Gå til innhold

Nettbanker

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Hillary..

Jeg har lenge vært veldig fornøyd med Skandiabanken men nå er jeg mektig irritert...

Manmå ha et engangspassord for å få lastet ned nytt sikkerthetsertifikat. Det kan man få på sms. De greier imidlertid ikke å få sendt meg et slikt passord til tross for at jeg har en vanlig nokia telefon (dog kjøpt i , befinner meg i Oslo og har norsk mobiloperatør.

Har klaget og får svada svar - derfor vurderer jeg å bytte bank selv om det er irriterende å skifte kontonummer, kort osv.

Noen som har gode / dårlig erfaringer f. eks. med

Postbanken?

Gjensidige Nor?

Andre?

Jeg vil gjerne ha en bank med kort som ikke koster noe å bruke, i hvert fall ikke på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få det passordet som brev også. Tar riktignok litt lengre tid.

Jeg bruker Fokus Bank i tillegg, men der koster det å bruke kort, så det har jeg ikke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Tror nok de andre bankene, så sant du ikke er student eller pensjonist, har gebyrer i hytt og gevær. Kjøpe ny mobil (hvis det er det som er årsaken) er nok billigere på sikt enn å bytte bank.:)

Hvis du har tilgang til Skandiabanken på en annen maskin, kan du bytte mobilnr, og få sendt engangspassordet der i stede for akkurat den ene gangen. Ellers tar det vel en uke å sendt på rek. post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Vi har Postbanken Leve i tillegg til Skandiabanken (fordi vi har boliglån der). Da betaler du 33,- pr måned, og mange av tjenestene er gratis. Jeg er veldig fornøyd med nettbanken der, den er veldig brukervennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Alle muligheter er prøvd når det gjelder å forsøke å få engangspassord per sms. Får det nå i posten. En grunn til at jeg ikke kunne vente var at jeg hadde bestilt flybillett og betalingen skulle trekkes via kortet og jeg måtte oevrføre penger fra en annen konto...(Et Familiemedlem måtte overføre penger til meg!)

Har forøvrig nettopp kjøpt ny mobiltelefon.

Skandiabanken har nå sendt saken til sin IT-avdeling, så jeg får se hva de sier.

Ja, Postbanken virker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta overføringer mellom kontoene dine uten å være innom nettbanken engang da, hos skandiabanken altså.

Du må ha kontonummerne dine da, og koden til kontofonen, men det er veldig greit når du ikke er nær din egen pc.

Du kan både ringe og overføre kun via sms.

godt at de tar tak i det og sjekker opp hva som gjør at du ikke får sikkerhetskoden på sms da ihvertfall.

har aldri hatt problemer med det selv, går smertefritt stort sett tror jeg, og uheldig kan du være i alle banker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Postbanken og er utelukkende fornøyd. Er veldig glad for at nettbanken oppdaterer så ofte. Jeg kan handle på veien hjem (butikk to skritt utenfor døra) og når jeg kommer hjem står det kjøpet allerede registrert. Samboeren min bruker Nordea og der kan det ta et par dager før alt er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Ja, jeg tror jeg skal sjekke opp den der telefonmetoden.

Jeg kan være en vanskelig kunde når det er problemer. Brukte store bokstaver i klagemailen. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes telefondelen er veldig pluss.

stod i butikken å handlet til rørosdrakta, og var bittelitt usikker på hvor mye jeg hadde på kontoen, sendte en liten melding og vips så hadde jeg nøyaktig saldo på sms etter ett sekund eller to.

(har lagt inn hele meldinga minus koden på arkiv, så jeg bare henter den opp, redigerer inn koden som jeg har i hodet og sender meldinga på null komma svisj)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk selv over fra Postbanken til Skandiabanken pga skyhøye gebyrer. Siden Skandiabanken ikke tilbyr kort med bilde har jeg beholdt en konto i Postbanken, som jeg mer eller mindre ikke bruker. Lønna kommer inn der, og blir overført til Skandiabanken.

Har aldri hatt problemer med passordet på SMS, men har problemer med at jeg må slette og laste ned nytt sertifikat med gjevne mellomrom fordi de slutter å funke. Men det kan ha noe med min server å gjøre, ikke vet jeg.

Men kan du ikke få passordet på mail også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Passord på mail regnes nok ikke som trygt. De sender det på sms kun til nummeret oppgitt i kontoprofilen.

Skandiabanken tilbyr kort med bilde. Det koster litt mer enn uten bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Skandiabanken tilbyr kort med bilde. Det koster litt mer enn uten bilde.

Har de begynt med det igjen nå?

Når jeg for noen år siden begynte å bruke Skandiabanken så var det ingen mulighet for bilde, uansett hva du betalte, så jeg måtte skaffe meg id fra posten.

Er dette endret på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sjekket for under 6 måneder siden, og fikk da beskjed om at de hadde sluttet å tilby med bilde, dette var bare noe de gjorde i en kort periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både skandiabank og postbanken. Det eneste jeg ikke liker med postbanken (utenom gebyrene, men med leve fikk jeg lavere rente på boliglånet, så jeg sparer det inn der) er at nettbanken har kodenøkkel. I Sparebanken nor får man en papirlapp med engangskoder på, den er det plass til i lommebok. Kodenøkkelen til postbanken derimot... Nå tilbyr de jo over telefon også med mindre sikkerhetskort, så sånn sett er det greit, men jeg foretrekker å se ting, og da er det typisk at jeg ikke husker å ta med meg nøkkelen over alt. (Men bruker man stort sett internett et sted, så er jo det greit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både skandiabank og postbanken. Det eneste jeg ikke liker med postbanken (utenom gebyrene, men med leve fikk jeg lavere rente på boliglånet, så jeg sparer det inn der) er at nettbanken har kodenøkkel. I Sparebanken nor får man en papirlapp med engangskoder på, den er det plass til i lommebok. Kodenøkkelen til postbanken derimot... Nå tilbyr de jo over telefon også med mindre sikkerhetskort, så sånn sett er det greit, men jeg foretrekker å se ting, og da er det typisk at jeg ikke husker å ta med meg nøkkelen over alt. (Men bruker man stort sett internett et sted, så er jo det greit)

Den kodenøkkelen er jo mye sikrere enn en papirlapp med koder på. Og sikkerhet burde være det som teller mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært veldig fornøyd med nettbanken til Gj.NOR, men har nå byttet til Nordea. Den nettbanken liker jeg overhodet IKKE! En forferdelig sak.

Men når jeg først har Nordea, er det noen som vet om man kan få saldo på sms fra dem oxo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...