Gå til innhold

Noen som selger tørrfisk? får å spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hi.

Jeg er på utkikk etter tørrfisk. Jeg bor veldig sør i landet så vi har ikke så mange som lager eller lager ordentlig tørrfisk. Og jeg savner veldig dette på grunn av jeg er egentlig fra Trøndelag. Så jeg ville høre om det var noen som solgte dette her. Eller vet om et sted som selger dette og eventuelt sendte det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du ikke slike små snackpakker med "havgull" og tørrfiskchips sørpå? Pleier enten henge ved øl eller annen snacks.

Skjønner at slike blir svindyre i forhold til en hel fisk, men (kvalitets)tørrfisk er jo ingen billigråvare.

Snakk med en fiskehandler der du bor. Hvis ikke kan du alltids forsøke å ringe et fiskemottak eller fiskeeksportør i lofoten. Kanskje de kan levere som detaljist på godvilje?

Til hammer og kos ville jeg gjerne fått fisken lenger sørfra. Der er fisken gjerne kløyvet og lettere og hanskes med. I lofoten tørkes fisken stort sett bare rund.

Ellers kan du forsøke å alliere deg med en sports- eller matauksfisker. Får du tak i litt stor hyse, er det bare å dele på midten, og henge på husveggen. Også sørpå. Det er ikke avansert, bare den får fri luftsirkulasjon, er skjermet fra regn, og ikke henger på nordveggen.

Skrevet

Klippfisk er jo lett å få tak i i en hvilken som helst bra matbutikk, da. Det må vel være et ok alternativ?

Anonymous poster hash: 72144...89e
Skrevet

Klippfisk er jo lett å få tak i i en hvilken som helst bra matbutikk, da. Det må vel være et ok alternativ?

Anonymous poster hash: 72144...89e

Greit der en kan bruke den lutet eller utvannet i matlaging, men ikke dersom en skal spise den naturell med hammer og jeksel... :)

• Liker 1
Skrevet

Klippfisk (saltet, tørket) og tørrfisk (tørket) er heller ikke det samme. Forskjellige typer fisk også.

Har du fisketorg/handler hvor du bor? Kanskje de kan være behjelpelige.

Skrevet

KG skal ikke brukes til Kjøp og salg. Tråden stenges.

Irrlys, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...