Gjest Poirot Skrevet 27. juli 2004 #1 Skrevet 27. juli 2004 Skal der eha det? Når settes den inn? Hva koster det?
AugustBrud'04 Skrevet 27. juli 2004 #2 Skrevet 27. juli 2004 Ja, vi skal ha det i Aftenposten og muligens en lokalavis. Tror det blir onsdagen før og evnt. også på selve dagen. Mener det er gratis å sette inn sånn annonse - i hvertfall i de fleste aviser.
Fru Snurp Skrevet 27. juli 2004 #4 Skrevet 27. juli 2004 Vi hadde annonse i Aftenposten tirsdagen før bryllupet, og samme dag som bryllupet. Tror prisen var ca. 200.- Har aldri fått noen regning da... I tillegg hadde vi annonse i lokalavisen der min mann kommer fra. Det er gratis. Skal ha bilde også nå etter bryllupet etter ønske fra svigermor, men aner ikke om det koster noe. Veldig viktig at ALLE som så den første annonsen får se hvordan vi så ut på dagen nemlig jada, jada...
~*Unni*~ Skrevet 27. juli 2004 #5 Skrevet 27. juli 2004 Dette fixet jeg faktisk i går. jeg skal gifte meg lørdag 7.august og vi skal ha annonse i Sunnmørsposten onsdagen før. Der var det faktisk gratis :o I lokalavisen skal det stå i tirsdagsavisa men de har ferie så jeg har bare sendt en mail ennå. Sjekker på frdag/mandag om de har fått det med seg. Her er annonseteksten: Det blir dobbeltbryllup!! Vi gifter oss i Hamsund kirke lørdag den 7.august kl 13:00 Adresse for dagen: Hildre Kulturhus Marianne og Bjørn, Unni og Roy-Åge. (tok bort etternavnene her da )
Gjest MrsL Skrevet 27. juli 2004 #6 Skrevet 27. juli 2004 Vi hadde annonse i Adressavisen og i en lokalavis. Adressavisen kostet kr. 85,- og lokalavisen var gratis. Vi hadde annonse torsdagen før bryllupet i Adressavisen og to ganger i lokalavisen. Annonseteksten var: Vi gir hverandre vårt JA i xxx Kirke lørdag 26.juni 2004. Adresse for dagen: XXXXX Navn
April Skrevet 27. juli 2004 #7 Skrevet 27. juli 2004 Vi hadde den i tre aviser, uka før bryllupet. Det kostet ingenting.
Gjest Poirot Skrevet 27. juli 2004 #8 Skrevet 27. juli 2004 Hvorfor plieer man å ha med adresse for dagen? Telegram er det jo slutt på, og man vil jo ikke ha besøk av univiterte...? (Tror vi dropper det og bare skriver kirke)
Gjest MrsL Skrevet 27. juli 2004 #9 Skrevet 27. juli 2004 Hvorfor plieer man å ha med adresse for dagen? Telegram er det jo slutt på, og man vil jo ikke ha besøk av univiterte...? (Tror vi dropper det og bare skriver kirke) Fordi noen kanskje har lyst å sende en blomsterhilsen feks :-)
Gjest Poirot Skrevet 27. juli 2004 #10 Skrevet 27. juli 2004 Hm. Jaja, de får sende den hjem til oss, hvis de absolutt vil det. Hvis ikke, så sparer de den summen. Greit for meg.
Gjest MrsL Skrevet 27. juli 2004 #11 Skrevet 27. juli 2004 Og alle vet hvor dere bor? Feks. naboen til bestemora di osv.
Gjest Anonymous Skrevet 27. juli 2004 #12 Skrevet 27. juli 2004 Nå har jeg akkurat bestilt annonse også. Vi skal ha i Aftenposten, lokalavisa der jeg kommer fra og regionavisen der sambo kommer fra. Vi skrev også adresse for dagen. Jeg tenkte i grunnen ikke så mye over det ,men har jo sett at folk pleier å skrive det.
Gjest Poirot Skrevet 27. juli 2004 #13 Skrevet 27. juli 2004 Og alle vet hvor dere bor? Feks. naboen til bestemora di osv. Nei. Så som sagt: da sparer de den summen og det er greit for meg. Evt kan de sende det til foreldre eller komme i kirken. Jeg er da ikke ego som ikke velger å opplyse offentlgi hvor jeg skal ha fest, så folk ikke får sendt meg blomst!!
Gjest Poirot Skrevet 27. juli 2004 #14 Skrevet 27. juli 2004 Nå har jeg akkurat bestilt annonse også. Vi skal ha i Aftenposten, lokalavisa der jeg kommer fra og regionavisen der sambo kommer fra. Vi skrev også adresse for dagen. Jeg tenkte i grunnen ikke så mye over det ,men har jo sett at folk pleier å skrive det. Hva kostet det? Ringer man inn eller kan man gjøre det på mail?
Gjest MrsL Skrevet 27. juli 2004 #15 Skrevet 27. juli 2004 Mener d at det er egoistisk å opplyse hvor festen skal være? Det er mange som har lyst til å vise brudeparet oppmerksomhet selv om man ikke er bedt. Og selv om det kan være personer brudeparet ikke har tenkt på engang. Synes ikke det er egoistisk i det hele tatt og opplyse om dette og "hjelpe" de eventuelle litt på vei. Vi fikk gaver og oppmerksomhet fra mine foreldres naboer, vennepar av min mor osv. Synes det var kjempehyggelig jeg
Gjest Poirot Skrevet 27. juli 2004 #16 Skrevet 27. juli 2004 Mener d at det er egoistisk å opplyse hvor festen skal være? Det er mange som har lyst til å vise brudeparet oppmerksomhet selv om man ikke er bedt. Og selv om det kan være personer brudeparet ikke har tenkt på engang. Synes ikke det er egoistisk i det hele tatt og opplyse om dette og "hjelpe" de eventuelle litt på vei. Vi fikk gaver og oppmerksomhet fra mine foreldres naboer, vennepar av min mor osv. Synes det var kjempehyggelig jeg Hvor har jeg sagt at det er ego? Jeg synes ikke det er ego, men jeg ser ingen grunn til at vi trenger å gjøre det. Klart det er hyggelig med gaver og oppmerksomhet, men det har da ingenting med om det står hvor vi har festen i avisen å gjøre.
Gjest Poirot Skrevet 27. juli 2004 #18 Skrevet 27. juli 2004 Jeg skrev: Jeg er da ikke ego som ikke velger å opplyse offentlgi hvor jeg skal ha fest, så folk ikke får sendt meg blomst!! Det betyr ikke at de er ego som velger å opplyse om det. Det vet de fleste som har tatt Ex phil og ellers har sans for det norske språk. Utsagnet: Jeg er ikke slem som ikke baker kake betyr heller ikke at alle som baker kake er slemme....
Ingeborg Skrevet 27. juli 2004 #19 Skrevet 27. juli 2004 Vi har bestilt innrykk i Adresseavisen i Trondheim, Avisa Nordland i Bodø og i Vårt Land, som "halve slekta" leser. I Adressa og AN har vi innrykk tirsdag før + samme dag, i VL står annonsen fredagen før.
Gjest MrsL Skrevet 27. juli 2004 #20 Skrevet 27. juli 2004 Jeg skrev: Det betyr ikke at de er ego som velger å opplyse om det. Det vet de fleste som har tatt Ex phil og ellers har sans for det norske språk. Utsagnet: Jeg er ikke slem som ikke baker kake betyr heller ikke at alle som baker kake er slemme.... Ex.phil er viktig i denne sammenhengen ja.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå