AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #1 Skrevet 10. desember 2014 Datteren vår er så plaget med at hun blir sår i rumpa og ellers i underlivet. Det har alltid vært sånn, litt periodevis. Men nå er hun seks år, så jeg skjønner ikke helt hvorfor. Har lurt på om det kan være noe hun ikke tåler å spise. Hun har litt atopisk eksem, spes. rundt munnen, har lurt på om det også kan være utløst av noe hun spiser. Noen med lignende erfaring, evnt. tips?Anonymous poster hash: fcaf7...b33
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #2 Skrevet 10. desember 2014 Vær nøye med undertøy i bomull og at hun ikke går klam eller med fuktige bukser. Tåler hun ull så er det en klar fordel. Kan hun gå i badekåpe eller på annen måte få lufttørke underlivet etter dusj og bad er det en fordel. Å smøre henne noen ganger for uken med f.eks. Locobase Repair kan være en fordel. Bader dere i svømmebaseng? Anonymous poster hash: 42814...79a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #3 Skrevet 10. desember 2014 Vi er Av og til i basseng. Hvordan det? Det virker ikke å være dette vanlige med fukt etc, og kjenner alle de tipsene, men takk. Det er derfor jeg lurer på om det kan være knyttet til en matallergi. Jeg var kanskje ikke tydelig på det i HI, men det var altså det jeg var mest interessert i. Om noen har hatt slike problemer og det har vist seg å være knyttet til mat eller annen allergi.Anonymous poster hash: fcaf7...b33
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #4 Skrevet 10. desember 2014 Vi er Av og til i basseng. Hvordan det? Det virker ikke å være dette vanlige med fukt etc, og kjenner alle de tipsene, men takk. Det er derfor jeg lurer på om det kan være knyttet til en matallergi. Jeg var kanskje ikke tydelig på det i HI, men det var altså det jeg var mest interessert i. Om noen har hatt slike problemer og det har vist seg å være knyttet til mat eller annen allergi.Anonymous poster hash: fcaf7...b33 Matallergi gir seg skjelden / aldri? Utslag i utslett eller tørr hud bare i rumpe og underliv det har jeg aldri hørt eller lest om. Men det som er en kjent sak for oss som har svømming og "svømmebarn" er at barn som dusjer med badetøy før de går i baseng med klorin og ikke vasker seg grundig med såpe, helst den som svømmeanlegget har montert i dispensere i dusjen, kan få problemer med at klorinen angriper de delene av kroppen hvor de ikke er vasket. Det samme gjelder badetøy. Vask det aldri med såpe eller bruk skyllemiddel. Da vil basengklorinen angripe rester åa såpen og evt. Skyllemiddel som igjen irriterer huden. Vi bruker et hurtig program på maskinen 40 grader og ingen vaskemidler eller skyllemiddel. Klorinen har desinfisert det som var av bakterier og vil ta evt. Det som kommer nytt. Har sett mange små barn med badebleier der mødrene bytter fra tissebleier og til badebleie i garderoben. Noen dusjer ikke barnet i det hele tatt andre skyller de i 5 sekunder under dusjen. Etter noen ganger begynner mødrene å klage over tørre og såre barnerumper. Da må vi til med grunnleggende vaskeinfo og problemene er løst, de små har heller ikke klorallergi slik flere har hevdet. Om dette gjelder for ditt barn er umulig for meg som ikke er synsk å svare på. Men noe å prøve ut og å tenke på, kanskje? Hadde forøvrig vært litt fint med synske evner, av og til! Sorry, = trøtt.Anonymous poster hash: 42814...79a 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Matallergi gir seg skjelden / aldri? Utslag i utslett eller tørr hud bare i rumpe og underliv det har jeg aldri hørt eller lest om. .Anonymous poster hash: 42814...79a Ok,takk, det var i grunnen dette jeg lurte på, ikke alt dette andre du skriver om. Du trenger egentlig ikke være synsk for å svare på det, jeg har ikke bedt deg utrede ungen min for sår rumpe ...Anonymous poster hash: fcaf7...b33
isbjørnungen Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Ok,takk, det var i grunnen dette jeg lurte på, ikke alt dette andre du skriver om. Du trenger egentlig ikke være synsk for å svare på det, jeg har ikke bedt deg utrede ungen min for sår rumpe ...Anonymous poster hash: fcaf7...b33 Litt overtrøtt, misforstod hva du skrev. Men nytt svar i tilfelle du ikke var frekk: ville vurdert om hun kan ha seborroisk eksem. Ganske vanlig, og typisk i bleieområder. eller... jeg HÅPER at jeg misforstod deg. Hvis ikke er du sur og ufyselig, og det håper jeg ikke Endret 11. desember 2014 av isbjørnungen 2
