Gå til innhold

Hva slags poteter til grillmat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal grille i ettermiddag, og skal ha poteter til, noen som har oppskrift på noen gode potet forslag, ikke bakt potet eller potetsalat.

Skrevet

Grillede potetbåter med masse krydder på. Behold gjerne skallet på og bruk godt med olje. NAMNAM!

Gjest gjest1
Skrevet

Sitronsprengte poteter

Så mange poteter som du trenger vaskes godt og deles i båter.

Legg dem i en lang panne og hell over litt olje og saften ev to sitroner litt salt og pepper.

stek på 225 grader i 20 -30 min til potetbåten begynner å blåse seg opp og blir sprø.

Skrevet

Grillede slottspoteter på grillspyd

Skrevet

Del kokte poteter i skiver og legg på smurte folieark sammen med hakket vårløk, maiskorn, hakket persille og spinat. Drypp over olje og dryss på salt og pepper. Grill 10-12 minutter.

Skrevet

Jeg liker en god hjemmelaget potetsalat til grillmat. Enten en lun med oljebasert dressing, eller en mer klassisk type med rømme og majones. Mamma lager en med kulturmelk, og det er også veldig godt siden det blir ganske friskt. Ligger utallige oppskrifter på potetsalat her dersom du søker litt :)

Gjest the imp
Skrevet

Kan du legge ut den med kulturmelk hvis du har den? Det hørtes godt ut.

Skrevet

Har ikke oppskrifta, men kan spørre mamma. Har uansett tenkt på at jeg burde få tak i den, for den er skikkelig god :)

Skrevet

Jeg liker å gjøre det enkelt når jeg griller. Kjedelig å løpe rem og tilbake mellom kjøkkenet og grillen.

Derfor koker jeg ofte poteter på forhånd.

Så legger jeg de kokte potetene på grillen, men grillolje på.

Nypoteter kokes og grilles med skallet på. Andre poteter (med tykt skall) pleier eg å skrelle etter kokingen.

Evt. lager jeg ovnstekte poteter som bare kan ligge i ovnen og kose seg leeenge til maten er ferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...