AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #1 Skrevet 10. desember 2014 .Anonymous poster hash: 7f3f5...2b7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #2 Skrevet 10. desember 2014 Så lenge alle lekser og fritidsaktiviteter er gjort, sosiale evner innøvd, den fysiske formen er god, akademiske resultater på topp: så lenge de vil. Anonymous poster hash: 8d2fe...f0d 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Vår 13åring sitter fra han kommer hjem fra skolen til han legger seg. Jeg synes det er alt for mye!! Men han blir kjempe sur og lei seg når vi prøver å begrense det. Det ender bestandig i skriking og surmuling! Han har klaget over vondt i hodet og rygg de siste mnd(var hjemme fra skolen i går) Han sier han skal flytte til moren sin for der får han spille så mye han vil. Det stemmer også for vi snakket med henne om å ha felles regler men hun mente han skulle få spille så mye han ville så lenge han spiste og gjorde lekser. Jeg synes det er så trist at vi aldri ser han siden han bare sitter på rommet. Anonymous poster hash: 7f3f5...2b7
la Flaca Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 En time spilling får vår 8-åring. Han hadde sittet alt for mye med det hvis vi ikke hatt regler for spilling og bruk av netflix. Vi prøver å lære han gleden av å kunne begrense seg, og ikke bytte ut alt annet som er gøy med å sitte foran en skjerm. 10-åringen har vi ingen begrensninger på, men det hender hun får beskjed om å finne på noe annet når hun en sjelden gang sitter lenge. Det beste syns jeg er at ungene greier å regulere sånt selv, men det kommer med modenhet tror jeg. Vår yngste kunne bli lei seg før, hvis han hadde sittet så lenge med spill at han ikke rakk å leke orntlig før leggetid. Mange unger blir jo så hekta at de ikke greier å slutte, og så går de glipp av masse annet! 1
Engel Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Gutter på 7 og 9 år får sitte oppimot 2 timer på hverdager, litt mer i helgene (3-4 timer). Forutsettes at alle lekser er gjort før de får nærme seg noe som minner om pc eller iPad....
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Min 7 åring har max 1 time hver dag. Men i helger og ferier blir det kanskje litt mer enn det. Mye på reise, men da er det jo ikke så mye annet å finne på. Anonymous poster hash: b0d4b...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 Våre er 5 og 7 får ikke spille på hverdager. I helgene holder de på litt før vi våkner, og kanskje litt ellers, kanskje 2-4 timer ila en helg? De spør ikke, maser ikke, har erfart tidligere at jo mer de har tilgang på spill/data jo mer mas og surmuling blir det, så derfor begrenser vi det og det går helt fint. Anonymous poster hash: 42ce4...8f6 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #8 Skrevet 12. desember 2014 Maks en time. Anonymous poster hash: eb5d0...59f 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #9 Skrevet 12. desember 2014 Så deilig å høre at det er mange som begrenser bruken! Skulle så gjerne ønsker vi fikk det til hos oss også! TsAnonymous poster hash: 7f3f5...2b7
Gjest Phoenix Skrevet 12. desember 2014 #10 Skrevet 12. desember 2014 (endret) Null spilling i helgene, og noen timer i helgene. Jeg er ikke oppe 05.30 i helgene så han får kose seg, men ingen spilling etter 12. Endret 12. desember 2014 av Phoenix
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #11 Skrevet 12. desember 2014 Synet/øynene på de små kan svekkes og bli ekstra slitt/slitne og nakke/skuldre/fingre kan raskt få belastningsplager. I tillegg: KonsentrasjonsvanskerAnonymous poster hash: b3089...6c4 1
Gjest chiki Skrevet 13. desember 2014 #12 Skrevet 13. desember 2014 Vår 4 åring spiller ikke på ipaden hver dag en gang. Hun spør om hun har lyst å spille, og sier vi nei er det greit. Hun spiller mye når hun er hos besteforeldrene, derfor begrenser vi det hjemme. Hun får som regel spille når hun spør, men hun leker heller som regel:)
Jens Skrevet 13. desember 2014 #13 Skrevet 13. desember 2014 Så lenge alle lekser og fritidsaktiviteter er gjort, sosiale evner innøvd, den fysiske formen er god, akademiske resultater på topp: så lenge de vil. Anonymous poster hash: 8d2fe...f0d Samme her!
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #14 Skrevet 13. desember 2014 Tenker at det er litt forskjell på om barnet er 6 eller 13!? Når min sønn var yngre, så begrenset jeg det. Nå som han er eldre så får han styre det litt selv, så lenge det ikke går utover noe annet! Som feks skole, aktiviteter osv. Anonymous poster hash: 80ade...e05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå