Smilla78 Skrevet 27. juli 2004 #1 Skrevet 27. juli 2004 Fy flate så små enkelte av str på bik bok er! Jeg så på en bukse igår og tok frem xs/34 som jeg bruker og fy f... så smal! Den hadde kanskje gått på en 13 år gammel gutt! Og de hadde t.o.m str xxs! Det er vel 22 tommer eller noe sånt. Ihvertfall ikke en vanlig str 32! Måtte nok hatt medium i den buksa ja. Kjøpte en annen bukse og den måtte jeg ha small i og det var bare så vidt jeg fikk den på. Ekspeditøren måtte ha large sa hun og hun var ikke tykk! Ikke rart unge jenter (og voksne kvinner) føler seg feite når str er så små!
Miss-X Skrevet 27. juli 2004 #2 Skrevet 27. juli 2004 Skjønner ikke helt oppstyret med å måtte gå opp en str i enkelte plagg. Bruker selv small i bukser og x small i gensere/topper. I enkelte plagg har jeg måttet kjøpe m fordi det har vært italienske eller franske str. En gang har jeg faktisk opplevd at en topp i str L ikke passet! Heldigvis er jeg klok nok til å skjønne at det er størrelsene som er rare, og ikke jeg som har blitt feitere. Husk det alle sammen !
Gjest Cuddly Skrevet 27. juli 2004 #3 Skrevet 27. juli 2004 Skjønner ikke helt oppstyret med å måtte gå opp en str i enkelte plagg. Bruker selv small i bukser og x small i gensere/topper. I enkelte plagg har jeg måttet kjøpe m fordi det har vært italienske eller franske str. En gang har jeg faktisk opplevd at en topp i str L ikke passet! Heldigvis er jeg klok nok til å skjønne at det er størrelsene som er rare, og ikke jeg som har blitt feitere. Husk det alle sammen ! Da er vi enige!
Gjest gjest1 Skrevet 27. juli 2004 #4 Skrevet 27. juli 2004 BikBok har av og til veldig små størrelser ja! Jeg bruker også vanligvis XS/S, men har en bukse i medium fra bikbok. Dette er ikke noe problem for meg, men det hjelper nok ikke på selvtilliten til fjortiser.
Gjest Cuddly Skrevet 27. juli 2004 #5 Skrevet 27. juli 2004 Dette er ikke noe problem for meg, men det hjelper nok ikke på selvtilliten til fjortiser. Sant nok...
Gjest Sukkerert Skrevet 27. juli 2004 #6 Skrevet 27. juli 2004 Bik Bok skal være en ungdomsbutikk, ikke barnebutikk. Da jeg var der for noen uker siden, så jeg to småjenter som kunne være ca 8 år prøve hettegensre i xs. Begge to var tynne og maks 140 høye.
Alterna Skrevet 27. juli 2004 #7 Skrevet 27. juli 2004 Hvilket merke var det? I noen merker må jeg ha str L mens jeg vanligvis er XS, men et er merker som er beregnet på de som er smale.
Montezuma Skrevet 27. juli 2004 #8 Skrevet 27. juli 2004 Bik Bok er jo håpløse da! En gang prøvde jeg samme buksa i samme str, men to forskjellige farger . den ene kjøpte jeg, den andre fikk jeg ikke dratt over knærne en gang!
Carmen_ Skrevet 28. juli 2004 #9 Skrevet 28. juli 2004 Bik Bok er jo håpløse da! En gang prøvde jeg samme buksa i samme str' date=' men to forskjellige farger . den ene kjøpte jeg, den andre fikk jeg ikke dratt over knærne en gang![/quote'] Samme har skjedd med meg. Kjøpte en bukse i strl medium... Noen dager senere ville jeg ha buksa i en annen farge. Så jeg dro og kjøpte den. Kom hjem...prøvde den...og den passa ikke :-?
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2004 #10 Skrevet 28. juli 2004 Er ikke helt enige med alle her jeg. Datteren min er nå 17 år og har alltid være veldig tynn. For henne har redningen vært nettopp butikker som Bik Bok. Fra hun var 14-15 var det faktisk bare Bik-Bok og et par butikker til som hadde en størrelse hun passet. I den alderen er det viktig for dem å kunne gå i f.eks bukser som passer, og ikke henger og slenger rundt dem. Vi andre har da et vell av andre butikker vi kan gå i.
Gjest lilletroll Skrevet 28. juli 2004 #11 Skrevet 28. juli 2004 Det som er fint med BIK BOK er at buksene er lange i bena!!! Men når det gjelder str ellers....jeg er ikke sånn superfeit (178cm og 60kg....) og jeg har kjøpt flere plagg der, og måtte opp i XL !!! :o
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2004 #12 Skrevet 28. juli 2004 Ja ikke særlig ok følelse. Mne trøst deg med at det er størrelsene som er annerledes..ikke du.
Mona Skrevet 28. juli 2004 #13 Skrevet 28. juli 2004 Bik bok har bittesmå størrelser. L er størst, og er mange ganger for lite! Fint de har klær som passer tynne mennesker, men om det de kaller L skulle vært normalt, er vi mange som måtte gått i spesialbutikker!
Gjest Ethereal Skrevet 28. juli 2004 #14 Skrevet 28. juli 2004 I don't quite get the point...Er ikke størrelse bare et tall uansett (evt en bokstav), og er ikke de fleste som handler på Bik Bok tenåringer og faktisk til pg med barn???
Gjest lilletroll Skrevet 28. juli 2004 #15 Skrevet 28. juli 2004 I don't quite get the point... Poenget MITT er at siden jeg som er normalt slank må opp i XL, hva da med de stakkarene som har litt mere på sidebena enn meg, men som finner klær som er stilige der uten å finne str de får på seg til tross for at de til vanlig kanskje bruker bare en L eller noe.....Det er DEM jeg tenker på. Om str på klesplagget jeg har på meg er 34 - 44 eller 54 spiller ingen rolle for meg personlig, for jeg VET jo at ikke det er JEG som er "problemet". Men jeg tenker på de som kanskje allerede synes at de bruker en stor str, og plutselig kommer de ikke inn i DEN heller..... :-( Hm....DET ble et rotete innlegg, det.....men, men.....den som VIL skjønne det, skjønner det vel
Smilla78 Skrevet 28. juli 2004 Forfatter #16 Skrevet 28. juli 2004 Målgruppa til bik bok er faktisk mellom 18 og 30 år! Så det er ingen fjortisbutikk. Sier ikke at det er så fælt å måtte kjøpe small i steden for xs, men en størrelse burde være en størrelse! Andre bukser jeg har i xs er til og med litt vide mens den buksa jeg så på kan ikke ha vært mer enn 22 tommer! Bra buksene er lange i beina ja, det er derfor jeg kjøper vanlige bukser uten tommestr i beina der. Også har de jo mye fint da! Utenom enkelte plagg i fryktelig grelle farger!
Gjest gloria Skrevet 28. juli 2004 #17 Skrevet 28. juli 2004 Bik bok har bittesmå størrelser. L er størst' date=' og er mange ganger for lite! Fint de har klær som passer tynne mennesker, men om det de kaller L skulle vært normalt, er vi mange som måtte gått i spesialbutikker![/quote'] L er IKKE den største størrelsen som selges på Bik Bok, det er XL. Måtte bare få rettet opp i det! Er enig med et tidligere innlegg her, Bik Bok er utrolig greit for jenter som ikke passer klær i andre butikker. Jeg lovpriser Bik Bok for deres klær, da jeg heldigvis har noe som henger på kroppen min... Selv om noen av plaggene kanskje blir noenlunde smale, så er vel dette for å nå ut til en yngre målgruppe?
Gjest gloria Skrevet 28. juli 2004 #18 Skrevet 28. juli 2004 Målgruppa til bik bok er faktisk mellom 18 og 30 år!quote] Den er mellom 16 og 25...
*Lene* Skrevet 29. juli 2004 #19 Skrevet 29. juli 2004 :klø: Har aldri skjønt hvor for ikke L er L og M er M etc etc.... Skulle ikke dette liksom indikerer på at klærne skal VÆRE i denne størrelsen. Uansett hvor man handler!? Hvorfor er ikke L, ett spesielt mål, og samme med resten? Akkurat som 10 cm, faktisk ER 10 cm? FELLES MAL (ble litt rotete dette, men håper dere skjønte poenget )
Gjest Lilleulv Skrevet 29. juli 2004 #20 Skrevet 29. juli 2004 Forsåvidt enig. Jeg bruker M, men må opp i L i en del plagg på bik bok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå