Gå til innhold

Må jeg redusere kaloriinntakk etterhvert som jeg går ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurer på en ting. Jeg veide i utgangspunktet 60 kg, noe rundt der. Er 161 høy. Nå er jeg 49 kg. Jeg reduserte kaloriinntaket, og gikk ned i vekt. Jeg spiser 1500 kalorier hver dag. Men nå som jeg er nede i 49 kg, må jeg redusere kaloriinntaket enda mer for å gå ned i vekt? Eller kan jeg holde meg til 1500 kalorier daglig og fortsatt gå ned i vekt?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest EspenAskeladd
Skrevet

Du vil ikke brenne noe særlig mindre kalorier med mindre fett. Du kan regne med at du forbrenner rundt 40-50kcal mindre per dag.

Så hold deg på ca 1500

Skrevet

Ok. Takk for svar :)

Skrevet

Hvis du er 1,61 og 49 kg ser jeg ingen grunn til at du skal mer ned i vekt. Ideelt sett skulle du heller ha lagt på deg litt.

Hvorfor ønsker du å gå mer ned TS?

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du ned i vekt? Er du spiseforstyrret? Anbefaler deg å søke hjelp.

Skrevet

Hei,

Jeg lurer på en ting. Jeg veide i utgangspunktet 60 kg, noe rundt der. Er 161 høy. Nå er jeg 49 kg. Jeg reduserte kaloriinntaket, og gikk ned i vekt. Jeg spiser 1500 kalorier hver dag. Men nå som jeg er nede i 49 kg, må jeg redusere kaloriinntaket enda mer for å gå ned i vekt? Eller kan jeg holde meg til 1500 kalorier daglig og fortsatt gå ned i vekt?

:)

Du er på grensen til å bli undervektig og innlegget er rapportert

Anonymous poster hash: 4e4c7...01e

• Liker 4
Skrevet

Du er på grensen til å bli undervektig og innlegget er rapportert

Anonymous poster hash: 4e4c7...01e

Riktig. Jeg syns det er rart at så tynne mennesker ønsker å gå ned i vekt, det er verken fint eller sunt.

Jeg er selv undervektig, veier 49 kg og er to cm høyere enn TS, og kan ikke begripe at hun ønsker å gå ned mer i vekt, hva er det hun egentlig ser i speilet? Jeg prøver å gå opp fem kg, ettersom jeg vil se friskere ut i ansiktet og se ut som et sunt menneske.

Anonymous poster hash: 47914...d0b

Skrevet

Riktig. Jeg syns det er rart at så tynne mennesker ønsker å gå ned i vekt, det er verken fint eller sunt.

Jeg er selv undervektig, veier 49 kg og er to cm høyere enn TS, og kan ikke begripe at hun ønsker å gå ned mer i vekt, hva er det hun egentlig ser i speilet? Jeg prøver å gå opp fem kg, ettersom jeg vil se friskere ut i ansiktet og se ut som et sunt menneske.

Anonymous poster hash: 47914...d0b

Hør, hør!

Jeg er samme høyde som TS og veide for ti år siden 49 kg. da var jeg spiseforstyrret. Det tok mye tid og slit å komme ut av det.

Anonymous poster hash: 37b46...82d

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Yvonne (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...