Hundejente Skrevet 10. desember 2014 #1 Skrevet 10. desember 2014 Jeg skal være vikar i engelsk for en klasse (bare den ene dagen, men det er tre timer). Skal få et ferdig opplegg, men av erfaring vet jeg at oppleggene ikke rekker til hele timen. Har noen noe forslag til hva jeg kan fylle resten av timen med? Det er snakk om videregående, men nivået er ikke veldig høyt. De bruker pc, så gjerne en nettside vi kan gå inn på. Og gjerne noe de lærer litt engelsk av, men det viktigste er å gjøre et eller annet som får oppmerksomheten deres, så det holder at det f eks er et engelskspråklig spill.
ekkoet Skrevet 10. desember 2014 #2 Skrevet 10. desember 2014 De kan oversette musikktekster til/fra norsk/engelsk. Så kan man ha en slags konkurranse hvor det er om å gjøre å gjette hvilken sang det er.
Dallandra Skrevet 10. desember 2014 #4 Skrevet 10. desember 2014 Ettersom det snart er jul så kan du jo skrive ut en del sider fra denne nettsiden og lage et julehefte som de kan jobbe med. Ikke det mest avanserte, men de må bruke språket og min erfaring er at elevene liker å holde på med sånt en gang i blant.
Hundejente Skrevet 10. desember 2014 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2014 Takk for gode tips! Keep'em coming! For øyeblikket har jeg ikke mulighet til å skrive ut (og timen er i morgen, jeg er ringevikar og får ikke lang varsel), så for øyeblikket ønsker jeg meg tips som ikke krever printer, men jeg vil spare på de tipsene til senere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå