Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært forkjølet i ca 4 måneder. Var først bare halsen(bjeffe hoste) og tett nese. Hadde en flytur for 1 måned siden og fikk forferdelig trykk i øret og dott.

Fikk først pencilin, så antibiotika. Halsen er fin og nesen begynner å bli bedre. Men dotten vil ikke vekk :( fikk vite av legen at øret var tett og det lå væske i mellomøret.

Det suser av og til og trykker. Fikk rinexin og har gått på det i 2 uker snart.

Hvor lang tid skal man kunne gå med en slik dott? Er sykt lei etter alle disse medisinene.

Noen med like erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Penicillin er et antibiotikum.

2. Dotter i ørene sommikke går bort er vanlig å henvise til ØNH lege.

3. Rinexin skriver ikke min lege ut resept på fordi det er påvis sammenheng mellom Rinexin og hjerneblødning.

Så kom deg tilbake til fastlegen og be om henvisning til øre nese hals lege. Evt. Prøv med vanlig Otrivin nesespray.

Anonymous poster hash: 7cfc1...837

Skrevet

Jeg kan gå med dotter i ørene i flere uker av gangen når jeg blir forkjølet, men syns rinexin hjelper veldig da, og spesielt på trykket.

Hvis det plager deg veldig kan du spørre legen om det er mulig å få en henvisning til ønh-spesialist.

Anonymous poster hash: e05a9...c72
Skrevet

1. Penicillin er et antibiotikum.

2. Dotter i ørene sommikke går bort er vanlig å henvise til ØNH lege.

3. Rinexin skriver ikke min lege ut resept på fordi det er påvis sammenheng mellom Rinexin og hjerneblødning.

Så kom deg tilbake til fastlegen og be om henvisning til øre nese hals lege. Evt. Prøv med vanlig Otrivin nesespray.

Det er over 10 år siden de sluttet med rinexin i usa fordi de trodde det kunne være farlig, men i usa ble de brukt som slankepiller, og det var i de tilfellene det var økt risiko for hjerneblødning. I Norge ansees de jo tydeligvis ikke som farlige iom at de fortsatt brukes, men de skrives ikke ut til pasienter med enkelte sykdommer og pasienter som tidligere har hatt slag.

Det er kanskje litt unødvendig å skremme folk med sånt uten å vite hva du snakker om.

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/rinexin-i-vidotta/

Skrevet

Spørsmålet er vel egentlig hvor lenge jeg skal vente med å gå til spesialist.

Har prøve otrivin og alt mulig annet nesespray greier. Ingenting fungerer...

Skrevet
c44, on 10 Dec 2014 - 01:22, said:

Spørsmålet er vel egentlig hvor lenge jeg skal vente med å gå til spesialist.

Har prøve otrivin og alt mulig annet nesespray greier. Ingenting fungerer...

Ville bedt om henvisning med en gang, det er jo utrolig ubehagelig å gå rundt sånn.

Skrevet

Ja, skal få fikset det imorgen! Er student i ny by så det er så mye greier med bytting av lege osv. Men håper det funker med spesialisten nå. Er lei av å bruke tid og penger på medisin og leger :(

Skrevet

Det er over 10 år siden de sluttet med rinexin i usa fordi de trodde det kunne være farlig, men i usa ble de brukt som slankepiller, og det var i de tilfellene det var økt risiko for hjerneblødning. I Norge ansees de jo tydeligvis ikke som farlige iom at de fortsatt brukes, men de skrives ikke ut til pasienter med enkelte sykdommer og pasienter som tidligere har hatt slag.Det er kanskje litt unødvendig å skremme folk med sånt uten å vite hva du snakker om.http://www.dagensmedisin.no/nyheter/rinexin-i-vidotta/ Anonymous poster hash: e05a9...c72

Vel, akkurat denne versjonen av Rihnexin er der delte meininger om og fastlegen min har flere grunner enn dette for ikke å skrive ut Rihnexin.

Skrevet

Vel, akkurat denne versjonen av Rihnexin er der delte meininger om og fastlegen min har flere grunner enn dette for ikke å skrive ut Rihnexin.

Det er dessuten et amfetaminderivat.

Anonymous poster hash: 9c8d6...ba6

Skrevet (endret)

Hei!

Gikk til legen for 3. gang og fikk antibiotika på nytt(den man får hvis man er allergisk mot den vanlige)
Har fortsatt ikke lagt merke til noe forbedring :( har gått med den i over en måned nå, gått på alle mulige medisiner og piller.. Er drittlei...

Fikk forresten påvist mellomørebetennelse

Endret av c44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...