AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #1 Skrevet 10. desember 2014 Naboen har flyttet, men tok ikke med seg katten. Han flyttet i mai. Nå går katten ute og mjauer. En annen nabo gir den mat av og til, men den bor ingen steder, har ingen steder å gå inn. Vi har katt selv, og katten vår er redd den andre katten, ellers hadde jeg vurdert å adoptere den. Spørsmålet er: Hvor sier man fra om katter man er bekymret for? Burde jeg varsle når jeg ikke er helt sikker (kan jo være noen har overtatt den jeg ikke vet om). Den mjauer veldig.Anonymous poster hash: 0e5d5...3ae
Timiwo Skrevet 10. desember 2014 #3 Skrevet 10. desember 2014 Kontakt mattilsynet, dyrebeskyttelsen eller FOD-Gården. Nå har minusgradene kommet, så pusen trenger både ly, mat, drikke og ikke minst selskap.Hvordan forfatning er katten i? Er den tynn, dårlig pels, sår? Håper du gjør en innsats og hjelper pusen :-)
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #4 Skrevet 10. desember 2014 Katten har ingen sår eller skader jeg kan se, da hadde jeg tatt den til dyrlegen vår. Litt tynn, men ikke mager. Hva er fod-gården? Bor på sørlandet.Anonymous poster hash: 0e5d5...3ae
Timiwo Skrevet 10. desember 2014 #5 Skrevet 10. desember 2014 Foreningen for omplassering av dyr (www.Fod.no). De har blant annet fosterhjem som kan ta vare på katten til den får et varig hjem :-) De er veldig hyggelige, så det er bare å ta kontakt! Mange hjemløse dyr som kommer til dem.
Suss81 Skrevet 10. desember 2014 #6 Skrevet 10. desember 2014 Hvilket fylke på sørlandet? Må vite det for å gi deg konkrete kontaktopplysninger mattilsynet rykker svært, svært sjeldent ut for en katt
Leini Skrevet 10. desember 2014 #7 Skrevet 10. desember 2014 Ta kontakt med den/de som flytta og hør om noen har fått ansvaret. Gjerne på tidslinja på FB. Kan jo være atde ikke fant den når de skulle dra. -Men tviler. Vil de ikke ha den, så er det faktisk deres plikt til å finne et nytt hjem. Omplassering eller ikke. Synes hele den greia med å bare å dra fra dyrene sine er blitt for vanlig. Få frem gapestokken igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #8 Skrevet 10. desember 2014 Ta kontakt med den/de som flytta og hør om noen har fått ansvaret. Gjerne på tidslinja på FB. Kan jo være atde ikke fant den når de skulle dra. -Men tviler. Vil de ikke ha den, så er det faktisk deres plikt til å finne et nytt hjem. Omplassering eller ikke. Synes hele den greia med å bare å dra fra dyrene sine er blitt for vanlig. Få frem gapestokken igjen. Det er faktisk ulovlig å flytte fra pus, så en anmeldelse er kanskje på tide (selv om den blir henlagt) så eierne lærer at det er galt Anonymous poster hash: 1f487...4b3 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #9 Skrevet 10. desember 2014 Hadde kontaktet eierne først. Kan jo hende katten din bare trenger litt tid til å bli vant meg nabopus da? sjeldent at katter blir bestevenner med en gang. Her i huset hata de hverandre med en gang, når ny pus kom inn. Men så begynte de å respektere hverandre. Om du bestemmer deg for å ta inn katta da. Spør gjerne etter fler tips da, orker ikke legge ut om det nå om det ikke blir nødvendig:)Anonymous poster hash: b8033...77c
Tvist Skrevet 10. desember 2014 #10 Skrevet 10. desember 2014 Prøv å få tak i eierne. Om ikke de svarer eller tar seg av katten, anmeld eierne til mattilsynet. Kan gjøres på nettsiden deres (bekymringsmelding). Prøv å legge ut en annonse på finn for omplassering, men det kan først være lurt å sjekke om katten er chippet i gamle eiers navn, kastrert, alder osv.
Suss81 Skrevet 11. desember 2014 #11 Skrevet 11. desember 2014 Blir så sint på folk som bare flytter fra katten sin! Bare siden November har jeg alene hentet to tragiske tilfeller som var blitt flyttet fra, begge hadde chip. Når vi kontaktet den ene eieren så viste det seg at han flyttet fra pus for 7 (!) år siden....Han andre bare la på når han hørte hva telefonsamtalen angikk....Gleder meg til de får regningen fra dyrlegen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå