AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #1 Skrevet 10. desember 2014 Hei Er litt fortvilt nå, fikk lønna igår og det er kommet frem jeg har ikke krav på betaling pga jeg har har 3 egenmeldings perioder på 2 måneder, arbgiver vet grunnen og har hatt sykemld noen dager i tillegg. NÅ når lønna kom fikk jeg beskjed jeg ikke fikk betalt på grunn av for mange egenmld perioder på kort tid ( var visst regler for dette) jeg visste ikke om det, da hadde jeg bare kontaktet fastlegen. Så kan jobben nekte meg betalt disse timene? jeg ga beskjed til leder at dette kunne han fortalt tidligere så jeg kunne kontakte fastlege og fått sykemld. Kan og si jeg har prøvd å jobbe de dagene jeg hadde egenmld også.. Kan dette stemme???? beklager dårlig formulering😞Anonymous poster hash: f4419...2d3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #2 Skrevet 10. desember 2014 Jobben trenger ikke betale deg for disse dagene. De er heller ikke pliktig til å informere om at du har hatt for mange egenmeldinger på kort tid. Det kan du da også utmerket godt holde styr på selv. Anonymous poster hash: 8c8ae...323 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #3 Skrevet 10. desember 2014 Det må gå 16 dager mellom egenmeldingene, evt 16 dager fra slutten av en sykemelding til du kan ta ut egenmelding. Arbeidsplassen er helt i sin rett til ikke å betale ut egenmeldingsdager du ikke har rett på å ta, strengt tatt kan dette regnes som skulk, så du skal være glad de ikke har gitt deg advarsel. Det er ditt ansvar å holde styr på dette, ikke sjefen. Anonymous poster hash: d09a8...a27 3
Gjest Mythic Skrevet 10. desember 2014 #4 Skrevet 10. desember 2014 (endret) Det må gå 16 dager mellom egenmeldingene, evt 16 dager fra slutten av en sykemelding til du kan ta ut egenmelding. Arbeidsplassen er helt i sin rett til ikke å betale ut egenmeldingsdager du ikke har rett på å ta, strengt tatt kan dette regnes som skulk, så du skal være glad de ikke har gitt deg advarsel. Det er ditt ansvar å holde styr på dette, ikke sjefen. Anonymous poster hash: d09a8...a27 Sånn er det ikke der hvor jeg jobber. Det må derimot gå en arbeidsgiverperiode (16 dager) mellom sykemelding og egenmelding. Mellom egenmeldinger er det ingen regel på hvor lang tid det må gå i mellom, men egenmeldingen kan ikke overskride 8 sammenhengende dager, og vi har 24 dager egenmelding. TS burde selvfølgelig holdt styr på antall dager selv, men regler for syke/egenmelding er ganske kompliserte, og er ikke noe alle har peiling på. I min bedrift gjør sjefen oss oppmerksom på om vi har gjort noe feil eller er i ferd med å overskride antall dager. Endret 10. desember 2014 av Mythic
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #5 Skrevet 10. desember 2014 Jeg har kontroll på antall egenmeldingsdager å sykemeldingsdager jeg har, men har aldri hørt om at man kan kun ha 1 egenmeldingsperiode pr 2.måned?? det var det jeg reagerte på, jeg vet jo også at det skal gå 16 dager mellom hver egenmld periode..derfor jeg reagerer, tsAnonymous poster hash: ffde5...7d4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #6 Skrevet 10. desember 2014 Kan du skrive opp hvilke datoer du har sykemelding og egenmeldinger så vi kan vurdere dette saklig? I en IA bedrift har man flere sykedager enn i en bedrift som ikke har IA avtale.Anonymous poster hash: 6b879...af7
Melodiana Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 Du skal ikke ha mer en 24 egenmeldingsdager per år. La oss si at alle de dagene du snakker om var i oktober-novenber. Da skal du ha null frævar med egenmelding fra oktober-november 2013 for å opptjenne rett til egenmelding nå. Har du brukt opp kvota di?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå