Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å funderer på hva jeg skal gi venninnene mine til jul. Vi er en gjeng på 5, og pleier å gi gaver til 100-150 kr hver. Alle venninnene mine er over gjennomsnittlig opptatt av hår og sminke, så jeg tenker at noen av mine favorittprodukter til hår hadde vært perfekt for dem. Jeg tenker balsam/stylingprodukter fra f.eks Tigi, eventuelt tangle teezer (min favoritt-ting!).

Problemet er at jeg er redd for at det skal tolkes feil. Tenk om de tror at jeg indirekte sier at de ikke har fint hår?

Hva tror dere, KG. Er det dumt å gi skjønnhetsprodukter til Jul? Finnes det noen valg som er mere safe enn andre?

Anonymous poster hash: a4a68...de2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, om det tolkes som i at de tror du synes de er stygge så har de issues. Har både gitt og fått(produkter av interesse da) i julegave, har aldri tenkt i de baner selv i alle fall. Aldri fått noen klager heller. Hadde jeg derimot kjøpt sminke eller høye heler til venninna mi som hater begge deler, så hadde det nok blitt noe annet. Så go for it sier nå jeg, om du vet de interesserer seg for sånt:)

Anonymous poster hash: 3b55a...16e
  • Liker 3
Skrevet

Hadde aldri tenkt sånn, jeg i alle fall :) Jeg setter pris på å få skjønnhetsprodukter. Da får jeg prøvd noe nytt og spennende.

• Liker 2
Gjest Margit Spat
Skrevet

Hvis de er mer enn gjennomsnittlig opptatt av dette, har de sikkert allerede sine favorittprodukter. Hvis du vet hva de bruker, så er du jo safe, men hvis ikke er det en større sjanse å ta. Ikke nødvendigvis fordi de vil tro at du hinter om at de har forbedringspotensial, men fordi du kan bomme på hva de liker.

Skrevet

Altså, om det tolkes som i at de tror du synes de er stygge så har de issues. Har både gitt og fått(produkter av interesse da) i julegave, har aldri tenkt i de baner selv i alle fall. Aldri fått noen klager heller. Hadde jeg derimot kjøpt sminke eller høye heler til venninna mi som hater begge deler, så hadde det nok blitt noe annet. Så go for it sier nå jeg, om du vet de interesserer seg for sånt:)

Anonymous poster hash: 3b55a...16e

En gang, for noen år siden, ga jeg en parfyme til en venninne til Jul. Hun ble såret og spurte om det var et "hint" :( ...

Det er noen andre venninner jeg har tenkt å gi gave til nå.

Er f.eks hårolje en ok gave, eller kommer de til å tro at jeg mener at de "trenger" hårolje?

Skrevet

Hvis de er mer enn gjennomsnittlig opptatt av dette, har de sikkert allerede sine favorittprodukter. Hvis du vet hva de bruker, så er du jo safe, men hvis ikke er det en større sjanse å ta. Ikke nødvendigvis fordi de vil tro at du hinter om at de har forbedringspotensial, men fordi du kan bomme på hva de liker.

Jeg vet om favorittproduktene til hver enkelt av dem. Bør jeg heller kjøpe noen av favorittproduktene deres, så sparer de seg den vanlige kostnaden?

Skrevet

Samme her! Men er vel forskjellig frå person til person. Billig sjampoer er vel litt kjedeleg, men Tigi ol. er jo knall :) Om du trur dei blir glad for det, så kjør på :) )Eg plar å få såpe, DET er kjedeleg det :P )

• Liker 2
Skrevet

Samme her! Men er vel forskjellig frå person til person. Billig sjampoer er vel litt kjedeleg, men Tigi ol. er jo knall :) Om du trur dei blir glad for det, så kjør på :) )Eg plar å få såpe, DET er kjedeleg det :P )

Jeg tenker på denne: https://www.blush.no/tigi-s-factor-serious-conditioner/784677#!tab:reviews

Eller denne: https://www.blush.no/tigi-bedhead-after-party-smoothing-cream/784643#!tab:info

Tenker å legge med noen ansiktsmasker også, så kan vi ha spa-kveld i romjula :)

Skrevet

Jeg synes det er en kjempeflott ide! :) Selv var jeg overlykkelig da jeg fikk rettetang til jul i fjor. Den er flittig brukt og en av de beste gavene jeg noensinne har fått.

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte å få parfymer, dusjsåper, Ikke sånne billige skvip, men en litt dyrere sort..
Måtte pent be venninnene mine å slutte å kjøpe det..Er en grunn til at jeg har få dusjsåper og ingen parfymer og det er rett og slett fordi jeg er allergisk og har astma i tillegg.. Så slike ting tåler jeg ikke >.<
Uparfymert er tingen :fnise:
"altså dere kan fortsette å kjøpe, men jeg får ikke brukt det...Da kan dere heller gi meg telys..om dere absolutt må kjøpe noe :) "
Ett år fant den ene venninnen min ut at hun ville kjøpe meg øredobber istedet for...Men jeg har nikkelallergi...Så de ble jo ikke brukt de heller :fnise: (kan bare bruke sølv eller gull!)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei ikke frekt jeg kjøper rynkekrem til alle over 35 år.

Endret av GudSelv
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tenker på denne: https://www.blush.no/tigi-s-factor-serious-conditioner/784677#!tab:reviewsEller denne: https://www.blush.no/tigi-bedhead-after-party-smoothing-cream/784643#!tab:infoTenker å legge med noen ansiktsmasker også, så kan vi ha spa-kveld i romjula :)Anonymous poster hash: a4a68...de2

Det var kjempelurt! 😁 Tykkjer det hadde vore rart om dei ikkje hadde satt pris på det. Det er jo SÅ gøy med jentekveld!

Eg ville vald den rosa, men det er vel fordi eg alltid har hatt lyst på den sjølv :P

Go for it 👍

Endret av Kjibba
Skrevet

Så lenge du ikke gir rynke- eller kvisekremer, så burde du ikke bekymre deg. Moren min fikk rynkekrem av ei venninne, og hun ble kjempegretten resten av julaften...

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er en kjempegod ide, men kjøper selv stort sett produkter jeg vet vennene mine bruker. Ei av mine venninner bruker f.eks en spesiell hårolje, denne fant jeg i liten reiseutgave da jeg var i utlandet. Kjøpte flere og vet hun blir glad for noen reiseutgaver av denne. Samme venninne bruker alle mulige dusjsåper og jeg kan da kjøpe hvilken som helst.

Anonymous poster hash: 7b39d...bb3
Skrevet

Så lenge du ikke gir rynke- eller kvisekremer, så burde du ikke bekymre deg. Moren min fikk rynkekrem av ei venninne, og hun ble kjempegretten resten av julaften...

Takk for ideen! Hvis jeg noen gang får noen fiender skal jeg gi dem det anonymt! x)

Så til neste spørsmål, er det frekt å gi alle det samme når de kjenner hverandre såpass godt at de vil merke det?

Skrevet

Kjøp sånn dere hårfarge som du kan sminke på. Veldig hendig å ha på nyttårsaften bl.a.

Anonymous poster hash: 3c8eb...827
Skrevet

Takk for ideen! Hvis jeg noen gang får noen fiender skal jeg gi dem det anonymt! x)

Så til neste spørsmål, er det frekt å gi alle det samme når de kjenner hverandre såpass godt at de vil merke det?

Vel, ja. Jeg ville ikke satset på å gi folk samme gaver med mindre de er hjemmelagde som f.eks. karameller ol. Det blir veldig fort upersonlig, spesielt om de er gode venner av deg.

• Liker 1
Skrevet

Vel, ja. Jeg ville ikke satset på å gi folk samme gaver med mindre de er hjemmelagde som f.eks. karameller ol. Det blir veldig fort upersonlig, spesielt om de er gode venner av deg.

Hmm... nå har jeg lett litt på nettet og funnet noe som passer til hver enkelt av dem! :)

Er det frekt å gi tangle teezer? Jeg vet at hun ene sparer til langt hår, og det er liksom den børsten i verden som sliter minst på håret :)

Skrevet

Hmm... nå har jeg lett litt på nettet og funnet noe som passer til hver enkelt av dem! :)

Er det frekt å gi tangle teezer? Jeg vet at hun ene sparer til langt hår, og det er liksom den børsten i verden som sliter minst på håret :)

Nei, det synes jeg ikke! :) Tror hun kommer til å bli glad jeg, er jo alltids fint å få slike saker!

Skrevet

Hårprodukter er veldig safe! Synes det er en fin gave jeg :)

Anonymous poster hash: 6f327...1bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...