Gå til innhold

Hvordan det har blitt...

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Goddamn...

I fjor fløy jeg til afrika. Da jeg skulle ombord i flyet fra amsterdam sto jeg i kø med en haug arabere, både med og uten turban. Jeg skalv lett og bilder fra 11. september flimret forbi. jaja, de har heldigvis en veldig streng sikkerthetskontroll beroliget jeg meg selv. Så ser jeg at alle går forbi sikkerhetskontrollen... det er ikke noe aktivitet der. jeg spør en vakt litt hysterisk: hvor er sikkerhetskontrollen? mannen: no security today..

Jeg: :o rusler ombord sammen med mohammed, ali achmed com njom njom og gjengen... Flyturen gikk jo helt bra da.

Men en kamerat av meg forteller om gjenger med arabere som flyr og som trener ombord på flykapring. Bytter systematisk seter, flytter seg fremover i flyet, bytter papirposer osv.

Hjelpe meg! Hvordan skal man reagere på detta a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok at de aller fleste arabere ikke er terrorister som har tenkt å sprenge deg i lufta! :wink:

Selv blir jeg ikke engstelig av personer med spesielle opprinnelser, da hadde jeg ikke gjort annet en å være engstelig... Men man BLIR jo påvirket av det som skjer, så når jeg ser gjenglemte sekker, kofferter, bøtter og spann med lokk, så kverner tankene på hva jeg skal gjøre dersom det smeller.... :roll:

Man kan alltid være uheldig, skal man gå rundt å tenke det værste om mennesker vi synes SER skumle ut (som i gamle skurkefilmer der man alltid SÅ hvem som var the bad guys), så blir det ett tøft liv tror jeg.

Man bør være klar over at ting kan skje, men man bør også være klar over at man overhode ikke alltid kan se på utseendet/herkomsten hvem som er hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.... Ikke noe sikkerhetskontroll!? :o Det hadde jeg ragert på. :riste:

Ja, det hadde jeg også!! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Om det er et transittfly, kan det være at all sikkerhetssjekk er gjort i forkant, at du ble sjekket i Norge, de i de landene de kom fra - fordi man ankommer internt i utenlandsområdet på flyplasseen og de som kom på i Nerdeland på et annet sted på flyplassen i nærheten av sjekkinn for bagasjen.

Ofte her man slike sjekkplasser rundt om kring, slik at de kan brukes om nødvendig.

Dete r strenge internasjonale kontrollrutiner i disse dager, jeg har tilogmed blitt sjekket i Alta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
jeg har tilogmed blitt sjekket i Alta!

...du er jo en kjent sympatisør av KSFF (Kystsamenes Frigjøringsfront)...

:ler:

Sikkerhetskontroll er forresten overvurdert, det viste seg blant annet 11. september for et par-tre år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Devil's Spawn

Sikkerhetskontroll er forresten overvurdert, det viste seg blant annet 11. september for et par-tre år siden...

Øh? Det var vel akkurat derfor 11. september ble gjennomført. Slappe rutiner, og at USA sov. Al-Qaida er en gjeng amatører, med riktig og bra sikkerhetskontroll stoppes de ganske effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Øh? Det var vel akkurat derfor 11. september ble gjennomført. Slappe rutiner, og at USA sov. Al-Qaida er en gjeng amatører, med riktig og bra sikkerhetskontroll stoppes de ganske effektivt.

Les hva jeg skriver, mann! Har du ikke sett bildene fra den aktuelle sikkerhetskontrollen? :o

er forresten ikke enig med deg i at Al-Qaida er en gjeng amatører, men jeg kan være med på at frisørene og barbererne deres suger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Okey, ironi er vanskelig på nettet for meg noen ganger:)

Tja, jeg syns ikke dem er veldig proffe. Etter 11.september har dem ikke fått til så veldig mye (Unntak av Spania som vel også sov). Selvmordsaksjoner er tross alt de letteste aksjonene å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lompa
Om det er et transittfly, kan det være at all sikkerhetssjekk er gjort i forkant, at du ble sjekket i Norge, de i de landene de kom fra - fordi man ankommer internt i utenlandsområdet på flyplasseen og de som kom på i Nerdeland på et annet sted på flyplassen i nærheten av sjekkinn for bagasjen.

