AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #1 Del Skrevet 10. desember 2014 Tenker på julegaver. Har en intern greie med min ste-far, og ønsker i år og gi noe som er typisk trøndersk. Jeg bor i Trondheim, så da lurer jeg bare på hva er egentlig typisk trøndersk? Type øl, mat, ting osv. Anonymous poster hash: 34bbc...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 10. desember 2014 #2 Del Skrevet 10. desember 2014 Sodd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #3 Del Skrevet 10. desember 2014 Namdalsgomme, skinnvest, Rødmix, brennevin, Dahls ingefærøl, DDE T-skjorte, Dahls Pils. Hilsen trønder Anonymous poster hash: c091d...581 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #4 Del Skrevet 10. desember 2014 heimbrent. Anonymous poster hash: 88bf5...d2f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #5 Del Skrevet 10. desember 2014 Dahl's julebrus på glassflaske Anonymous poster hash: 74eba...e25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 10. desember 2014 #6 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Tenker på julegaver. Har en intern greie med min ste-far, og ønsker i år og gi noe som er typisk trøndersk. Jeg bor i Trondheim, så da lurer jeg bare på hva er egentlig typisk trøndersk? Type øl, mat, ting osv. Anonymous poster hash: 34bbc...5fe Spørsmålet er om du skal ha noe som er typisk trøndersk, eller ting som folk utenfor trøndelag synes det er morsomt å innbille seg er trøndersk - innherredssodd - flatbrød fra Røros/skjenning - Stjørdalsøl - dahls julebrus Det meste ellers som kan sies å skille seg ut mot resten av landet er vel idrett og historie. En drøss med konger, jarler, krig, festninger, kirker, nidarosdomen, og en haug med ol og vm-gull. Men det er det jo vanskelig å gi Endret 10. desember 2014 av Guybrush Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 10. desember 2014 #7 Del Skrevet 10. desember 2014 Tenker på julegaver. Har en intern greie med min ste-far, og ønsker i år og gi noe som er typisk trøndersk. Jeg bor i Trondheim, så da lurer jeg bare på hva er egentlig typisk trøndersk? Type øl, mat, ting osv. Anonymous poster hash: 34bbc...5fe Lommelerke. Særlig hvis han går på jakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #8 Del Skrevet 10. desember 2014 Vet ikke om det er TGR-butikk i Trondheim, men der har de nå masse barte-effekter. Min far får bl.a lommelerke med (trønder)bart på, til jul. Ellers er jo sodd typisk trøndermat og brukes til alle anledninger, og Namdalsgomme er også veldig særegent som pålegg på brød/lefser. Jeg blir like glad hver gang jeg ser en pakke med Namdalsgomme her i Drammen. Ellers litt vanskelig med morsomme trøndergaver til en trønder. En t-skjorte med "Bli itj nå fart uten bart" f.eks er liksom mer moro for de som IKKE er trøndere.. Hilsen trønder, i Drammen Anonymous poster hash: c6cab...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #9 Del Skrevet 10. desember 2014 TS her! Tusen takk for mange superbra tips! :D skal sies at han ikke er trønder, så da blir det ekstra kult å la han få noe han ikke har smakt før! Har en intern greie om å gi han gaver fra steder jeg bor/reiser Tskjorta "Bli itj nå fart uten bart" er definitivt noe han synes er utrolig gøy. Samme med forskjellig type mat og drikke. Litt problematisk å få med drikke på flyet, kanskje..? Noen som vet om et par flasker juleøl ovelever i kofferten ? Anonymous poster hash: 34bbc...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #10 Del Skrevet 10. desember 2014 Og hvor får man kjøpt Namdalsgomme? I alle butikker her i Trondheim? Anonymous poster hash: 34bbc...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Penelopee Skrevet 10. desember 2014 #11 Del Skrevet 10. desember 2014 Hjemmebrent og sodd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweg Skrevet 10. desember 2014 #12 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Namdalsgomme selges i nesten hver eneste matbutikk i Trondheim ja! :D Sodd blir litt vanskelig å gi i julegave. Da må du ha gaven i fryseren rett før den åpnes, haha! Dahls julebrus blir det ikke trønderjul uten, og du kan pakke den ned i kofferten om du sjekker inn! Bare sørg for å ha masse mykt rundt slik at flasken(e) ikke knuses. Edit: Lag en ordbok over trønderske ord! Med en forklaring til. F.eks: Heimert: hjemmebrent Skjø: skjønner du Itj: ikke Artig: morsomt (har ikke hørt folk utenfor trøndelag bruke dette) Endret 10. desember 2014 av sweg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #13 Del Skrevet 10. desember 2014 Namdalsgomme selges i nesten hver eneste matbutikk i Trondheim ja! :D Sodd blir litt vanskelig å gi i julegave. Da må du ha gaven i fryseren rett før den åpnes, haha! Dahls julebrus blir det ikke trønderjul uten, og du kan pakke den ned i kofferten om du sjekker inn! Bare sørg for å ha masse mykt rundt slik at flasken(e) ikke knuses. Edit: Lag en ordbok over trønderske ord! Med en forklaring til. F.eks: Heimert: hjemmebrent Skjø: skjønner du Itj: ikke Artig: morsomt (har ikke hørt folk utenfor trøndelag bruke dette) Da blir det litt juleøl og julebrus hvertfall:D Og Namdalsgomme! Haha ja ordbok er smart! Artig bruker forsåvidt vi fra sør også Men "Læll" skjønte jeg ikke bæret av første måneden Vet du om noen suvenirbutikker eller lignende i byen? Tenkte på en kul trønder t-skjorte av noe slag! TS Anonymous poster hash: 34bbc...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #14 Del Skrevet 10. desember 2014 Karsk? Sodd? DDE? Northug-hansker/treningstøy? Selbuvotter? <--- ELSKER mine! Artig: morsomt (har ikke hørt folk utenfor trøndelag bruke dette) Artig er et helt normalt ord her på Østlandet hvertfall. Anonymous poster hash: 93fa4...857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweg Skrevet 10. desember 2014 #15 Del Skrevet 10. desember 2014 Da blir det litt juleøl og julebrus hvertfall:D Og Namdalsgomme! Haha ja ordbok er smart! Artig bruker forsåvidt vi fra sør også Men "Læll" skjønte jeg ikke bæret av første måneden Vet du om noen suvenirbutikker eller lignende i byen? Tenkte på en kul trønder t-skjorte av noe slag! TS Anonymous poster hash: 34bbc...5fe Tja, hvor man finner slikt er jeg veldig usikker på, men mener å ha sett at kiosken innpå Olavshallen skal ha et bedre utvalg av suvinerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweg Skrevet 10. desember 2014 #16 Del Skrevet 10. desember 2014 Artig er et helt normalt ord her på Østlandet hvertfall. Anonymous poster hash: 93fa4...857 Åja, for når jeg var på Hovefestivalen var det ingen som skjønte hva "artig" var før de fikk tenkt seg om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanna87 Skrevet 10. desember 2014 #17 Del Skrevet 10. desember 2014 Kjøp ei kasse med Dahls pils;) Jeg er selv trønder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rådyr Skrevet 10. desember 2014 #18 Del Skrevet 10. desember 2014 Åja, for når jeg var på Hovefestivalen var det ingen som skjønte hva "artig" var før de fikk tenkt seg om Det er fordi de sier "vittig" der nede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nosoul Skrevet 10. desember 2014 #19 Del Skrevet 10. desember 2014 Innherredssodd eller hjemmebrent. Trøndere er de som lager aller, aller best hjemmebrent 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #20 Del Skrevet 10. desember 2014 Mye er allerede nevnt, men for å bli skikkelig blodharry-trønder: Skinnvest Vinrød finskjorte Mokkasiner TennissokkerAnonymous poster hash: e4718...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå