LeaMichele Skrevet 9. desember 2014 #1 Skrevet 9. desember 2014 Når kan man begynne å bake? Jeg hadde tenkt å begynne imorgen med havreflarn og krumkaker. Men så nevnte moren min at det var alt for tidlig? Når begynner dere andre?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #2 Skrevet 10. desember 2014 Jeg har begynt alt, de tåler jo fint å ligge i bokser i de to ukene til jul... Anonymous poster hash: cf5ae...c6c
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #3 Skrevet 10. desember 2014 Noen baker i november og andre på lille julaften, spørs jo hva du har tid til og hvor mange som spiser opp kakene før jul hjemme hos deg? I noen hjem og kakebokser så "tørker kakene inn" og det er ikke smuler igjen engang på julaften, uansett hvor godt boksene blir gjemt bort. Julekaker i gode tette bokser står seg til påske.Anonymous poster hash: efb4e...184 1
Sola de Skrevet 10. desember 2014 #4 Skrevet 10. desember 2014 Jeg bakte pepperkaker i slutten av november allerede, så du kan nok trygt starte med bakingen nå
Gjest Nosoul Skrevet 10. desember 2014 #6 Skrevet 10. desember 2014 Jeg begynte for noen dager siden, greit å få det unna. Lagt alt i metallbokser, da holder det seg lenge
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #7 Skrevet 10. desember 2014 Jeg baka første helga i advent.. nå er boksene med kakemenn og pepperkaker tom Anonymous poster hash: bdd3a...5ca
Gjest SånnCirka Skrevet 10. desember 2014 #8 Skrevet 10. desember 2014 Jeg har allerede bakt kakemenn, sandnøtter, peppernøtter og krumkaker. Gorodeigen lagde jeg i går, så skal steke goro i dag og dermed har jeg 5 slag. På lørdag skal jeg bake julekrydderkake tenker jeg, og et slag til jeg ikke helt har bestemt meg for. Så det er ikke for tidlig å begynne nå
skrue Skrevet 10. desember 2014 #9 Skrevet 10. desember 2014 Jeg baka første helga i advent.. nå er boksene med kakemenn og pepperkaker tom Anonymous poster hash: bdd3a...5ca Da må du finne en bedre lagringsplass. Her er det absolutt ingen fordampning.
Gjest Linn Cathrin Skrevet 10. desember 2014 #10 Skrevet 10. desember 2014 Når kan man begynne å bake? Jeg hadde tenkt å begynne imorgen med havreflarn og krumkaker. Men så nevnte moren min at det var alt for tidlig? Når begynner dere andre? Jeg begynte allerede 1. desember. Mye av julekakene kan jo ligge lenge om det oppbevares kaldt, slik som silkekaker, risboller og sandnøtter
Løvefrøken Skrevet 10. desember 2014 #11 Skrevet 10. desember 2014 Etter gammel skikk skal du vel være ferdig med all baking før fullmånen (som er nå i helga eller noe). Dette fordi at bakst etter dette ikke skal holde seg like bra... eller noe sånt
Gjest Margit Spat Skrevet 10. desember 2014 #12 Skrevet 10. desember 2014 Etter gammel skikk skal du vel være ferdig med all baking før fullmånen (som er nå i helga eller noe). Dette fordi at bakst etter dette ikke skal holde seg like bra... eller noe sånt Oj, da er det for sent, for fullmånen var i helga som var Til saken: nei, det er ikke for tidlig å bake nå, såfremt du/dere klarer å holde dere såpass unna baksten at det er igjen nok til jul.
missdior Skrevet 10. desember 2014 #13 Skrevet 10. desember 2014 Jeg skal bake på mandag og tirsdag tenkte jeg! Men det er vel verken for tidlig eller for sent, man må jo bare gjøre det når man har tida til det
Spiremor Skrevet 12. desember 2014 #14 Skrevet 12. desember 2014 Bakte pepperkaker forrige helg. Delte baksten med et vennepar, og det ga oss et tynt lag med pepperkaker i bunnen av en stor boks. Passer oss ypperlig, siden vi ikke er hjemme i jula Jeg syns forresten ikke det gjør noe om en del av baksten er borte til jul. Man spiser seg jo gjerne litt lei, og i jula er det så mye tung mat at i alle fall ikke jeg orker veldig mye kaker og kjeks senere.
_popcorn_ Skrevet 12. desember 2014 #15 Skrevet 12. desember 2014 Begynte i går, med brente mandler... halvparten ble borte før jeg rakk pakke inn :o så nå er det hamstret inn mer mandler, så blir det laging av brente mandler igjen i dag Ellers blir det karameller neste helg! Når man "kan" bake er litt utifra hva man skal lage, og hva man faktisk har tid til... brente mandler kan lages i november, om man bare har en plass å gjemme dem, sånn at det ikke blir spist opp! det meste som er tørt, slik som kjeks, pepperkaker etc tåler fint ligge 2-3 uker, om dem oppbevares tørt og helst mørkt og litt kjølig, slik som på en bod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå