Gå til innhold

Dere som lager julegaver selv - hva lager dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Nanne70
Skrevet

Inspirert av tråden "Hvorfor lager dere ikke julegaver".

I år skal jeg lage sukkerpeeling med eteriske oljer til noen jobbvenninner og som ekstragave til søster og svigerinne®. Sistnevnte får også hvert sitt lille glass med smaksatt honning siden de er mer en gjennomsnittlig matinteresserte :) Har ikke rukket i år, men i vår familie er gode, gammeldagse hjemmestrikkede raggsokker en "hit", så det planlegger jeg til neste år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir bilder jeg har tatt selv og hjemmelaget saltskrubb :)

Skrevet

div. kaker/julegodt. Juledekorasjoner

Skrevet

Julekranser, personlige lyslykter, og kaker & konfekt :)

Anonymous poster hash: 06dd3...305
Skrevet

I år har jeg brodert. Deriblant julestømpe og julekalender. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Penger. Trykker de selv og deler ut til slekt og venner.

Anonymous poster hash: 20f78...fa3
  • Liker 10
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Jeg strikker en del, og lager fløtekarameller.

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på fløtekarameller i år og gi det som en liten ekstragave ved siden av venninnegaver og sånt.

Gjest C'est la vie:)
Skrevet (endret)

Jeg strikker til familie og venner. I fjor var det lue og skjerf. I år har jeg lært meg å strikke sokker, så da får alle varme føtter for vinteren i julegave av meg. :)

Det koseligste jeg vet er å få hjemmelagde gaver, og særlig strikka sokker. Håper familie og venner også blir glad. :) Grei gave å gi/lage når en er student med mindre å rutte med.

Endret av C'est la vie:)
Skrevet

Jeg strikker et par vanter. Ellers blir det kjøpegaver.

Skrevet

Ørevarmere, tøfler, skjerf. Også skal jeg lage knekkebrød og kjeks til besteforeldre etc. I fjor ga jeg blant annet kroppskrubb og sånt til min mor, og den fungerte superbra!

Anonymous poster hash: c2ee1...7e5
Skrevet

Har rammet inn et par tegninger til de jeg vet vil like de.

Skrevet

Jeg har strikket tre par vanter og en haug med oppvaskkluter pluss en liten strikkegenser. Oppvaskklutene gir jeg sammen med en ny oppvaskbørste og en såpe eller lignende.

Får jeg tid blir det nok enda noen strikkeplagg til i julegave.

Hjemmelagde julegaver er koselig :)

Skrevet

Hver jul lager jeg masse konfektkaker til en venninne som er laktoseintolerant.

Ellers blir det mye forskjellig. Syr en del bruksting som f.eks strikkepinnemapper, kjoler, luer og putetrekk. I fjor var det nålebinding det gikk i. Året før lagde jeg lepomade. Det er den aller beste jeg noensinne har prøvd. Noen gang designer jeg papiret gavene blir pakket inn i, noen ganger merkelappene.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har rullet noen bivokslys. Tror det blir det jeg rekker i år. Kanskje strikke noen vaskekluter hvis jeg får rota meg til det(leter etter bomullsgarn med litt bambus i, det var visst ikke lett å finne).

Endret av Cordelia
Skrevet

Har strikket et Dr. Who skjerf, et inifinity-skjerf, samt sydd ett i deilig fleece, sydd grytekluter som ser ut som speilegg, laget et armbånd(sånn "ordentlig" med lås), skal bake rundstykker og litt annet snadder til noen, laget lite video-spill, laget badesalt, og sånne brikker man setter kopper og glass på og tenkte å lage en sånn her om jeg får tid: http://www.craftsewdesign.com/2010/12/foot-warmer-tutorial.html :)

Anonymous poster hash: a910a...14c
Skrevet

Laget telysholdere

Dekorert et krus

Holder på med et portrett :kalle:

Skrevet

Salver/kremer, såper, deodoranter, kluter, grytekluter, duftlys, knekk og godis, müsli m.m

Skrevet

Salver/kremer, såper, deodoranter, kluter, grytekluter, duftlys, knekk og godis, müsli m.m

Hvordan i all verden lager man deodoranter?:P

Skrevet

Hvordan i all verden lager man deodoranter? :P

Kokosolje, natron og stivelse :) Eventuelt eteriske oljer for god lukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...