Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i en tråd (Hva koster en attenåring) om folk som får julegaver til opptil 10.000 av foreldrene sine? Flere svarte dette faktisk. Foreldrene må jo være rike tenker jeg da? Selv føler jeg at jeg har brukt mye penger på julegaver i år, ca 6000, men dette er jo på flere personer og ikke EN.

Hvor mye bruker dere på gaver? Og dere som er foreldre: Hvor mye får barnet deres for?

Anonymous poster hash: ff77d...cda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke regnet på det, men tipper 2-3000,- Gir gave til rundt 20stk. Handler på salg gjennom høsten/lager selv. Ca halvparten er barn.

Er student hvis det har noe å si (dyrere gaver i år som student enn da jeg jobbet..)

Anonymous poster hash: 5ed83...259
Skrevet

I år har jeg faktisk handlet en ganske dyr gave til kjæresten, så den trekker veldig opp, men normalt bruker jeg vel 3-4000. I år koster sambos gave 4000, men har fått knepet inn på et par andre gaver så ender på ca 5500. I år har det også meldt seg et par venninner som har lurt på hva jeg ønsker meg. Personlig synes jeg små venninnegaver er litt tullete, og vil heller bruke de pengene på å gå ut og gjøre noe hyggelig sammen i romjulen...

Anonymous poster hash: f17ff...ef0
Skrevet

Er en tråd til her inne om totalsummer. Vi kommer til å bruke rundt 8000 kr totalt på alle gaver. Vi pleier å prøve holde julegavene til ungene under 1000 kr, men i år blir det litt over. (er inkludert klær/sko som de uansett trenger) Våre unger er yngre da, mulig det øker når de blir tenåringer. men om de skal ha gaver som koster flere tusen så må det være sånt som skiutstyr, alpinutstyr, pc eller annet de virkelig trenger.

(I de 8000 kr er gaver til oss 5 i kjernefamilien, til svigers, til svigermormor, 5 nevøer og nieser og 3 fadderbarn)

Skrevet

Har brukt ca. 400-500kr per nære familiemedlem.
Ca. 800-900kr på kjæresten
Venninner får for ca. 100.

Så det ble vel 3500kr i år på gaver.

Skrevet

Rundt 6000 fordelt på 25 stk :)

Skrevet

Jeg handler julegaver for 3-4000 kr. Er student, og gir til samboer, søstre, mamma, pappa og foreldrene til samboer (vi spleiser på gavene til foreldrene).

Mamma gir meg julegave for ca 1500, og pappa gir for 1000-1500 :) Alt ettersom hva vi ønsker oss. De har god økonomi, men jeg hadde aaaldri fått en iPhone eller en Mac til jul. Jeg jobber selv og bruker mine egne penger på dyre luksusvarer selv, om jeg ønsker meg det.

Anonymous poster hash: 10433...6e1
Skrevet

Bruker rundt 17 tusen i år.

Anonymous poster hash: 827b3...35b
  • Liker 1
Skrevet

Nå har jeg ikke barn selv, men vet at foreldrene mine bruker ca 4-6000kr til sammen på meg. De er skilt og har vært det i mange herrens år, så det er 2-3000kr fra min far og hans samboer, og samme fra min mor og hennes. Jeg selv kjøper til mine foreldre og steforeldre, stebror, bror, samboer, 6 venninner, og samboers foreldre. Ble ca. 6000kr i år. Dette varierer jo litt fra år til år.

Husker da jeg fylte 20år fikk jeg vell 8000kr til bursdagen. Men det var et engangstilfelle. Har foreldre med veldig god økonomi. Men mener selv de ikke trenger å bruke så mye penger på oss barna.

Anonymous poster hash: a507c...c49
Skrevet (endret)

Bruker ca 4000 på alle sammen, og jeg har en ganske stor familie. 150 i gave til søsknene mine og 100 i gave til tantebarna er mer en nok.

Fordeler det hele utover året slik at det ikke blir sjokk i pengeboka i desember måned. Kjøper ofte på salg også slik at jeg får mer for pengene.

Endret av smygende_lodde
Skrevet

I år blir det lite brukt på julegaver fra vår side.

Jeg mistet inntekt tidligere i år på grunn av sykdom, og mannen min har fått permitteringsvarsel i tidlig "julegave", så i år blir alle kostnader holdt til et minimum. Det inkluderer også kostnader til julegaver.

Hvis alt går som planlagt vil 13 julegaver komme på ca 2000 kr til sammen.

Anonymous poster hash: 4679e...b18
  • Liker 1
Skrevet

Hvor mye vi bruker til julepresangen vår på barnet vårt varierer fra år til år. I år har vi brukt 850 kr på det. Det blir mange julepresanger på ham den kvelden, og små barn blir gjerne fort overveldet av det. Vi fokuserer på å finne noe han vil like veldig godt fremfor å fokusere så alt for mye på prisen.

Det blir ca. 5550 kr til sammen på alt.

Anonymous poster hash: dfe2d...207
Skrevet

Hvor mye vi bruker til julepresangen vår på barnet vårt varierer fra år til år. I år har vi brukt 850 kr på det. Det blir mange julepresanger på ham den kvelden, og små barn blir gjerne fort overveldet av det. Vi fokuserer på å finne noe han vil like veldig godt fremfor å fokusere så alt for mye på prisen.

Det blir ca. 5550 kr til sammen på alt.

Det siste beløpet jeg nevnte var for alle gavene til alle vi skal gi til.

Gjest Blank Space
Skrevet

I år har jeg brukt 3000-4000 kr på julegaver.

Vanligvis bruker mamma å kjøpe julegave til meg på rundt 1500 kr, men hun har brukt mer i år. Hun fant ut at jeg holdt på å spare penger slik at jeg kunne kjøpe tingen jeg har lyst på (ca 3000 kr), men da ville hun heller gi den til meg i julegave. Pappa kjøper julegaver for 800-1100 kr.

Skrevet

Har skjerpet oss de siste årene. Tidligiere kunne vi bruke opp mot 30.000 på julegaver, men nå er vi nede i rundt 15.000,-

Anonymous poster hash: b0d18...5b0
Skrevet (endret)

Tror jeg lander på toppen 1000 kr. Ca 600-700 kr på samboeren og de resterende 3-400 kr på venner og deres barn. Alle i familien (foreldre, søsken og tantebarn) får opplevelser, som de har fått de siste åra (vet de setter mer pris på det enn ting).

Edit: glemte at jeg har laget syltetøy. Men nå er det ikke så mange bokser igjen... Tror foreldre og svigerforeldre får det som er igjen.

Endret av Evans
Skrevet

Skal kjøpe til 10 stk. Bruker vel 500 på 5 av dem, 250 på 3, 1000 på 1 og 100 på 1. Så ca 4000 kr totalt.

Anonymous poster hash: 7f4b5...c0a

Skrevet

Ca 2500. Har kuttet kraftig ned på hvem som får gaver og gir derfor kun til nærmeste familie. Vennegaver er byttet ut med kvelder hvor vi samles og gjør noe hyggelig sammen.

Skrevet

I år har jeg brukt 3000-4000 kr på julegaver.

Vanligvis bruker mamma å kjøpe julegave til meg på rundt 1500 kr, men hun har brukt mer i år. Hun fant ut at jeg holdt på å spare penger slik at jeg kunne kjøpe tingen jeg har lyst på (ca 3000 kr), men da ville hun heller gi den til meg i julegave. Pappa kjøper julegaver for 800-1100 kr.

hva gir dem da, til så mye?

Anonymous poster hash: 6ab92...ab9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...