AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #1 Skrevet 10. desember 2014 Hei! Jeg lurer på om det er noen her som har tatt Diflucan mot underlivssopp, som kunne svart på noen spørsmål :-) Jeg har tidligere brukt Canesten kurer for å bekjempe sopp, og det har fungert, men så fort jeg er sammen med kjæresten min (har avstandsforhold), så kommer soppen tilbake. Altså, etter at jeg har sex. Jeg har fått han til å smøre seg med Canesten også, og da gikk det litt lengre før jeg fikk det igjen. Men det kom altså tilbake! Nå vurderer jeg å prøve Diflucan i stedet for Canesten, for å sjekke om det fungerer lengre. Og for å slippe griset og smøringa Har noen erfaring med Diflucan da det gjelder tilbakevennende infeksjoner? Hvor mange tabletter trengte du før du ble frisk? Blir også glad for andre tips mot tilbakevennende sopp og hvordan jeg evt kan forebygge Anonymous poster hash: 1dc2f...22f Anonymous poster hash: 1dc2f...22f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #2 Skrevet 10. desember 2014 Diflucan er på resept så det må du til lege for å få. Mange leger tar og prøver og sender inn for å forsikre seg om at de behandler det som gir plager. Mange tror at de har sopp men har andre plager som soppmidler ikke hjelper mot. Så bestill legetime.Anonymous poster hash: 77a02...8c1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #3 Skrevet 10. desember 2014 Diflucan er på resept så det må du til lege for å få. Mange leger tar og prøver og sender inn for å forsikre seg om at de behandler det som gir plager. Mange tror at de har sopp men har andre plager som soppmidler ikke hjelper mot. Så bestill legetime.Anonymous poster hash: 77a02...8c1 Men soppmidler tar bort disse plagene, derfor tenkte jeg at det var ganske klart at det er sopp? Første gangen jeg behandlet meg for flere år siden fikk jeg beskjed av lege om at det var sopp jeg hadde. Dessuten så selges Diflucan reseptfritt i Sverige, og jeg bor ved grensen. Anonymous poster hash: 1dc2f...22f 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #4 Skrevet 10. desember 2014 Jeg har tatt det både som engangsdose og over flere uker (en tablett i uka). Det virker bedre mot sopp enn Canesten etter min erfaring. Det er også fint å slippe å smøre i over en uke. Det er bare tull at man må ta sopprøve (som påstås over her) for å få Diflucan på resept. Sopp er relativt lett å diagnostisere. Det er heller ingen resistensutvikling som er påvist mot Diflucan. Det eneste er at om man sliter med kronisk soppinfeksjon så trenger man behandling i 8-12 uker. Jeg måtte til gynekolog for å få langvarig behandling. Det tok tid å bli hørt og bli kvitt plagene.Anonymous poster hash: 4e36b...703
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #5 Skrevet 10. desember 2014 Jeg har tatt det både som engangsdose og over flere uker (en tablett i uka). Det virker bedre mot sopp enn Canesten etter min erfaring. Det er også fint å slippe å smøre i over en uke. Det er bare tull at man må ta sopprøve (som påstås over her) for å få Diflucan på resept. Sopp er relativt lett å diagnostisere. Det er heller ingen resistensutvikling som er påvist mot Diflucan. Det eneste er at om man sliter med kronisk soppinfeksjon så trenger man behandling i 8-12 uker. Jeg måtte til gynekolog for å få langvarig behandling. Det tok tid å bli hørt og bli kvitt plagene.Anonymous poster hash: 4e36b...703 Oi, okei. Dersom jeg trenger behandling over lengre tid så tror jeg at det går til lege :-) Men det er litt vanskelig for meg å gå til lege da jeg ikke har fastlege her jeg bor (studerer). Men hva om jeg prøver å ta en tablett først? Og går det bort, så finnes det kanskje noen gode forebyggende tips slik at jeg ikke får det etter neste kjærestebesøk Anonymous poster hash: 1dc2f...22f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #6 Skrevet 10. desember 2014 Oi, okei. Dersom jeg trenger behandling over lengre tid så tror jeg at det går til lege :-) Men det er litt vanskelig for meg å gå til lege da jeg ikke har fastlege her jeg bor (studerer). Men hva om jeg prøver å ta en tablett først? Og går det bort, så finnes det kanskje noen gode forebyggende tips slik at jeg ikke får det etter neste kjærestebesøk Anonymous poster hash: 1dc2f...22f Ja, om man kan få det reseptfritt i Sverige hadde jeg bare forsøkt det. 150 mg var styrken jeg fikk. Ellers fikk jeg tips om å kun vaske en gang daglig og smøre med litt olivenolje eller Weleda babyolje etterpå. Anonymous poster hash: 4e36b...703
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #7 Skrevet 10. desember 2014 Ja, om man kan få det reseptfritt i Sverige hadde jeg bare forsøkt det. 150 mg var styrken jeg fikk. Ellers fikk jeg tips om å kun vaske en gang daglig og smøre med litt olivenolje eller Weleda babyolje etterpå.Anonymous poster hash: 4e36b...703 Okei, tuuusen takk for svar Jeg har bare opplevd at soppinfeksjonen kommer tilbake da den blir trigget av samleie (har prøvd glidemiddel ved sex som har hjulpet da vi har vært flinke til å bruke det). Derfor har jeg litt trua av at hvis jeg gjør alt mer for å forebygge så vil jeg klare å holde den unna etter en diflucan Den som finnes i Sverige er også 150 mg. Anonymous poster hash: 1dc2f...22f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #8 Skrevet 10. desember 2014 Okei, tuuusen takk for svar Jeg har bare opplevd at soppinfeksjonen kommer tilbake da den blir trigget av samleie (har prøvd glidemiddel ved sex som har hjulpet da vi har vært flinke til å bruke det). Derfor har jeg litt trua av at hvis jeg gjør alt mer for å forebygge så vil jeg klare å holde den unna etter en diflucan Den som finnes i Sverige er også 150 mg. Anonymous poster hash: 1dc2f...22f Bare hyggelig å kunne være til hjelp Jeg har også opplevd å få det etter sex, selv om partner ikke har symptomer på sopp. Legen påstår at det ikke smitter, men jeg har mine tvil. Kanskje det bare blir en ubalanse etter sex. Man kan også forsøke Multi-Gyn o.l som forebyggende, det skal visstnok skal styrke bakteriebalansen. Anonymous poster hash: 4e36b...703
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #9 Skrevet 10. desember 2014 Bare hyggelig å kunne være til hjelp Jeg har også opplevd å få det etter sex, selv om partner ikke har symptomer på sopp. Legen påstår at det ikke smitter, men jeg har mine tvil. Kanskje det bare blir en ubalanse etter sex. Man kan også forsøke Multi-Gyn o.l som forebyggende, det skal visstnok skal styrke bakteriebalansen.Anonymous poster hash: 4e36b...703 Takk, Multi-Gyn har jeg faktisk her hjemme :-) Jeg har fått kjæresten min til å smøre seg med Canesten noen dager nå, bare for å prøve å gjøre alt rett! Vi skal ikke møtes før til nyttår, så da er vi forhåpentligvis soppfrie begge to! Og håper at møkka ikke kommer tilbake.. Anonymous poster hash: 1dc2f...22f
melatonin Skrevet 10. desember 2014 #10 Skrevet 10. desember 2014 Har hatt pasienter som har brukt dette når canesteen ikke har virket, diflucan som en ukes kur gjorde susen, og situasjonen var så ille at vi trodde at det ikke gikk ann å behandles 100%, men pasienten ble bra igjen! Men du har ikke diabetes eller andre tilstander som gjør at du lettere får sopp? Høres veldig plagsomt ut i grunn!!
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #11 Skrevet 10. desember 2014 Har hatt pasienter som har brukt dette når canesteen ikke har virket, diflucan som en ukes kur gjorde susen, og situasjonen var så ille at vi trodde at det ikke gikk ann å behandles 100%, men pasienten ble bra igjen! Men du har ikke diabetes eller andre tilstander som gjør at du lettere får sopp? Høres veldig plagsomt ut i grunn!! Okei! :-) Og da er det bare en tablett eller? Nei.. Og jeg spiser ikke mye sukker og ikke unormalt mye gjærprodukter. Dette problemet ble myyye større etter jeg fikk meg kjæreste. Før hadde jeg veldig sjeldent sopp, kanskje 1-2 ganger pga antibiotika. Anonymous poster hash: 1dc2f...22f
melatonin Skrevet 10. desember 2014 #12 Skrevet 10. desember 2014 Okei! :-) Og da er det bare en tablett eller? Nei.. Og jeg spiser ikke mye sukker og ikke unormalt mye gjærprodukter. Dette problemet ble myyye større etter jeg fikk meg kjæreste. Før hadde jeg veldig sjeldent sopp, kanskje 1-2 ganger pga antibiotika. Anonymous poster hash: 1dc2f...22f Tror hun tok en tablett om morgenen i en uke.. Begynner å bli lenge siden.. har ikke tatt disse selv altså så er kunn den ene erfaringen jeg har
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #13 Skrevet 10. desember 2014 Tror hun tok en tablett om morgenen i en uke.. Begynner å bli lenge siden.. har ikke tatt disse selv altså så er kunn den ene erfaringen jeg har Okei! :-) En tablett hver morgen i en uke uten å ha vært hos legen tørr jeg ikke ta, så jeg får prøve med en enkel tablett denne gangen :-) Tabletten er også ganske dyr.. Anonymous poster hash: 1dc2f...22f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #14 Skrevet 10. desember 2014 Tror hun tok en tablett om morgenen i en uke.. Begynner å bli lenge siden.. har ikke tatt disse selv altså så er kunn den ene erfaringen jeg har Tror ikke de skal tas hver dag, for de er langtidsvirkende. Jeg fikk beskjed om å ta en tablett i uka. Anonymous poster hash: 4e36b...703
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #15 Skrevet 10. desember 2014 Okei! :-) En tablett hver morgen i en uke uten å ha vært hos legen tørr jeg ikke ta, så jeg får prøve med en enkel tablett denne gangen :-) Tabletten er også ganske dyr.. Anonymous poster hash: 1dc2f...22f Fluconazol er et synonympreparat som pleier å være rimeligere. Akkurat samme virkestoff.Anonymous poster hash: 4e36b...703
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #16 Skrevet 10. desember 2014 Tror hun tok en tablett om morgenen i en uke.. Begynner å bli lenge siden.. har ikke tatt disse selv altså så er kunn den ene erfaringen jeg har Du skriver i den første trpden at du har hatt pasienter, i flertall, og her er det bare en...er du lege eller? Anonymous poster hash: 77a02...8c1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #17 Skrevet 10. desember 2014 Okei! :-) En tablett hver morgen i en uke uten å ha vært hos legen tørr jeg ikke ta, så jeg får prøve med en enkel tablett denne gangen :-) Tabletten er også ganske dyr.. Anonymous poster hash: 1dc2f...22f Husker ikke hvilken diagnose mange som behandler gjentatte ganger for sopp pga. Tilbakevendende sopp har fått, men etter gynekologbesøk er det en kjenr sak at mange kvinner har feilbehandlet seg selv med Canesten. Du behandler vel nåde innvendig og utvendig samtidig? Har du sopp utvendig så har du og sopp innvendig og omvendt. Behandler du ikke begge steder samtidig smitter du deg selv.Anonymous poster hash: 77a02...8c1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #18 Skrevet 10. desember 2014 Fluconazol er et synonympreparat som pleier å være rimeligere. Akkurat samme virkestoff.Anonymous poster hash: 4e36b...703 Okei, nice! :-) Men jeg tror ikke den finnes i Sverige uten resept, slik den jeg hadde tenkt til å kjøpe. Det er ganske nytt at det er reseptfritt der slik jeg forstår det. Anonymous poster hash: 1dc2f...22f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #19 Skrevet 10. desember 2014 Husker ikke hvilken diagnose mange som behandler gjentatte ganger for sopp pga. Tilbakevendende sopp har fått, men etter gynekologbesøk er det en kjenr sak at mange kvinner har feilbehandlet seg selv med Canesten. Du behandler vel nåde innvendig og utvendig samtidig? Har du sopp utvendig så har du og sopp innvendig og omvendt. Behandler du ikke begge steder samtidig smitter du deg selv.Anonymous poster hash: 77a02...8c1 Ja, har behandlet både innvendig og utvendig samtidig :-) Anonymous poster hash: 1dc2f...22f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #20 Skrevet 10. desember 2014 Okei, nice! :-) Men jeg tror ikke den finnes i Sverige uten resept, slik den jeg hadde tenkt til å kjøpe. Det er ganske nytt at det er reseptfritt der slik jeg forstår det. Anonymous poster hash: 1dc2f...22f Okay Håper det blir reseptfritt her også, men kun om det ikke blir dyrere. En tablett med Fluconazol tror jeg koster 45 kr i Norge, Diflucan er en del dyrere. Anonymous poster hash: 4e36b...703
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå