AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #1 Skrevet 9. desember 2014 Jeg prøver å aktivere bank ID, men får det ikke til. Hadde engangskode fra SR Bank før, men etter jeg byttet telefon fungerer jo ikke den mer, og ifølge banken kan jeg ikke aktivere den igjen (selv om jeg kunne det da jeg byttet bank..) Har Jernbanens Bank og Forsikring, og litt gammeldags nettbank. Jeg logger meg inn, og går inn på aktiver bank id. Aktiverer, bruker kode fra kodebrikke. Så kommer det opp en kode i nettbanken som det ser ut som jeg skal skrive inn en plass. Men det skjer ingenting på telefonen min (iphone 5S, tastelåsen er av), og etter 5 minutt blir det timeout i nettbanken og jeg må prøve på nytt. Har ringt banken flere ganger og spurt, men hver gang havner jeg hos noen som er totalt inkompetente. Trodde ikke jeg måtte ha Bank ID appen? (Har lastet den den). Noen som vet om jeg gjør noe galt, eller om det er noe jeg kan gjøre for å få aktivert det? Hva gjorde dere? Takk! Anonymous poster hash: 1bcfd...343
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #2 Skrevet 9. desember 2014 Det er vel forskjell på BankID og BankID på mobil? Hvis du logger inn med kodebrikke, så logger du inn med ditt eget passord og kode fra brikken. Bruker du BankID på mobil må du skrive inn mobil nr og fødselsdato, deretter kommer det opp en kode på skjermen fra banken - denne koden skal så dukke opp på mobilen din. Du må sjekke at kodene stemmer overens og deretter taste inn ditt personlige passord ( på mobilen ). For å bruke BankID på mobilen må du ha et telefonabonnement og en bank som støtter dette og det må aktiviseres fra nettbanken din Anonymous poster hash: 87698...8d6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #3 Skrevet 9. desember 2014 Herregud... Lønner seg ¨lese tråder båden en og ti ganger når man er trøtt.... Ser ut som om du har gjort alt dette, TS. Beklager fra surrehøna Er uansett merkelig at de i banken ikke kan svare deg på dette. Har du prøvd å spørre en annen bank om hvordan dette fungerer i praksis? Vil tro at det er ganske lik prosedyre. Anonymous poster hash: 87698...8d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå