Gå til innhold

Eventyrspill for barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har dere noen anbefalinger for gode pc spill til barn?

Husker at jeg spilte mye eventyrspill i "gamle dager", bl.a."day of the tentacle" og "monkey Island".

Disse spillene er vel utgåtte nå, finnes det noen gode nyere spill? Til barn 8-10-12 års alderen.

Anonymous poster hash: 7fa1e...49d

Skrevet

Monkey Island-spillene har kommet med Special Edition med dagens grafikk og noe forbedret gameplay, så de er høyst aktuelle fortsatt ;)

MI:1 og 2 har fått ny klesdrakt, MI:3 har blitt oppgradert og fått ny loader slik at spillet kan kjøres på x64 bit windows, og MI:4 har fått en loader som gjør at spillet klarer å starte opp i win7.

MI:5 kom ut for tre-fire år siden og er like hysterisk som resten av serien.

Anbefaler på det sterkeste å få tak i hele røkla.

Skrevet

Monkey Island-spillene har kommet med Special Edition med dagens grafikk og noe forbedret gameplay, så de er høyst aktuelle fortsatt ;)

MI:1 og 2 har fått ny klesdrakt, MI:3 har blitt oppgradert og fått ny loader slik at spillet kan kjøres på x64 bit windows, og MI:4 har fått en loader som gjør at spillet klarer å starte opp i win7.

MI:5 kom ut for tre-fire år siden og er like hysterisk som resten av serien.

Anbefaler på det sterkeste å få tak i hele røkla.

Tusen takk for hjelpen!

Men nå er det mange år siden jeg spilte de spillene, og da var jeg vel 16-17 år kanskje. Husker ikke helt men innbilder meg at de er litt for voksen og vanskelig for yngre barn?

Har du andre ideer?

Mvh ts

Skrevet

Jevnt over synes jeg de passer godt for unge i pluss-minus tenåringsalder, fra ti og oppover. Humoren er til tider litt voksen, men det er jo voksen humor i Disneyfilmer også, som man ikke forstår før man blir voksen ;)
Hvor vanskelige de er kommer helt an på hva ungene egentlig forventer av et spill.

Forventer de hint og hjelp i alle retninger om de ikke skjønner greia på første forsøk, er det ikke riktig spill, selv for en voksen :P

Noen forslag:

Plants vs Zombies

Myst-serien; Myst, Riven, Myst 3: Exile, Myst 4: Revelation og Myst 5: End of Ages. Vi startet på den serien da jeg var femten og bror min var ti, og han hadde mye glede av det han også.

Syberia 1 og 2 er stemningsfulle spill med en veldig god storyline, anbefales mest til barna som har lært seg ordentlig engelsk.

Fable-serien

Diablo-serien, særlig Diablo og Diablo 2 var typiske spill som barn fra åtte-ti-tolvårsalderen elsket den gangen de kom. De er fortsatt like gode i dag. Diablo 3 er en god oppfølger til de to foregående, men det krever internettilkobling for å spilles i motsetning til de to andre. Alle tre kan kjøpes hos Blizzard på Battle.net

For de litt mer strategiske barna er WarCraft 2 og 3 fortsatt svært gode spill.

I samme kategori finner du også StarCraft

Minecraft og Terraria kan være gode alternativer for barn som liker å utfolde seg ved å bygge og styre på.

Commander Keen er en klassiker, samme med Jazz Jackrabbit. Begge er såkalte platformspill.

I samme kategori er det et vesentlig nyere spill som heter Dust: An Elysian Tail.

For mer tips om nye og gamle eventyrspill som kan kjøres på nye pc'er, stikk innom Gog.com, der får du lassevis med gode spill for barn og voksne i alle aldre, til en billig penge.

Skrevet

The Longest Journey er jo dronningen av adventurespill! Fås på steam, men ganske gammelt da.

Anonymous poster hash: 2c5a6...625
Skrevet

Pluss du får norsk tale med veldig bra voice acting på the longest journey, det er jo et norsk spill (den lengste reisen). :)

Skrevet

Pluss du får norsk tale med veldig bra voice acting på the longest journey, det er jo et norsk spill (den lengste reisen). :)

Tusen takk! Men passer det for barn?

Skrevet

Tusen takk! Men passer det for barn?

Jeg spilte det da det kom ut i 1999(?) og da var jeg nøyaktig 10 år. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...