Gå til innhold

SUV med størst baksete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på jakt etter en SUV med stort baksete. Det er det som er noe av det viktigste, så da tenkte jeg å poste her i stedet for på bil og trafikk, i håp om at andre bilstolbrukere har et godt tips. :)

Vi trenger altså en bil som rommer to bakovervendte seter, uten at det blir trangt i forsetet. Vi legger mer vekt på baksetet enn bagasjerommet. ;) Noen tips?

Anonymous poster hash: f735b...1c0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har rav4 (2010 eller 2011 modell) - og vi har to hundebur i baksetet.
Forsetene kan jo flyttes ganske mye, så der er det en del muligheter til tilpasning.

Anonymous poster hash: 539ee...fda
Skrevet (endret)

Jeg vil nå si RAV4 er helt i grenseland, men det kommer jo selvfølgelig an på hvor mye benplass dere i forsetene trenger og hvor store barneseter dere har.

Jeg har selv en Kuga (noe mindre baksete enn RAV4) og et av de større barnesetene, det går, men jeg kunne ikke hatt det på førersiden, da hadde jeg fått problemer med beinplass i forhold til pedalene.

Ta uansett med både barneseter og unger når dere skal prøvekjøre.

Endret av Maximillian Cohen
Skrevet

Vi har rav4 (2010 eller 2011 modell) - og vi har to hundebur i baksetet.

Forsetene kan jo flyttes ganske mye, så der er det en del muligheter til tilpasning.

Anonymous poster hash: 539ee...fda

Ifølge mannen min er RAV helt uaktuell. :lol: Men takk for tips! :tommelsmil:

Jeg vil nå si RAV4 er helt i grenseland, men det kommer jo selvfølgelig an på hvor mye benplass dere i forsetene trenger og hvor store barneseter dere har.

Jeg har selv en Kuga (noe mindre baksete enn RAV4) og et av de større barnesetene, det går, men jeg kunne ikke hatt det på førersiden, da hadde jeg fått problemer med beinplass i forhold til pedalene.

Ta uansett med både barneseter og unger når dere skal prøvekjøre.

Da skal vi holde oss unna Kuga ihvertfall.

Og ja, vi må ta med unger og seter når vi prøvekjører. Det gjorde vi ikke på nåværende bil, så den leksen har vi lært! :P

Anonymous poster hash: f735b...1c0

Gjest Margit Spat
Skrevet

Her er en lenke fra 2012, der bakseteplassen på ulike biler er vurdert. Vet ikke om det er gjort noen nyere vurdering etter dette.

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/biltest/bilene-med-best-og-daarligst-plass-i-baksetet/a/10079172/

Tabellen aller nederst viser SUV-ene. Kolonnen med avstand til forsetene er den som er interessant for deg, og som tabellen viser kommer den nevnte Kuga-en skikkelig dårlig ut.

RAV4 ligger egentlig ganske godt an, mens Mitsubishi Outlander og Subaru Forrester er blant de beste.

Et vennepar hadde forresten Audi Q5, og de var ikke helt fornøyd med bakseteplassen i den. Han er ganske høy, i alle fall noe over 190, og trenger mye beinplass når han kjører. Med barnesetet plassert bak førersetet kunne ikke han sitte så langt bak som han egentlig ville.

Skrevet

Mange bilforhandlere har funnet de setene de mener er sikre og som passer best i de ulike blimodellene, både i lengde og bredde.

Derfor er det en fordel å kjøpe bilsete hos merkeforhandler og ikke på babybutikkene.

Så skal du kjøpe ny bil, er nye barneseter en liten tilleggspris for å få barneseter tilpasset bilen. Vår forhandler har BeSafe seter vi ble veldig fornøyd med løsningen de valgte til min nye bil. Har to like gamle barn.

Anonymous poster hash: e5f5d...950

Skrevet

Vi har en BMW X5 med fantastisk plass i baksetet,både i bredde og avstand til fremsetene når baksettene er ført helt i bakerste posisjon. I tillegg kan ryggen reguleres, slik at en kan lage litt bedre benplass til ungene som sitter bakovervendt.

Anonymous poster hash: 6a630...6b9
Skrevet

Vi har en x-trail, helt fin plass der både med barnesete og i bagasjerommet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...