Ofte her man slike sjekkplasser rundt om kring, slik at de kan brukes om nødvendig.

Dete r strenge internasjonale kontrollrutiner i disse dager, jeg har tilogmed blitt sjekket i Alta!

Pheeew, godt å høre Poirot, jeg ble helt svett da jeg leste dette jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Les hva jeg skriver, mann! Har du ikke sett bildene fra den aktuelle sikkerhetskontrollen? :o

Det var jo lov med kniv!!! Merkelig at det var lov, må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Må fortelle noe morsomt...

desember 2001 skulle eksen min fly hjem til jul. Jeg hadde pakket inn julegaven hans og puttet den i bagen. da han gikk igjennom sikkerhetskontrollen peip det og lyste og det kom en mann bort til han og trakk han til side... "Du kan ikke ha med deg skøyter om bord i flyet!" sa mannen bryskt mens jeg hoppa opp og ned utenfor sikkerhetskontrollen og gjorde tegn til at han skulle holde kjeft. Eksen min: skøyta? ka du seie? æ har ikke nåkka skøyta me mæ. jaja, det var DEN overraskelsen... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hillary..
Goddamn...

I fjor fløy jeg til afrika. Da jeg skulle ombord i flyet fra amsterdam sto jeg i kø med en haug arabere, både med og uten turban. Jeg skalv lett og bilder fra 11. september flimret forbi. jaja, de har heldigvis en veldig streng sikkerthetskontroll beroliget jeg meg selv. Så ser jeg at alle går forbi sikkerhetskontrollen... det er ikke noe aktivitet der. jeg spør en vakt litt hysterisk: hvor er sikkerhetskontrollen? mannen: no security today..

Jeg: :o rusler ombord sammen med mohammed, ali achmed com njom njom og gjengen... Flyturen gikk jo helt bra da.

Men en kamerat av meg forteller om gjenger med arabere som flyr og som trener ombord på flykapring. Bytter systematisk seter, flytter seg fremover i flyet, bytter papirposer osv.

Hjelpe meg! Hvordan skal man reagere på detta a?

Tviler jeg ikke et øyeblikk på. De har ikke råd til oppgradering av sikkerhetskontroll i de fleste afrikanske land.

Jeg har selv fløyet i Ghana og Nigeria, og opplevde omtrent det samme. Tja, det var jo en liksomkontroll, men det pep i alle retninger og folk gikk bare igjennom samme hva... Tror sannelig det kom folk ut til flyet uten billett også... Riktignok var dett før 11.9. 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg reiste til gambia så var det full sjekk selvfølgelig før utreise i norge + at de sjekket ALLE kofferter og annen bagasje manuellt før vi fikk sjekket inn på hjemturen.

Det var veldig strengt og kontrollert på hvem som fikk gå hvor, og ingen uten billett og pass fikk gå inn i innerste venterommet.

Iflg mamma så hadde det vært slik de gangene hun fløy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

KAN bare ikke dy meg for å pirke... men jeg reagerer litt på språkbruk/valg i første innlegg.

"skulle reise til afrika" -afrika verdens største kontinent og strekker seg fra Tunisia, Marokko i nord, til Sør-Afrika i sør.. Nigeria, Kenya, Sierra Leone, Somalia og mange flere land ligger imellom... Og har veldig stor forskjell i natur, kultur, religion, språk etc.

"ombord sammen med mohammed, ali achmed com njom njom og gjengen..." Dette taler for seg -håper du var flåsete. Og de selsamme typene tenkte " der er en sånn dere richbitch som er ute etter diamanter på svartebørsen i Sierra Leone, eller ute etter mannfolk/guttunger i Kenya, sikkert hoore og allting. Og heter vel Cærrolaine,Mærry, chorgjina og gjengen..."

Dette var en stooor digresjon, men forenkling og generalisering skjer i mange former...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...