Anette.. Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 Klar deg sjæl med de tilbakemeldingene der! 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 Ok,takk, det var i grunnen dette jeg lurte på, ikke alt dette andre du skriver om. Du trenger egentlig ikke være synsk for å svare på det, jeg har ikke bedt deg utrede ungen min for sår rumpe ...Anonymous poster hash: fcaf7...b33 Trenger ikke være frekk for det. Folk prøver bare å hjelpe deg. Jøss! Anonymous poster hash: b7aa1...dac
minister-mio Skrevet 11. desember 2014 #9 Skrevet 11. desember 2014 Ok,takk, det var i grunnen dette jeg lurte på, ikke alt dette andre du skriver om. Du trenger egentlig ikke være synsk for å svare på det, jeg har ikke bedt deg utrede ungen min for sår rumpe ...Anonymous poster hash: fcaf7...b33 Du stiller jo spørsmålet her! Hva for et frekt forbanna svar er det å komme med etter å få et utfyllende svar!?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #10 Skrevet 11. desember 2014 isbjørnungen, on 11 Dec 2014 - 23:32, said: Litt overtrøtt, misforstod hva du skrev. Men nytt svar: ville vurdert om hun kan ha seborroisk eksem. Ganske vanlig, og typisk i bleieområder. eller... jeg HÅPER at jeg misforstod deg. Hvis ikke er du sur og ufyselig, og det håper jeg ikke men seboreisk eksem er ikke vanlig hos barn som er så store som 6 år. Mest vanlig hos spedbarn eller hos barn som er kommet i puberteten. Anonymous poster hash: 5166a...999
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #11 Skrevet 11. desember 2014 men seboreisk eksem er ikke vanlig hos barn som er så store som 6 år. Mest vanlig hos spedbarn eller hos barn som er kommet i puberteten. Anonymous poster hash: 5166a...999 Uansett frekt å være så ufyselig tilbake når folk prøver å hjelpe hun. Da kan hun hoppe og drite i å legge ut noe i utgangspunktet og heller ringe LEGEKONTORET i morgen tidlig! Anonymous poster hash: b7aa1...dac
isbjørnungen Skrevet 11. desember 2014 #12 Skrevet 11. desember 2014 men seboreisk eksem er ikke vanlig hos barn som er så store som 6 år. Mest vanlig hos spedbarn eller hos barn som er kommet i puberteten. Anonymous poster hash: 5166a...999 Fikk ikke med meg at ungen var så gammel Uansett neppe matallergi ihvertfall. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #13 Skrevet 11. desember 2014 AnonymBruker, on 11 Dec 2014 - 23:47, said: Uansett frekt å være så ufyselig tilbake når folk prøver å hjelpe hun. Da kan hun hoppe og drite i å legge ut noe i utgangspunktet og heller ringe LEGEKONTORET i morgen tidlig! Anonymous poster hash: b7aa1...dac Jeg er enig i at det er unødvendig av ts å svare frekt, har jeg sagt noe annet? Jeg bare kommenterte Isbjørnungens svar om at det kunne være seboreisk eksem. Anonymous poster hash: 5166a...999
Lanoungen Skrevet 11. desember 2014 #14 Skrevet 11. desember 2014 Ok,takk, det var i grunnen dette jeg lurte på, ikke alt dette andre du skriver om. Du trenger egentlig ikke være synsk for å svare på det, jeg har ikke bedt deg utrede ungen min for sår rumpe ...Anonymous poster hash: fcaf7...b33 Himla takknemlig du var for at folk prøver å hjelpe deg med å finne ut av hva det feiler datteren din! 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #15 Skrevet 12. desember 2014 Vi har erfaring med at når barna spiser noe de ikke tåler, så får de utslett rundt munnen, og kan fort bli såre i rumpa også. Her har allergenene vært Kiwi/appelsin. Anonymous poster hash: a2cf6...278
Gjest Skrevet 12. desember 2014 #16 Skrevet 12. desember 2014 Ok,takk, det var i grunnen dette jeg lurte på, ikke alt dette andre du skriver om. Du trenger egentlig ikke være synsk for å svare på det, jeg har ikke bedt deg utrede ungen min for sår rumpe ...Anonymous poster hash: fcaf7...b33 For et fantastisk frekt og utakknemlig svar! Hva er vitsen med å svare på den måten når folk faktisk er snille mot deg og bruker av tiden sin til å komme med et gjennomtenkt og godt svar! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå