AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #1 Del Skrevet 9. desember 2014 Hei. Bodde 4 år i england. Før jeg dro overdrog kjæresten mi ko toen min for 9000 NOK. Fikk brev fra banken om det og betalte alt utenom 1000 kr. Det var en hederlig feil at jeg overførte for lite siste gangen... etter ca 6 mnd fikk jeg brev om at jeg fortsatt skyldte disse pengene. Ringte da banken og fikk beskjed om at kontoen var sperret og saken sendt til inkasso. Ringte inkassoselskapet og de har ingenting registrert på hverken min norske adresse, engelske adresse, navn, tlfnr eller noe. ringte banken igjen men jeg kunne ikke betale dit fordi konto var sperret. Sukk. Hva skal jeg gjøre? Glemme det? Risikere at de finner meg (selv om jeg har prøvd hardt!), og kravet har mangedoblet seg? Huff. Noen som har råd?Anonymous poster hash: 7ec5e...63d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #2 Del Skrevet 9. desember 2014 Banken må jo vite hvilket inkassobyrå de har sendt kravet til? Fødselsnummeret ditt, er der ingen ska på det heller? Har du vært på inkasso.no og søkt på deg selv? Du bør skrive et formelt brev til banken, forklare situawjonen og at inkassoselskapet ikke finner deg. Når du prøver å gjøre opp og ikke får mulighet for det, samtidig skriftlig dokumenterer at du prøver å gjøre opp for deg, så skal du ikke betale gebyrer og saksomkostninger, heller ikke renter. Men du må ha dokumentasjon og det er ikke en telefonsamrale eller tre godt nok å vise til. Glemmer du hele saken, en stund, så kan du få en uteblivelsesdom, du kan risikere at saken blir trykket som forkynning i store og lokale aviser med ukjent adresse osv. Så dette er ikke å anbefale, særlig når du kan gjøre opp for deg. Og kravet vil aldri bli borte, det vil ligge og vokse til offentlig forsinkelsesrente på omlag 8 %. Googler du så finner du nøyaktig forsinkelsesrente pr. Nå, den endres 2 ganger pr. År av politikerne.Anonymous poster hash: 5e1b6...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #3 Del Skrevet 9. desember 2014 Hold kommunikasjon skriftlig slik at du har bevis. Be om saksnummer for saken fra banken, samt navn på inkassoselskapet, og videresend epost til gitt selskap. Anonymous poster hash: 3ccf8...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #4 Del Skrevet 9. desember 2014 TS her. For å presisere så er inkasso i England. Inksssobyrået hadde ingenting på meg. Jeg er urolig. Er det sammarbeid over landegrenser på slike saker? Slettes inkasso etter en viss tid?Anonymous poster hash: 7ec5e...63d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #5 Del Skrevet 9. desember 2014 TS her. For å presisere så er inkasso i England. Inksssobyrået hadde ingenting på meg. Jeg er urolig. Er det sammarbeid over landegrenser på slike saker? Slettes inkasso etter en viss tid?Anonymous poster hash: 7ec5e...63d Jeg bor i England, og jeg har hatt ting sendt til inkasso (eller debt collectors som det heter her) tidligere. Få - skriftlig - selskap, inkassonummer og alt sendt fra banken og videresend det til selskapet. Husk at mange selskap har liknende navn og nettsider, så ha det 100% sikkert at det er rikig. Hvis selskapet ser at banken har sendt deg dette kan de evt. ta kontakt med banken. Anonymous poster hash: 3ccf8...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #6 Del Skrevet 9. desember 2014 Jeg fikk tlfnr direkte til inkassoselskapet. Han jeg snakket med fra inkassoselskapet sa egentlig at jeg bare kunne slappe av og glemme det. Er det et trygt råd?Anonymous poster hash: 7ec5e...63d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #7 Del Skrevet 9. desember 2014 Jeg fikk tlfnr direkte til inkassoselskapet. Han jeg snakket med fra inkassoselskapet sa egentlig at jeg bare kunne slappe av og glemme det. Er det et trygt råd?Anonymous poster hash: 7ec5e...63d Få det skriftlig. Anonymous poster hash: 3ccf8...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #8 Del Skrevet 9. desember 2014 Takk for rådAnonymous poster hash: 7ec5e...63d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #9 Del Skrevet 9. desember 2014 TS her. For å presisere så er inkasso i England. Inksssobyrået hadde ingenting på meg. Jeg er urolig. Er det sammarbeid over landegrenser på slike saker? Slettes inkasso etter en viss tid?Anonymous poster hash: 7ec5e...63d Inkassoreglene i England følger Englesk lovgivning ikke norsk. Dette bør du spørre om på et Engelsk forum! Anonymous poster hash: 5e1b6...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå