AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #1 Skrevet 10. desember 2014 Kjøpte nå nylig en fin Rag & Bone kjole på mandag(08.12). Har sendt flere meldinger frem og tilbake med selger og hun har svart nesten med en gang hver gang jeg har sendt melding. Men nå når jeg har betalt for kjolen, så skjer det ingenting ... Får de ikke varsel om at noen har kjøpt tingene sine?? Synes dette drar på, jeg vil at hun raskest mulig skal sende kjolen i posten, så jeg slipper å vente så innmari lenge. Jeg er også redd for at hun er useriøs, selv om hun har hatt god kritikk(100%). Kjolen er dyr, 1646,- inkludert frakt og slikt tror jeg. Dette er mye penger å kaste ut av vinduet om det viser seg at jeg ikke får i posten. Hvor lang tid bør jeg vente med å anmelde? Kjøpte en annen kjole av en annen selger nesten samtidig og hun sendte med en gang jeg hadde betalt ... Anonymous poster hash: ab2db...d9c
Kragebein Skrevet 10. desember 2014 #2 Skrevet 10. desember 2014 Hva slags meldinger har du sendt da, og hva har hun svart angående sendingen? Spesielt nå før jul er det enormt mye trafikk på eBay, da må man regne med at det tar litt lenger tid. Jeg har også opplevd at jeg ikke alltid får varsel når tingene blir sendt ut. Hvis du ikke får den i det hele tatt kan du åpne case, og du får helt sikkert pengene dine tilbake, men du kan ikke gjøre det så tidlig. Da må du i så fall vente til etter forventet leveringstid, et par uker fra nå. 4
Neket Skrevet 10. desember 2014 #3 Skrevet 10. desember 2014 Ofte oppgies det i annonsen hvor lang tid de beregner før de får sendt det. 2-4 dager er ikke uvanlig. Og det er nå bare onsdag i dag? 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #4 Skrevet 10. desember 2014 Du betaler vel gjennom paypal når du handler der? Jeg handler mye på ebay, og kun en gang har jeg vært uheldig. Jeg sendte "hundre" mail, uten å få svar. Jeg tok til slutt kontakt med ebay, og fortalte om selger, og at jeg ikke oppnådde kontakt Skal si det ble sving på sakene. Fikk mail neste dag.' Sjekk når hun har skrevet at du kan forvente pakken din Anonymous poster hash: 4c8e8...6c4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Hva slags meldinger har du sendt da, og hva har hun svart angående sendingen? Spesielt nå før jul er det enormt mye trafikk på eBay, da må man regne med at det tar litt lenger tid. Jeg har også opplevd at jeg ikke alltid får varsel når tingene blir sendt ut. Hvis du ikke får den i det hele tatt kan du åpne case, og du får helt sikkert pengene dine tilbake, men du kan ikke gjøre det så tidlig. Da må du i så fall vente til etter forventet leveringstid, et par uker fra nå. Har sendt melding om målene på kjolen, hvorfor hun selger kjolen(liker å vite grunnen) og hvor mye/lenge hun har brukt den. Har ikke blitt sagt noe om sending, eneste som står er "estimated delivery 18. dsember - 27. desember". Men det kan jo ikke stemme om hun ikke sender kjolen med en gang jeg har betalt, da tar det jo lengre tid.... Har også et annet spørsmål og det er: hva betyr det når det står "sorry, Your package is delayed because an issue With the carrier" på et skopar jeg har bestilt fra Amazon? Anonymous poster hash: ab2db...d9c
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Du betaler vel gjennom paypal når du handler der? Jeg handler mye på ebay, og kun en gang har jeg vært uheldig. Jeg sendte "hundre" mail, uten å få svar. Jeg tok til slutt kontakt med ebay, og fortalte om selger, og at jeg ikke oppnådde kontakt Skal si det ble sving på sakene. Fikk mail neste dag.' Sjekk når hun har skrevet at du kan forvente pakken din Anonymous poster hash: 4c8e8...6c4 Ja, betaler bare med PayPal. Sto ikke noe om når jeg kunne forvente å få pakken tror jeg(var bare 1 av den kjolen jeg kjøpte, så går ikke an å gå tilbake på siden og lese på nytt), står bare "estimated delivery" noe det gjør med den andre kjolen jeg har bestilt også. Ja, jeg er også redd for det du beskriver her. Den var så fin og jeg ble så glad da hun sendte meg målene på kjolen at den passet meg, så kjøpte den med en gang.... Anonymous poster hash: ab2db...d9c
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 Har også et annet spørsmål og det er: hva betyr det når det står "sorry, Your package is delayed because an issue With the carrier" på et skopar jeg har bestilt fra Amazon? Anonymous poster hash: ab2db...d9c Oversatt står det at sendingen er forsinket pga problem med transportøren. Anonymous poster hash: 80feb...283
Neket Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 Gi nå selger et par dager før du begynner å skulle klage!! Om du ikke har hørt noe over helgen sender du henne en melding og spør om hun har tenkt å sende den snart. Jeg forstår jo du er spent og utålmodig, men private selgere har gjerne en jobb og et liv utenom, og står ikke klar med pakken i hånden utenfor postkontoret fem minutter etter at du har betalt!! 16
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #9 Skrevet 11. desember 2014 Gi nå selger et par dager før du begynner å skulle klage!! Om du ikke har hørt noe over helgen sender du henne en melding og spør om hun har tenkt å sende den snart. Jeg forstår jo du er spent og utålmodig, men private selgere har gjerne en jobb og et liv utenom, og står ikke klar med pakken i hånden utenfor postkontoret fem minutter etter at du har betalt!! Så merkelig da, for det virket som om det var det hun andre gjorde, og det er det seriøse selgere gjør også. Synes det er mistenkelig at hun er så rask til å svare ellers på spørsmål, men med en gang hun har fått pengene så er det ikke så farlig lengre å være oppdatert. Ja, jeg har tenkt til å vente over helgen, ser jeg ingen fremgang innen da, kommer jeg til å skrive dårlig kritikk på siden hennes. Anonymous poster hash: ab2db...d9c
Kragebein Skrevet 11. desember 2014 #10 Skrevet 11. desember 2014 Så merkelig da, for det virket som om det var det hun andre gjorde, og det er det seriøse selgere gjør også. Synes det er mistenkelig at hun er så rask til å svare ellers på spørsmål, men med en gang hun har fått pengene så er det ikke så farlig lengre å være oppdatert. Ja, jeg har tenkt til å vente over helgen, ser jeg ingen fremgang innen da, kommer jeg til å skrive dårlig kritikk på siden hennes. Anonymous poster hash: ab2db...d9c Det er sykt dårlig gjort å legge igjen dårlig kritikk på grunn av det. Hvis den ikke kommer frem før en uke etter senest forventet levering (i dette tilfelle 27.12), så ja, greit, men en uke etter at du har bestilt den? Det er bare urettferdig overfor selgeren. Hvis du fortsatt ikke har hørt noe over helgen, gjør som Blånd sier og send henne en melding og spør om den er sendt. 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #11 Skrevet 11. desember 2014 TS en en typisk ebay noob eller nettbutikkers store skrekk. Klager bare det har gått litt tid. Kjolen kommer. De fleste selgere har mye å gjøre i disse juletider og kan ikke svare på alt. Tenk deg selv hvis 150 stykker sender mail hver dag? Rekker du alt? Neppe. Pust, ta deg en joggetur og se kjolen dukke opp i postkassen om noen dager. Går det LANG tid, da kan du klage Anonymous poster hash: f256f...0a8 10
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #12 Skrevet 11. desember 2014 Det er sykt dårlig gjort å legge igjen dårlig kritikk på grunn av det. Hvis den ikke kommer frem før en uke etter senest forventet levering (i dette tilfelle 27.12), så ja, greit, men en uke etter at du har bestilt den? Det er bare urettferdig overfor selgeren. Hvis du fortsatt ikke har hørt noe over helgen, gjør som Blånd sier og send henne en melding og spør om den er sendt. Forventer ikke at den kommer kjapt i posten, men jeg synes at et minimum av seriøsitet bør være å sende den raskt avgårde. Om hun er seriøs så er hun livredd for dårlig kritikk og vil gjøre alt for at kunden blir fornøyd. Derfor burde hun ha fulgt bedre med, når jeg til og med skrev i en av meldingene at jeg kom til å kjøpe den. Så hun er ikke uforberedt. Jada, har tenkt å vente til over helgen, men slike ting som dette irriterer meg litt. Anonymous poster hash: ab2db...d9c
Wildlily Skrevet 11. desember 2014 #13 Skrevet 11. desember 2014 Tar ofte litt tid fra pakken er sendt til det er registrert. Jeg har kjøpt mye fra ebay, og nå kommer PayPal med 180 dagers garanti. Slapp av! Det ordner seg. Man kan ikke rushe ting når man bestiller fra utlandet.
Sofia123 Skrevet 11. desember 2014 #14 Skrevet 11. desember 2014 Du har eBay og PayPal som beskyttelse angående penger. Ro deg ned... 1
Fiolinisten Skrevet 11. desember 2014 #15 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Hvor er selger fra? Det er vel mulig at det er noe opphumping for tiden hos mange, iom det er mange helligdager rundt om i verden i desember. I tillegg så er desember måneden noen av de hektiske dagene hos selgere løpet av hele året. Gi det litt tid, siden hun har 100% feedback, so kan hun ikke være så veldig useriøs av seg. Når det er sagt, så har jeg mang en gang erfart at selgere har glemt å merke bestilinger som sendt og endt med å få pakken som en overaskelse. Endret 11. desember 2014 av Fiolinisten
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #16 Skrevet 11. desember 2014 Du har eBay og PayPal som beskyttelse angående penger. Ro deg ned... Ja, pengene er greie de, men det er kjolen jeg er bekymret for, har mer lyst på den enn pengene tilbake. Anonymous poster hash: ab2db...d9c
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #17 Skrevet 11. desember 2014 Hvor er selger fra? Det er vel mulig at det er noe opphumping for tiden hos mange, iom det er mange helligdager rundt om i verden i desember. I tillegg så er desember måneden noen av de hektiske dagene hos selgere løpet av hele året. Gi det litt tid, siden hun har 100% feedback, so kan hun ikke være så veldig useriøs av seg. Når det er sagt, så har jeg mang en gang erfart at selgere har glemt å merke bestilinger som sendt og endt med å få pakken som en overaskelse. Selger er fra USA. Og jeg er litt skeptisk selv om de har 100% god kritikk, hørt at de kan være useriøse fordet. Merke bestillinger som sendt burde for øvrig også være en selvfølge at seriøse selgere gjør, spesielt de som skriver på siden at "bedriften er så viktig for dem" Anonymous poster hash: ab2db...d9c
Fiolinisten Skrevet 11. desember 2014 #18 Skrevet 11. desember 2014 Selger er fra USA. Og jeg er litt skeptisk selv om de har 100% god kritikk, hørt at de kan være useriøse fordet. Merke bestillinger som sendt burde for øvrig også være en selvfølge at seriøse selgere gjør, spesielt de som skriver på siden at "bedriften er så viktig for dem" Anonymous poster hash: ab2db...d9c Forgemelser kan skje den beste, Trenger ikke å bety at der er useriøse 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #19 Skrevet 11. desember 2014 Er du sikker på at den ikke er sendt? Handler en del på eBay, og det er ikke altid jeg får epost når ting sendes. Men hvis du går inn på din konto på eBay så vil det være bilde av en pakke som indikerer at pakken er sendt. Har du sett der? Anonymous poster hash: b757f...a52
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #20 Skrevet 11. desember 2014 Er du sikker på at den ikke er sendt? Handler en del på eBay, og det er ikke altid jeg får epost når ting sendes. Men hvis du går inn på din konto på eBay så vil det være bilde av en pakke som indikerer at pakken er sendt. Har du sett der? Anonymous poster hash: b757f...a52 Ja, jeg er sikker. I tillegg til å være fullt oppdatert på hotmailen(får pipelyd på mobilen når jeg får epost), så er jeg innom ebay mange ganger for dagen. På den seriøse selgeren sin kjole er dollartegnet og pakken farget, mens på hun useriøse så er det bare dollartegnet som er farget ... Anonymous poster hash: ab2db...d9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå