AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #1 Skrevet 9. desember 2014 Jeg liker lettprodukter, hovedsaklig fordi jeg synes smaken er bedre på en måte. Men er dette lite bra? Er det ikke bedre for helsen å kjøpe f.eks seterrømme i stedet for lettrømme?Anonymous poster hash: c1cf9...089
wintergirl Skrevet 9. desember 2014 #2 Skrevet 9. desember 2014 (endret) Tror det et verre med produkter som er tilsatt kunstig søtningsmiddel. Fett er sunt det også, sunt fett fra avokado, nøtter og fet fisk. Spis litt av det for kroppen trenger fett for å bli kvitt eller holde ekstra fett unna. Men ellers er nok lettrømme helt greit, sikkert like bra som seterrømme;) Endret 9. desember 2014 av wintergirl
Gjest daisydaisy Skrevet 9. desember 2014 #3 Skrevet 9. desember 2014 Noen lettprodukter trenger ikke være bedre enn de mindre magre variantene, men det finner du fort ut når du leser hva produktet inneholder på etiketten.
Gjest Tiaaa Skrevet 9. desember 2014 #4 Skrevet 9. desember 2014 Så kortest mulig innholdsfortegnelse er "cluet"? Jeg er ikke på diett eller noe slikt, vil bare spise reneste mulig mat. :-)
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #5 Skrevet 9. desember 2014 I fettreduserte "ekte" varianter ender du bare opp med mer sukker i forhold til fett og proteiner. Du trenger ikke å være redd for fett, heller ikke mettet fett. Men synes du smaken er bedre i lettrømme enn seterrømme så er det ingen stor krise å bruke lettrømme. Men kan jeg anbefale creme fraiche? Jeg synes seterrømme smaker for mye og pleide å bruke lettrømme selv. Nå bruker jeg bare creme fraiche. Men erstatningsprodukter for fett bør du være forsiktig med. Margarin er ødelagt fett og bør aldri erstatte meierismør. Fett brukes i alle cellemembraner. Man bør ikke bygge hus med ødelagt murstein... Erstatningsprodukter for sukker er bedre enn sukker, men man bør ikke bruke dem i hverdagen. Hvorfor skal alt smake så søtt hele tiden? Men jeg drysser av og til litt sukrin gold i festmaten for at den skal smake bedre. Men ikke i hverdagsmaten. Og jeg drikker ikke sukkerfri brus og saft hver dag bare fordi det ikke inneholder kalorier. Anonymous poster hash: 0fd2d...f2d 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #6 Skrevet 9. desember 2014 Du kan fint bytte ut det meste med lett produkter, men som AB sier over pass på hva den evt er endret til, eller hva den er tilsatt Anonymous poster hash: e182d...d99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå