Gå til innhold

Hvor skal jeg begynne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ei jente på 23 år. Veier ca 60 kg, og er 168 cm høy. Jeg har trener så og du aldri, har et dårlig kosthold og snuser. Har lite energi, og ønsker å stramme opp kroppen, samt få en sunn, sterk og frisk kropp.

Hvordan skal jeg begynne med treningen?

Anonymous poster hash: 7decf...727

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er ei jente på 23 år. Veier ca 60 kg, og er 168 cm høy. Jeg har trener så og du aldri, har et dårlig kosthold og snuser. Har lite energi, og ønsker å stramme opp kroppen, samt få en sunn, sterk og frisk kropp.

Du kan begynne med å ta på deg en gåtur og være mer bevisst på hva du putter i kroppen. "Du er hva du spiser" Sett deg mål og fortell dem til andre på den måten er det vanskeligere å sluntre unna fordi andre forventer at du skal innfri. Få deg en treningsbuddy, det er lettere å få kommet seg på trening sammen og krever ikke fullt like mye selvdisiplin som å dra på trening alene. Gjør det meste ut av treningen når du er på trening. Stirre i telefonen har du mange timer til å gjøre etter trening. Lykke til :)

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Er det noen treningsform du liker? Er enklest å starte med noe du synes er gøy. Ellers har jo kosthold mye å si. Rett kosthold vil gi deg stabilt blodsukker, overskudd og energi.

Godt med proteiner, fett og trege karbohydrater kombinert med trening 3 ganger i uka vil gjøre susen.

Gjest earlgrey
Skrevet

Begynn enkelt og gradvis så du ikke sprekker og får tilbake til gamle vaner er mitt beste tips. Kutt ut en og en ting (hvis du spiser mye potetgull, brus, boller etc), i ukedagene, men personlig liker jeg å ha litt fredag og lørdagsgodt :)

Begynn med litt enkel trening av noe du liker (viktig at du liker det!), enten det er løping, svømming, dansing, klatring osv. og trapp gradvis opp med treninga :)

Lykke til!

Gjest Vena Cava
Skrevet (endret)

Jeg har vært umotivert lenge, og har ikke trent skikkelig på over 1 år.

Det jeg gjorde i går, var å melde meg inn på treningssenter. Jeg har så og si aldri trent på senter før, har alltid trent alene. Joggeturer, og trent hjemme i stua. Men dette var faktisk utrolig gøy! Var på en gruppetime sammen med 9 andre. Og jeg kjente at jeg presset meg selv mye mer der enn hjemme i min egen stue. Så dette kommer jeg til å fortsette med:)

Anbefaler deg de samme.

Meld deg inn, evt ta en prøvetime først, mange treningssenter har gratis prøvetime før man melder seg inn.

Velg gruppetimer i starten, noe som ikke er så tungt, og som er gøy. Det viktigste er at du får startet med noe, og får bevegd kroppen.

Noen senter gir også veiledning ang kost og trening, i alle fall gjør mitt senter det.

Last ned Myfitnesspal på mobilen, der kan du sjekke energi-innholdet i maten du spiser, om det er noe som er av din interesse. Jeg har gjort det alle gangene jeg har trent for å bli strammere i fisken, og det har funket fjell!

Et ste må man i alle fall starte. Håper du finner ut av det :)

Endret av Madam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...