Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen med tips? Er en farge jeg bare vil prøve og se om passer, så kjedelig å betale 2000+ hos frisør for en farge jeg kanskje ikke ser bra ut med!😁

Noen med tips til hjemmefarging?

Fakta om mitt hår:

Håret mitt er brunt og suger til seg farge som bare det, blir nesten svart hver gang jeg farger det i farge 4.0. Prøvde helt blond farge i håret, da ble det hakket lysere med rødskjær. Har forsåvidt alltid litt rødskjær. Dette med hjemmefarging. Hos farging hos frisør blir fargen som tiltenkt.

post-54804-23431_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Neste gang du er på en Vita-butikk, sjekk ut Live Color XXL-serien og se etter fargen med nummer 86.
Den er så nærme jeg klarer å komme i mitt mentale hårfargekart ihvertfall.
Live Color XXL 86 - Pure Purple

Det er for øvrig mulig du får tilsvarende effekt med Red Passion også

Endret av Minya
Skrevet

Hårfargen fra Garnier synes jeg sitter i best.

Anonymous poster hash: 95fb4...200
Skrevet

noen med tips? Er en farge jeg bare vil prøve og se om passer, så kjedelig å betale 2000+ hos frisør for en farge jeg kanskje ikke ser bra ut med!

Noen med tips til hjemmefarging?

Fakta om mitt hår:

Håret mitt er brunt og suger til seg farge som bare det, blir nesten svart hver gang jeg farger det i farge 4.0. Prøvde helt blond farge i håret, da ble det hakket lysere med rødskjær. Har forsåvidt alltid litt rødskjær. Dette med hjemmefarging. Hos farging hos frisør blir fargen som tiltenkt.

Grunnen til at fargen din kan se svart ut når man fagerer det hjemme kan være at man farger det for mye, eller at du har farget over det med masse forskjellie fargetoner, og butikk fargene inneholder mer pigmenter enn det som frisørene bruker i salongene så det er ikke alltid at fagen blir sånn som på bilde på boksen. 4.0 er en ganske så mørk farge så den kan nesten se svart ut når den egentlig er ganske så mørk brun.

Vi som bor i norden har masse gjemte røde og orange pigmenter i håret som kommer frem når man bleker det eller skal ha en annen farge på håret.

Frisørene ser allitd på håret ditt før de begynner med noe fargebehandlig på det for å finne ut av nøyaktig hva de skal bruke. Som oftes blander de mer enn kun en farge i blandigen siden de må finne en farge blanding som passer for ditt hår og etter hvilken farge du ønsker deg.

Anonymous poster hash: 0b531...761

Skrevet

Jeg bruker farge "6,60 intense red" fra Olia og jeg får ganske likt den fargen der! Det bildet her er fra første gang jeg farga fra brunt til rødt.

Og et kjempetips for de med farge rødt hår; fargebombe-kuren fra Revlon! Jeg har i farge 600 fordi jeg liker at fargen er skikkelig knæsj, men ettersom jeg husker er farge 500 mer som den du linka til, TS :)

Anonymous poster hash: 99fe0...962

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...