Gå til innhold

Hva sover deres barn i, som sover ute i vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har med ulltøy, fleecetøy mv i barnehagen, og en tykk sovepose i vognen.

Er det noe annet vi burde ha i bunnen av vognen nå som jeg blir kaldere? Et ekstra teppe oppå sovepose? Hva bruker dere?

Anonymous poster hash: 6ddf6...a7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saueskinn i bunnen, evt et annet underlag. På seg har hun en ullfleecedress fra nøstebarn (over ulltøyet) eller en hjemmestrikka ulldress, lue med hals, fotposer og votter. Ligger i en dunpose.

Skrevet

Spørs jo hvor kaldt det er hos deg.

En isoporplate i bunnen, helst under den vanlige madrassen luner godt og tar av for trykk om vognen trilles.

Et ullteppe eller saueskinn under posen er og lurt, men det bygger ganske mye opp.

Anonymous poster hash: 570d8...c61

Skrevet

De har to lag ull, ullsokker, ullue og votter. Oppi Voksi-pose med ull i bunnen, så bruker ikke skinn under. Legger på et ullteppe over og evt vogntrekket når det blir noen minus.

Selv syns jeg det høres rart ut at det skal være nok, men om jeg har på mer, blir de faktisk svette, selv når det er flere minus. Inntrykket mitt er at to lag ull holder når man har en ordentlig dunpose, men man bør jo bli kjent med hvordan ens eget barn er, ved å kjenne i nakken når de våkner, om de virker passe varme.

Skrevet

Idag når det var -10 hadde gutten på 7 mnd på seg hjemstrikket ulldress over ullbodyen og symtrømpebuksa, to par ullsokker (de ytterste store så det ikke blir for trangt), tynn headover i ull, litt tykkere lue og ullvotter. Sover i bagvogn, der hadde jeg ullpedd under dunposen, brettet dette over posen også. Samt fottrekket som følger med vogna. Dette er ganske tykt (emmaljunga).

Anonymous poster hash: 4394f...17e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...