Gå til innhold

Vil ut av forholdet, men har ikke råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett problem.

Jeg vil ut av forholdet med mitt barns far, uten å gå nermere inn på det. Problemet er bare at jeg ikke eier noen ting..

Etter å ha vert arbeidsledig etter permisjon så begynte jeg å jobbe for han, i hans firma.. Der har jeg ingen kontrakt, så jeg står nok uten jobb også.

Så hva gjør jeg egentlig!!? Er jeg stuck hos ham? Tips?

Anonymous poster hash: f8380...cfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis økonomien er det eneste så hindrer deg så kan du i en periode få hjelp fra NAV. Ellers så kan det jo og være en ide å søke jobb andre steder, det er jo en god start.

Anonymous poster hash: cf510...ae7
Skrevet

Han burde jo la deg beholde jobben for barnas skyld syns jeg. Forresten så bryter han loven om du ikke har kontrakt.

Anonymous poster hash: d78f1...ef4
  • Liker 2
Skrevet

Søk andre jobber, når du så har det iorden kan du bryte forholdet.

NAV er ikke noe å belage seg på om man skal ha det OK økonomisk, spesielt ikke om barnefar er så lite ryddig at han ikke engang gir deg kontrakt på nåværende jobb.

Anonymous poster hash: 788e2...1af
Skrevet

Bedre å gå på NAV enn å være i et dårlig forhold.

• Liker 1
Skrevet

Hvis økonomien er det eneste så hindrer deg så kan du i en periode få hjelp fra NAV. Ellers så kan det jo og være en ide å søke jobb andre steder, det er jo en god start.

Jeg søkte jobb i ett år, uten hell.. Derfor begynte jeg hos han.

Jeg bor på et lite sted og her er ikke mange jobber å ta av..

Hvordan blir det med foreldrerett og deling dersom mor går på nav da??

Skrevet

Jeg søkte jobb i ett år, uten hell.. Derfor begynte jeg hos han.

Jeg bor på et lite sted og her er ikke mange jobber å ta av..

Hvordan blir det med foreldrerett og deling dersom mor går på nav da??

Det har absolutt ingenting å si om ikke årsaken til at mor går på NAV er at hun er rusmisbruker eller ekstremt psykisk syk.

Anonymous poster hash: 1a267...b92

Skrevet

Det har absolutt ingenting å si om ikke årsaken til at mor går på NAV er at hun er rusmisbruker eller ekstremt psykisk syk.

Anonymous poster hash: 1a267...b92

Er man pliktet til 50/50 deling dersom man går fra hverandre?

Skrevet

NAV er uansett ingen blivende løsning, så du må starte jobbsøkingen, Jo før jo bedre.

Anonymous poster hash: 3f706...cac
Skrevet

Er man pliktet til 50/50 deling dersom man går fra hverandre?

Nei.

Det er barnas beste som skal være utgangspunktet. For barn under skolealder er man skeptiske til delt bosted, og for barn under 3 år anbefales det IKKE.

Loven pålegger ikke delt bosted og den anbefaler det heller ikke. Hvis du googler barneloven vil du finne ut mer.

Du må selv sette deg inn i lover og regler, og det gjør du ikke ved å tro på all synsing fra hvemsomhelst som skriver inn på et forum som dette.

Skrevet

Er det en jobb du kan ta igjen et annet sted? Du har sikkert blitt god til mye av det du gjør i firmaet hans som du kan bruke senere?

Anonymous poster hash: 2a0f9...77e
Skrevet

Jeg har ett problem.

Jeg vil ut av forholdet med mitt barns far, uten å gå nermere inn på det. Problemet er bare at jeg ikke eier noen ting..

Etter å ha vert arbeidsledig etter permisjon så begynte jeg å jobbe for han, i hans firma.. Der har jeg ingen kontrakt, så jeg står nok uten jobb også.

Så hva gjør jeg egentlig!!? Er jeg stuck hos ham? Tips?

Du kan oj begynne med å skaffe deg jobb et annet steds hen og etter noen måneder der flytte...

Skrevet

Har dere ikke samboerkontrakt?

Hvis nei så har du dessverre fått en dyr lærepenge.

Kan familie hjelpe deg i en periode, så du kan få ordnet praktiske ting rundt deg.
Kan hende du må flytte for å få en jobb. Bruk tid på å finne en løsning som er mulig å gjennomføre. Det gjelder tross alt femtiden din.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 34f0f...3e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...