Gå til innhold

jeg skal sitte i fengsel, hvordan er det der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 19 år og skal sone 2 år for å ha solgt stoff... noen som vet om man får ferier/fri i blandt? er maten god? vet at det er fellesdusj der og kun menn.... trenger all info jeg kan få

Anonymous poster hash: 1cdfe...503
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv ingen innsikt å gi - men vil tro at organisasjoner som hjelper eks-fanger til å komme inn i et sivilt liv kan være til hjelp?

Skrevet

Vet om en som satt inne og det gikk bedre enn forventet. Tidlig i seng og tidlig opp. Tror også han hadde tv på "rommet " sitt. De jobber daglig og får litt penger for det.Ikke store summen da, men sånn at de innsatte kan kjøpe litt hvis de trenger noe/vil ha noe. De lagde også mat sammen daglig. Var visst god mat også. Nå var han her heldig og kom overens med flere der inne. De verste tilfellene(de som har begått det verste av kriminelle saker) satt mer isolert. Besøkte han noen ganger mens han var der. Er du snill og oppfører deg kan du komme ut før tiden. Men aldri rot deg borti sånt igjen. Håper du får gjort mye fornuftig mens du sitter inne, så du kan komme ut med blanke ark. Du kan også studere mens du sitter inne.

Skrevet

Og ja, det er kun menn. Tror det er fellesdusj. Dette spurte jeg ikke om. Men kan jo høre med han. Ang. perm så må du nesten spørre advokaten/kuratoren din om dette. Det skal vel være mulig. Kommer mye an på deg også.

Skrevet

Hvor skal du sitte er jo temmelig vesentlig da..

Det er veldig stor forskjell fra sted til sted..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...