Gå til innhold

Hvilket service skal jeg samle på?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest justice ikke innl.

Etter oppfordring fra familie og venner som synes det krever litt vel mye å pønske ut en ny presang hver jul og fødselsdag, har jeg nå tenkt å begynne å ønske meg et service. Jeg har også selv hatt lyst til å få litt mer enn "to av hver" av alt jeg har, så jeg ser fram til å starte.

Det jeg lurer på, er om noen kjenner til noen pene servicer eller steder hvor de selger slikt.

Servicet må være ensfarget, og helst en av flg. farger; grått, hvitt, natur, beige, kitt, brunt. Relieff er o.k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes faktisk den "Anytime" serien som de selger på Meny er ganske stilig. Den er hvit, og ser enkel og elegant ut. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fighter

Shell skal visst ha ekstraservice. Det sa de i hvert fall for noen år siden. Kunne ikke helt dy meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men finn et fra en kjent produsent, og spør i butikken om de vet om det fortsatt kommer til å bli produsert i overskuelig fremtid.

Jeg samlet på vinglass fra Villeroy & Boch og sitter nå med sju krystallglass som er gått ut av produksjon.

Ganske irriterende ettersom jeg hadde tenkt å samle til tolv.

("Iris"... om noen skulle ha lyst til å selge meg fem stykker.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har denne:

http://www.villeroy-boch.com/index.php?id=..._ocrprefix=4600

Søstersen ønsket seg det til sitt bryllup. Og først da "oppdaget" jeg dette. Så vi ønsket også det som kaffeservise. Veldig gode å drikke av. Ikke for "skjøre". Bruker det også til frokost på søndagene.

Det viktige er at koppene ikke er så tynne at du knapt tør røre dem, og at de er gode å holde i.

Helt hvitt er fint fordi du da kan skeie ut med farger på lys, servietter og duk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også det sistnevnte Cellini.

Veldig fornøyd med det. Det er enkelt, men da kan man heller dekke bordet (duk, lys, servietter, blomster osv) med farger og lettere variere til ulike anledninger og årstider.

Det er heller ikke så "fint" at man ikke tør ta det fram. Ikke er det så dyrt heller, det er jo også et ok poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ta deg en tur på glassmagasin. Der kan du i ro og mak titte på diverse. Se hva som er klassisk, hva dem garanterer leveranse på i ti år fremover. Hva som passer deres stil osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...