Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste årene har flere nære venninner fått seg mann med barn fra før, jeg gir alltid gaver til barna til venninnene mine, og også deres ekstrabarn blir inkludert av meg og får en gave.

Selv fikk jeg i januar en samboer med barn fra før, vi har ikke felles barn, men jeg har fått meg to herlige ekstrabarn som leker med mine venninners barn og kjenner de veldig godt.

Skuffende nok fant jeg nå ut at en av mine beste venninner har ikke tenkt på barna "mine" i det hele tatt denne julen. Hun og familien reiser vekk og har levert gavene på forhånd. Det er gaver der til meg og min samboer fra henne og hennes familie, men ikke til barna.. Selv har vi gitt gaver til hver og en av de.

Er det feil av meg å være sår og lei meg for dette? Jeg har fra dag en inkludert hennes ekstrabarn og gitt både jule og bursdagsgaver..

Anonymous poster hash: 9f5fc...518
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de har vært distre og glemt å tenke på det, ettersom du ikke har hatt barn tidligere? Noen folk er ikke like flinke til å tenke på andre, i samme grad som du gjør, dessverre. Det kan hende at de ikke hadde råd og. Tror i hvert fall ikke det kan ha vært vondt ment, men skjønner du reagerer og at du syns det er sårt, men ettersom hun ga gaver til deg og din samboer har hun tenkt på dere om ikke annet.

Anonymous poster hash: 13f2a...665
  • Liker 1
Skrevet

Jeg forstår din venninne på en måte, fordi jeg selv begynner å slite litt med alle "ekstra" som begynner å komme til etterhvert. Det har blitt for mye.

Etter som jeg forstår har venninnene dine egne barn i tillegg til ekstrabarn, og da er det på en måte naturlig at man gir til alle siden "alle eller ingen" er ganske innarbeidet i oss alle, selv om disse ekstrabarna vanligvis får dobbelt opp.

Dere har ingen barn, og dermed har valget falt på at kun de voksne skal få gave.

Ingen av barna får gaver, og ingen blir forskjellsbehandlet.

Jeg synes ikke dette er galt, men jeg synes det er på tide at dere tar en samtale, og får en avklaring på hvordan dere skal løse gavesituasjonen framover.

Anonymous poster hash: 06ac0...ddf
  • Liker 1
Skrevet

Syns det er rart at de ga til dere voksne og ikke barna

Tror det er flere barn som blir uteglemt

Når jeg fikk ny svigerfamilie, så var ikke barna inkludert i julen. Det var vel jeg som mor som reagerte mest på det

Anonymous poster hash: 0de0b...66c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...