Gå til innhold

Vil jeg legge på meg med denne livsstilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tenåringsjente som bor alene, noe som gjør det litt strevsomt i forhold til mat. Iløpet av en dag drikker jeg ofte en flaske iste og spiser ingen ting før jeg eventuelt lager meg middag, noe som ikke er alltid. Da lager jeg noe enkelt som fjorlands, pasta, potetbåter(stekte), nudler osv. Sliter litt med matlysten og orket til å lage meg mat. Jeg trener ikke. Vil jeg legge på meg av å leve slik?

Anonymous poster hash: 8cedc...41d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er tenåringsjente som bor alene, noe som gjør det litt strevsomt i forhold til mat. Iløpet av en dag drikker jeg ofte en flaske iste og spiser ingen ting før jeg eventuelt lager meg middag, noe som ikke er alltid. Da lager jeg noe enkelt som fjorlands, pasta, potetbåter(stekte), nudler osv. Sliter litt med matlysten og orket til å lage meg mat. Jeg trener ikke. Vil jeg legge på meg av å leve slik?

Anonymous poster hash: 8cedc...41d

Om du legger på deg avhenger av hvor mange kalorier du får i deg til dagen.

Derimot er det usunt, enten du legger på deg eller ikke.

Skrevet

Du vil bli underernært om du holder på sånn i lang tid.

Skrevet

Du går vel på skole? Husk at du må spise skikkelig hvis du skal orke å holde ut dagen og få noe utbytte av undervisningen, ha det gøy med venner osv. Dårlige matvaner gir også dårlig matlyst. Snakk med helsesøster el.l som sikkert kan hjelpe deg!

Skrevet

Hvorvidt du vil legge på deg bør egentlig ikke være i fokus, problemet her er at du spiser helt, helt feil, spiser fyllstoff heller enn mat og ikke får i deg noe næring. Matlaging er ikke så slitsomt eller vanskelig som det kan virke som, finn noen enkle oppskrifter med mye grønnsaker og prøv deg frem.

Anonymous poster hash: 0c61b...0ff
Skrevet

Om du legger på deg, kommer an på antall kalorier du får i deg. Det du beskriver er imidlertid en usunn livsstil som ikke vil gjøre noe godt for kroppen din. Hvis du ofte føler deg sliten/energiløs, er nok kostholdet ditt årsaken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...