Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Helt ny her og litt usikker på hvor jeg kan hendvende meg helt med dette..

Men kanskje noen her likevel kan gi meg informasjon ang rett ved permisjon når du da er midt i prøvetiden.

Ble kastet inn til klikk.no sin forum, men det var det ikke stort jeg kunne få opp.

Noen her som veit rettigheter.?

Anonymous poster hash: 2eec8...607

Gjest Solstråla88
Skrevet

Du får foreldre penger om du har vært i arbeid de siste 6 av 10 månedene når du blir gravid. Andte stødnadet du får foreldrepenger for er dagpenger, sykepenger også tror jeg du får av aap. Ellers kan du søke om engangs stødnad

Skrevet

Du får foreldre penger om du har vært i arbeid de siste 6 av 10 månedene når du blir gravid. Andte stødnadet du får foreldrepenger for er dagpenger, sykepenger også tror jeg du får av aap. Ellers kan du søke om engangs stødnad

Det jeg frykter er om jeg nå ikke får fast etter prøve tid på 6mnd.

En kjempe nyhet og vente barn men så passer det jo ikke akuratt når det kommer til ny startet jobb :/

Har du noen erfaringer.?

Gjest Solstråla88
Skrevet

Det jeg frykter er om jeg nå ikke får fast etter prøve tid på 6mnd.

En kjempe nyhet og vente barn men så passer det jo ikke akuratt når det kommer til ny startet jobb :/

Har du noen erfaringer.?

Nei, dessverre. Har jobbet to år i jobben min når jeg ble gravid. Om du ikke er gravid ville jeg ikke tatt sorgene på forskudd, du er heller ikke pliktet til å gi beskjed om at du prøver til arbeidsgiver.

Skrevet

Nei, dessverre. Har jobbet to år i jobben min når jeg ble gravid. Om du ikke er gravid ville jeg ikke tatt sorgene på forskudd, du er heller ikke pliktet til å gi beskjed om at du prøver til arbeidsgiver.

Beklager om jeg først og fremst var uklar i min tråd. Jeg er gravid, godt på vei.

Saken er at jeg ble gravid før jeg begynte uten at jeg var klar over dette.

Jeg frykter at jeg kan være utsatt for og miste jobb når dette kommer frem. Sitter en klump i halsen.

Jeg klarer da på mange måter ikke få dette her frem fordi jeg er så redd og miste jobben.

Så derfor litt på jakt etter regler rundt dette her :)

Skrevet

Beklager om jeg først og fremst var uklar i min tråd. Jeg er gravid, godt på vei.

Jeg frykter at jeg kan være utsatt for og miste jobb når dette kommer frem. Sitter en klump i halsen.

Jeg klarer da på mange måter ikke få dette her frem fordi jeg er så redd og miste jobben.

Gratulerer med graviditeten!

Arbeidsgiver har ikke lov til å si deg opp etter prøvetid pga graviditet.

Men hvis de ønsker å bli kvitt deg, kan det jo være mulig at de kan prøve å maskere det med en annen begrunnelse.

Når det er sagt så har jeg ikke inntrykk av at det er vanlig. Har du grunn til å tro at din arbeidsgiver ikke vil like å få beskjeden?

Arbeidsgiver har rett til å få vite at du skal ut i permisjon 3 mnd i forkant. Før den tid trenger du ikke fortelle.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Beklager, sannsynligvis jeg som misstolket. Du må ikke si noe før du har 3 mnder igjen til permisjonen din starter, de har heller ikke lov og si deg opp pga graviditet.

Gratulerer!

• Liker 1
Skrevet

Du har de samme rettighetene i prøvetiden. Du kan ikke bli sagt opp pga graviditet. Jeg har fast jobb da, men hadde kun jobbet 2 mnd da jeg ble sykmeldt pga graviditeten. Arbeidsgiver satt prøvetiden på vent til jeg starter å jobbe igjen siden vi ikke fikk hatt oppfølgingssamtale. Det skal ikke ha noe betydning så vidt jeg vet.

Anonymous poster hash: 0ce07...f22

Skrevet

Takk for alle gode svar :) det beror saken litt for min del :)

Vært jobbsøker så lenge, derfor jeg var så redd at miste jobben nå som den endelig er i boks :)

Enn engster seg vel for mye, bare prøve slappe av med det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...