Gå til innhold

Venner bestemmer?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Rolig

Jeg har mange hyggelige venner. Men det er slik at alle liksom bryr seg med ka man gjør på. Greit nok, men noen ganger dumt.

For lenge siden ble jeg invitert på hyttetur ved fjorden et sted det ikke var senger til alle. Noen måtte antakelig ligge i telt. Jeg takket nei fordi jeg visste at søsteren min skulle gjennom en operasjon og trengte litt hjelp.

Så ble jeg spurt rett før turen var, om jeg hadde ombestemt meg, men det hadde jeg ikke. Hun trengte egentlgi ikke så mye hjelp, men litt, og jeg hadde uansett ikke noe lyst. Mye drikking til tidlig om morgnen, høy musikk, man blir ikke latt være i fred selv om man legger seg.

Nå er søsteren min nesten bra, og jeg er invitert på tur med nokon andre venner. De er stille og rolige. Søstersen trenger ikke hjelp meir. Jeg har så lyst!

Men jeg vet de andre vennene vil bli sure hvis jeg sier ja nå, siden jeg sa nei til dem for kort tid siden.

Hva skal jeg gjøre?

Burde man ikke få lov til å bestemme slikt selv? :roll:

Snart begynner studiene igjen, og det hadde vært kjekt å ha gjort noke meir enn å jobbe i butikk heile sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Dra på tur!

Hvis du har hyggelige og gode venner, så skjønner de selvsagt forskjellen. Hvis ikke de skjønner forskjellen, kan man kanskje lure på om de er "gode" venner..?

Fint at du gjerne vil gjøre alle til lags, men det blir slitsomt i lengden!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Det var da fælt til hårsåre venner du har!

Du fortalte dem jo hvorfor du ikke ble med dem på tur!

Det må da være bra nok for dem..?

Dessuten så bestemmer du selv hva du vil gjøre. Du er da et voksent menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Hadde dratt jeg :) det må da være lov å takke nei fordi du ikke har lyst akkurat da, eller lyst til akkurat det...

skjønner ikke hvorfor de skal bli sure egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg blir overrasket over at du faktisk tenker tanken på å takke nei, for at du ikke ønsker å gjøre de sur.

Stå for hva du har lyst til selv, og er de skikkelige venner surer de ikke over noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et lignende problem. Mine venner baksnakker hverandre. Det er skikkelig kjipt, men deres og ikke mitt problem. Derfor synes jeg du burde dra på turen. Om de blir sure så hadde de nok funnet en annen grunn å bli sur på deg allikevel. Man skal ikke bare ha 2 venner, liksom, og ikke assosiere med noen andre. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som de andre sier: Dra på den hytteturen du har lyst til, og la være å dra på hytteturer du ikke har lyst til å dra på!!

Du skal tenke på hva som er riktig for DEG, når de andre blir sure over at du drar på andre turer, så tenker ihvertfall ikke DE på deg og ditt beste, så hvorfor søren skal du ta hensyn til dem?

Situasjonen din er annerledes nå en den var når de dro på tur, og hytteturen er en annen hyttetur! Forklare dem enkelt og greit om de blir sure, at du ønsket å være der for søstra di, hun klarer seg fint nå. Du kan også forklare at du ikke orket full fest, masse høy musikk og full guffe en hel hyttetur, mens denne hytteturen blir roligere!

Det må være lov til å gjøre som man selv vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ikke la andre hindre deg i ting DU har lyst til.

-Ikke la andre bestemme hva du har lyst til eller ikke!

- Vær bestemt, så repsekterer de vel din beslutning, uten for mye om og men!

-Ikke la deg overkjøre

-bestem selv hvem du vil være sammen med!

Lykke til, og gooood tur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...