AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #1 Skrevet 10. desember 2014 Har den siste uken fråtset masse, spist masse usunt og flere måltider om dagen. Dagen har startet med å spise to brødskiver med fet ost og smør og etterpå spiser jeg en kroneis. Halvannen time etter spiser jeg 2-3 brødskiver med syltetøy. Kroneis igjen. Til middag blir det to store middagsporsjoner og masse klementiner til "dessert". Kroneis igjen og flere brødskiver. I tillegg til dette har jeg drukket en del julebrus og saft. Jeg er fullt klart over at jeg har spist veldig usunt, har gått inn i julemodus og spiser svært impulsivt og akkurat det jeg har lyst på der og da. Til vanlig spiser jeg relativt sunt og mindre enn dette og da er vekten ganske så stabil. Har lurt på om jeg spiser mindre enn jeg tror, men det stemmer jo ikke, jeg spiser mer enn jeg gjør til vanlig og er ikke særlig aktiv nå fortiden heller. Hva kan være grunnen til dette? Anonymous poster hash: 7da0b...388
Gjest Runforit Skrevet 10. desember 2014 #2 Skrevet 10. desember 2014 Det er umulig å gå ned i vekt på overskudd så du bommer på regnestykket et eller annet sted. 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #3 Skrevet 10. desember 2014 Det er umulig å gå ned i vekt på overskudd så du bommer på regnestykket et eller annet sted. Det er nettopp det, men fakta er at jeg VET at jeg har spist mye mer enn jeg gjør til vanlig og veldig kaloriri mat og har ikke vært så aktiv, også har jeg gått ned i vekt. Det er rart, men det er nå det som har skjedd. Anonymous poster hash: 7da0b...388
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #4 Skrevet 10. desember 2014 Det er umulig å gå ned i vekt på overskudd så du bommer på regnestykket et eller annet sted. Spiser også en del mindre til vanlig og vekten er stabil, da. Anonymous poster hash: 7da0b...388
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #5 Skrevet 10. desember 2014 Enten er regnestykket ditt feil, eller så kvitter kroppen seg med maten iform av diaré/hyppig dobesøk etter mat eller oppkast? Er du frisk ellers? Anonymous poster hash: c58ab...66c
Guadaloupe Skrevet 10. desember 2014 #6 Skrevet 10. desember 2014 Hvordan er du til vanlig? Enten er regnestykket ditt feil eller så lider du av malabsorpsjon.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #7 Skrevet 10. desember 2014 Enten er regnestykket ditt feil, eller så kvitter kroppen seg med maten iform av diaré/hyppig dobesøk etter mat eller oppkast? Er du frisk ellers? Anonymous poster hash: c58ab...66c Jeg er frisk, ja, men er ofte slapp og litt svimmel på ettermiddagene. Går på do fire ganger om dagen, men jeg går jo ikke ned i vekt når jeg spiser mindre, men nå som jeg har spiste store mengder, syns jeg det var rart at jeg ikke har gått opp i vekt. Er ganske tynn\slank, så målet er ikke å gå ned i vekt, heller. Anonymous poster hash: 7da0b...388
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #8 Skrevet 10. desember 2014 Hvordan er du til vanlig? Enten er regnestykket ditt feil eller så lider du av malabsorpsjon. Tviler på at jeg lider av malabsorpsjon ettersom jeg ikke går ned i vekt (har en stabil vekt) når jeg spiser vanlig, da varierer vekten med 1\5 kg, men nå har jeg plutselig gått ned over 1 kg og det nå som jeg har spist masse, syns det var merkelig. Anonymous poster hash: 7da0b...388
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #9 Skrevet 10. desember 2014 Enten er regnestykket ditt feil, eller så kvitter kroppen seg med maten iform av diaré/hyppig dobesøk etter mat eller oppkast? Er du frisk ellers? Anonymous poster hash: c58ab...66c Dette er litt for mye informasjon, men jeg må ofte på do etter å ha inntatt et måltid, gjerne halvannen time etter. Anonymous poster hash: 7da0b...388
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #10 Skrevet 10. desember 2014 Du går ikke opp i vekt av å spise usunt et par ganger, samme som at du ikke går ned i vekt av å spise en salat av og til. Du spiser rett og slett ikke nok. Anonymous poster hash: ab66d...531
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #11 Skrevet 10. desember 2014 Det er én uke. Naturligvis er vekten stabil. Kroppen din har et vektmessig set point, og den vil jobbe for å bli værende der. Fortsetter du over tid å spise mer enn du forbrenner, så vil du gå opp i vekt, men da må du motarbeide kroppen og hjernen. Akkurat samme mekanisme som gjør at det er vanskelig for overvektige å gå ned i vekt - kroppen "vil" opprettholde den situasjonen den er vant til å være i. Anonymous poster hash: 09133...d6c
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #12 Skrevet 10. desember 2014 Du går ikke opp i vekt av å spise usunt et par ganger, samme som at du ikke går ned i vekt av å spise en salat av og til. Du spiser rett og slett ikke nok. Anonymous poster hash: ab66d...531 Det er sant. En kan gå ned i vekt bare av å spise usunt, så lenge du går i underskudd kalorimessig, men det er ikke det som har skjedd her. Jeg har spist store mengder og har ikke gått i underskudd, heller i overskudd. Jeg har fått i meg mye kcal.. Forstår bare ikke hva som har skjedd her. Anonymous poster hash: 7da0b...388
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #13 Skrevet 10. desember 2014 Det er én uke. Naturligvis er vekten stabil. Kroppen din har et vektmessig set point, og den vil jobbe for å bli værende der. Fortsetter du over tid å spise mer enn du forbrenner, så vil du gå opp i vekt, men da må du motarbeide kroppen og hjernen. Akkurat samme mekanisme som gjør at det er vanskelig for overvektige å gå ned i vekt - kroppen "vil" opprettholde den situasjonen den er vant til å være i.Anonymous poster hash: 09133...d6c Den er stabil når jeg spiser normalt, men nå som jeg har spist usunt og gått i overskudd, har jeg gått ned over én kg, nesten halvannen kg. Hadde forstått det om vekten hadde vært stabil eller økt litt, men at jeg har gått ned forstår jeg ikke. Anonymous poster hash: 7da0b...388
Gjest EspenAskeladd Skrevet 10. desember 2014 #14 Skrevet 10. desember 2014 Har du veldig lyst til å øke? Spis det du gjør nå, og så spiser du i tillegg en spiseskje olivenolje når du står opp, og en når du legger deg. Så får du ca 200 kcal mer om dagen. Bra for hjertet er det og. At du tilsynelatende har gått ned 1kg skal du ikke tenke på engang, jeg varierer fort med det i løpet av en dag. Det kan være at den usunne maten du nå spiser gjør at du varierer mer enn vanlig. Kroppen har gjerne en vekt den liker å ligge på, om du viker fra denne vekten kan det bli vanskeligere å gå opp/ned, men da er det bare å øke ekstra. 1
veraa94 Skrevet 11. desember 2014 #15 Skrevet 11. desember 2014 Hvis det stemmer det du sier, samt at er så ofte på o etter måltideri, kan det høres ut som du har en matintoleranse/allergi. Jeg foreslår at du tar deg en tur til legen for å sjekke opp dette
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #16 Skrevet 11. desember 2014 Har du veldig lyst til å øke? Spis det du gjør nå, og så spiser du i tillegg en spiseskje olivenolje når du står opp, og en når du legger deg. Så får du ca 200 kcal mer om dagen. Bra for hjertet er det og. At du tilsynelatende har gått ned 1kg skal du ikke tenke på engang, jeg varierer fort med det i løpet av en dag. Det kan være at den usunne maten du nå spiser gjør at du varierer mer enn vanlig. Kroppen har gjerne en vekt den liker å ligge på, om du viker fra denne vekten kan det bli vanskeligere å gå opp/ned, men da er det bare å øke ekstra. Har ikke lyst til å øke vekten nei, men vil ikke gå ned heller, ettersom jeg er på grensen til å bli for tynn. Vil selvfølgelig ha tilbake den vekten jeg mistet etter å ha fråtset (merkelig greie). Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg gikk ned i vekt etter at jeg har fråtset og fått i meg masse kcal, men har en stabilvekt når jeg spiser sunt og litt mindre. Anonymous poster hash: 7da0b...388
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #17 Skrevet 11. desember 2014 Hvis det stemmer det du sier, samt at er så ofte på o etter måltideri, kan det høres ut som du har en matintoleranse/allergi. Jeg foreslår at du tar deg en tur til legen for å sjekke opp dette Kan det være en matintoleranse? Det har jeg faktisk ikke tenkt på, trodde det var vanlig å gå på do cirka én time etter et måltid. Kanskje det er årsaken til at jeg holder meg så slank, for jeg spiser ganske mye, for å være helt ærlig. Lever ikke på noen slankekost. Anonymous poster hash: 7da0b...388
veraa94 Skrevet 11. desember 2014 #18 Skrevet 11. desember 2014 Kan det være en matintoleranse? Det har jeg faktisk ikke tenkt på, trodde det var vanlig å gå på do cirka én time etter et måltid. Kanskje det er årsaken til at jeg holder meg så slank, for jeg spiser ganske mye, for å være helt ærlig. Lever ikke på noen slankekost. Anonymous poster hash: 7da0b...388 Magen min er ingen fan av melk og jeg merker det nesten umiddelbart. Hadde sjekka det ut om jeg var deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå