dette, så det kan være at det er jeg som legger inn feil og ikke vet nok om mengde osv. Men du synes med andre ord at det ser it som jeg spiser en god del mer kalorier i løpet av en dag utifra hva jeg har skrevet om hva jeg spiser? For jeg synes nemlig selv det..Anonymous poster hash: 1d315...801
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #11 Skrevet 11. desember 2014 Jeg er ganske ny på dette, så det kan være at det er jeg som legger inn feil og ikke vet nok om mengde osv. Men du synes med andre ord at det ser it som jeg spiser en god del mer kalorier i løpet av en dag utifra hva jeg har skrevet om hva jeg spiser? For jeg synes nemlig selv det..Anonymous poster hash: 1d315...801 Ja, jeg synes det. Men jeg vet selvfølgelig heller ikke hvor mye du spiser av hva, og hvilke typer frukt, yoghurt og knekkebrød du spiser osv., så jeg kan ikke si noenting med sikkerhet. Anonymous poster hash: 1c51c...1d1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #12 Skrevet 12. desember 2014 Ja, jeg synes det. Men jeg vet selvfølgelig heller ikke hvor mye du spiser av hva, og hvilke typer frukt, yoghurt og knekkebrød du spiser osv., så jeg kan ikke si noenting med sikkerhet.Anonymous poster hash: 1c51c...1d1 Jeg spiser ofte hjemmelaget knekkebrød, derfor spiser jeg ofte bare to, da disse er mektige. Hvis jeg spiser vanlige, så kan jeg spise tre-fire. Jeg prøver og variere litt pålegg, feks leverpostei som er litt magrere eller magerost og noen ganger så blir det smørost eller brunost feks. Gjerne med paprika/agurk/tomat på. Og spiser stort sett hver dag makrell i tomat, da jeg ellers er dårlig på å få i meg fisk. Yoghurt er gjerne de som er litt lettere, men gjerne feks et stort beger. (Der det står på at er rundt 170-190 kcal) Frukt er banan, eple, pære, mango og melon. Og middag er feks to-tre kjøttkaker med poteter, grønnsaker og sausAnonymous poster hash: 1d315...801
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #13 Skrevet 12. desember 2014 Jeg spiser ofte hjemmelaget knekkebrød, derfor spiser jeg ofte bare to, da disse er mektige. Hvis jeg spiser vanlige, så kan jeg spise tre-fire. Jeg prøver og variere litt pålegg, feks leverpostei som er litt magrere eller magerost og noen ganger så blir det smørost eller brunost feks. Gjerne med paprika/agurk/tomat på. Og spiser stort sett hver dag makrell i tomat, da jeg ellers er dårlig på å få i meg fisk. Yoghurt er gjerne de som er litt lettere, men gjerne feks et stort beger. (Der det står på at er rundt 170-190 kcal) Frukt er banan, eple, pære, mango og melon. Og middag er feks to-tre kjøttkaker med poteter, grønnsaker og sausAnonymous poster hash: 1d315...801 De hjemmelagede knekkebrøene kan jeg ikke si noe om, da jeg ikke vet noe om hva du har i dem. Butikkkjøpte knekkebrød kan du lett regne ut kaloriinnholdet på selv, ved å finne næringsinnholdet på pakken eller på nett. Frukt er alltid positivt, og det skal godt gjøres å spise seg tjukk på det. Banan inneholder 83 kalorier per 100 g, mango inneholder 65 kcal per 100 g, pære inneholder 44 kcal per 100 g, eple inneholder 49 kcal per 100 g, melon kommer an på hvilken type. Det er bare å veie det før du spiser det, og så regne ut hvor mange kalorier det inneholder. Når det gjelder kjøttkaker, så kommer det veldig an på hva de er laget av. Forskjellen på kjøttdeig og karbonadedeig er stor. Sausen kan også være en kaloribombe hvis det brukes h-melk/fløte og smør i den. Anonymous poster hash: 1c51c...1d1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #14 Skrevet 12. desember 2014 De hjemmelagede knekkebrøene kan jeg ikke si noe om, da jeg ikke vet noe om hva du har i dem. Butikkkjøpte knekkebrød kan du lett regne ut kaloriinnholdet på selv, ved å finne næringsinnholdet på pakken eller på nett. Frukt er alltid positivt, og det skal godt gjøres å spise seg tjukk på det. Banan inneholder 83 kalorier per 100 g, mango inneholder 65 kcal per 100 g, pære inneholder 44 kcal per 100 g, eple inneholder 49 kcal per 100 g, melon kommer an på hvilken type. Det er bare å veie det før du spiser det, og så regne ut hvor mange kalorier det inneholder. Når det gjelder kjøttkaker, så kommer det veldig an på hva de er laget av. Forskjellen på kjøttdeig og karbonadedeig er stor. Sausen kan også være en kaloribombe hvis det brukes h-melk/fløte og smør i den. Anonymous poster hash: 1c51c...1d1 Men utifra hva jeg skriver at jeg spiser så ser det ikke ut som keg spiser for lite? Skal bli flinkere på å kutte ned på saus ja. Men er så veldig glad i det.Anonymous poster hash: 1d315...801
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #15 Skrevet 12. desember 2014 Men utifra hva jeg skriver at jeg spiser så ser det ikke ut som keg spiser for lite? Skal bli flinkere på å kutte ned på saus ja. Men er så veldig glad i det.Anonymous poster hash: 1d315...801 Nei, jeg synes det ser fint ut Anonymous poster hash: 1c51c...1d1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #16 Skrevet 12. desember 2014 Nei, jeg synes det ser fint ut Anonymous poster hash: 1c51c...1d1 Så bra! Anonymous poster hash: 1d315...801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå