Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har googlet mye rundt, men ikke funnet noe konkret om fryse bort føflekk. Den er i ansiktet mitt, og har alltid plaget meg.. Så jeg lurte på om noen hadde erfaringer å dele? Smerte, resultat? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bruk vortefrys, hvis det er det du mener.

Har hørt mange har hatt positive erfaringer med ACV/eplecidereddik. Google det.

Anonymous poster hash: e43fc...fcd
Skrevet

Visste ikke at det var en mulighet for å fryse en føflekk. De to gangene jeg har fjernet en, ble det gjort kirurgisk. (Men det var ikke i ansiktet).

Skrevet

Er vel bare vorter som fryser, ikke føflekker? Har i alle fall fått fjernet en føflekk hos fastlegen. Helt uproblematisk:)

Anonymous poster hash: 52733...f0e
Skrevet

Nei, frysing. Og ikke vortefrys såklart;-) hehe. Legen sa det var det beste for å unngå arr:) så føflekken "faller av" etter en liten tid.. Skal gjøre dette hos fastlegen altså:)

Skrevet

Jeg prøvde det for noen år siden, legen jeg var hos ville ikke skjære den bort da det ville blitt arr av det. Jeg frøs den tre-fire ganger, det gjorde ganske vondt (var rundt fjorten år og hadde lav smerteterskel da) og det ble en grop i huden rett etter. Men det funket ikke på meg, fargen ble litt lysere bare. Har lyst til å skjære den bort, men får liksom aldri mannet meg opp, er litt redd.

Skrevet

Jeg fjernet en i ansiktet kirurgisk. Arret er kun synlig for meg selv, og det er nå i samme hudfarge som resten av ansiktet. Ikke noe stygt arr for og si det sånn. Fryser du føflekken så får du ikke med alle røttene dens, og da kan du risikere at den vokser ut igjen.

Anonymous poster hash: 787e6...2b2

Skrevet

Selv mener jeg laserbehandling er det lureste, så en vennine gjøre det og hun så veldig bra ut etterpå. Mens vi er inne på det, hvor mye koster det å fryse en føflekk? Laserbehandling er ikke så dyrt men hvis du har det i panna eller ansiktet så er det kanskje lurest.

Anonymous poster hash: 9a437...869
Skrevet

Jeg prøvde det for noen år siden, legen jeg var hos ville ikke skjære den bort da det ville blitt arr av det. Jeg frøs den tre-fire ganger, det gjorde ganske vondt (var rundt fjorten år og hadde lav smerteterskel da) og det ble en grop i huden rett etter. Men det funket ikke på meg, fargen ble litt lysere bare. Har lyst til å skjære den bort, men får liksom aldri mannet meg opp, er litt redd.

Ah.. Jeg, jeg gjorde det i dag - fikk bedøvelsesprøyte som var mindre behagelig. Ble fortalt etter frysingen at det kunne ta inntil en måned til den ville ''falle'' av, hvis ikke måtte vi prøve frysing IGJEN etter det..

Har hørt at det ikke er skjæringa som er verst, men bedøvelsen - så synes du skal gi det et forsøk eventuelt :)

Skrevet

Selv mener jeg laserbehandling er det lureste, så en vennine gjøre det og hun så veldig bra ut etterpå. Mens vi er inne på det, hvor mye koster det å fryse en føflekk? Laserbehandling er ikke så dyrt men hvis du har det i panna eller ansiktet så er det kanskje lurest.

Anonymous poster hash: 9a437...869

Ja, tror selv laserbehandling hadde vært det lureste.. Kostet meg bare 150 kr, men likevel ble jeg fortalt det kunne ta opptil en måned før den falt av, hvis ikke måtte vi prøve igjen, så ja..

Skrevet

Jeg fjernet en i ansiktet kirurgisk. Arret er kun synlig for meg selv, og det er nå i samme hudfarge som resten av ansiktet. Ikke noe stygt arr for og si det sånn. Fryser du føflekken så får du ikke med alle røttene dens, og da kan du risikere at den vokser ut igjen.

Anonymous poster hash: 787e6...2b2

Åja.. aha. Tusen takk for svar:-) lyst å prøve kirurgisk hvis jeg ikke ser noe resultat..

Skrevet

Hvis dere vil ha føflekkene sjekket for kreft eller ondartede celler må de fjernes kirurgisk.
Laser blir nok penest, så fremt de ikke bommer. ;)

Anonymous poster hash: 4ee5c...52c
Skrevet

Ah.. Jeg, jeg gjorde det i dag - fikk bedøvelsesprøyte som var mindre behagelig. Ble fortalt etter frysingen at det kunne ta inntil en måned til den ville ''falle'' av, hvis ikke måtte vi prøve frysing IGJEN etter det..

Har hørt at det ikke er skjæringa som er verst, men bedøvelsen - så synes du skal gi det et forsøk eventuelt :)

Oi, visste ikke at det gikk an å få bedøvelsessprøyte til frysing. Er ganske uutholdelig å sitte der og fryse helt ekstremt et sted, så kan tenke meg det gjør det litt mer behagelig. Sprøyten varer jo kortere, men er jo ikke så behagelig med sprøyter heller... Håper i hvert fall det funker for deg, og at den faller av innen en måned. :)

Ja, kan tenke meg at bedøvelsen er verst, det gjør sikkert ganske vondt. Også er det jo litt ekkelt å tenke på at man blir skjært i huden, men det gjør jo ikke vondt. Hmm, kanskje jeg bare skal bli ferdig med det.

Skrevet

Laser blir veldig mye finere enn kirurgisk! Jeg har gjort begge, og angrer veldig på at jeg ikke brukte laser på begge.

Skrevet

Visste ikke at det var en mulighet for å fryse en føflekk. De to gangene jeg har fjernet en, ble det gjort kirurgisk. (Men det var ikke i ansiktet).

Joda, det går. Jeg har gjort det, men det funka dårlig - de ble bare lysere. Tok 5 i ansiktet.

Anonymous poster hash: 1ef4b...c06

Skrevet

Da har det gått noen dager, og jeg vet ikke med deg - men jeg har nå fått en gul "ring" rundt hele føflekken ? pluss noe grønt "belegg" (hørtes ekkelt ut) og det har blitt litt skorpete rundt. Hvordan var det da du frøs vekk føflekken? Mulig behandlingen har forandret seg med tida, så håper bare på at dette et tegn på at føflekken skal av....

Skrevet

Oi, visste ikke at det gikk an å få bedøvelsessprøyte til frysing. Er ganske uutholdelig å sitte der og fryse helt ekstremt et sted, så kan tenke meg det gjør det litt mer behagelig. Sprøyten varer jo kortere, men er jo ikke så behagelig med sprøyter heller... Håper i hvert fall det funker for deg, og at den faller av innen en måned. :)

Ja, kan tenke meg at bedøvelsen er verst, det gjør sikkert ganske vondt. Også er det jo litt ekkelt å tenke på at man blir skjært i huden, men det gjør jo ikke vondt. Hmm, kanskje jeg bare skal bli ferdig med det.

Da har det gått noen dager, og jeg vet ikke med deg - men jeg har nå fått en gul "ring" rundt hele føflekken ? pluss noe grønt "belegg" (hørtes ekkelt ut) og det har blitt litt skorpete rundt. Hvordan var det da du frøs vekk føflekken? Mulig behandlingen har forandret seg med tida, så håper bare på at dette et tegn på at føflekken skal av....

Skrevet

Jeg brukte laser, anbefales. Ikke vondt i det heletatt!

Anonymous poster hash: 06cfa...216

Skrevet

Bytter litt emne her nå; Bør man gjøre dette hos fastlegen eller gå til en spesialist på en hudklinikk? Noen som bor i oslo og har noen anbefalinger om hvor man kan gå? Jeg har en del føflekker jeg vil bli kvitt på ryggen og i ansiktet.

Anonymous poster hash: aa045...184

• 5 år senere...
Skrevet

Vet denne tråden er gammel, men velger å svare likevel. Var å fryste 4 føflekker på ryggen og 4 i ansiktet idag. Veldig spent på resultatet. Var ikke vindt, bare ubehagelig. Har fjernet to i ansiktet fra for 10 år siden, men disse kirurgisk, min fastlegen min anbefalte idag å fryse,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...