Gå til innhold

Har du et barn som mobber/blir mobbet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste en virkelig hjerteskjærende historie om en 12 år gammel gutt som tok livet sitt fordi han ble mobbet for å være en cheerleader.

Av den grunn, tenkte jeg å spørre om det er noen foreldre her som har barn som har mobbet eller blir mobbet og hva dere eventuelt har gjort med det.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2862375/Boy-12-kills-bullied-cheerleader.html

Lillesøsteren min ble mobbet fra 5. klasse til 7. klasse, og hun er virkelig den sterkeste jenta jeg vet om. Disse barna som mobbet henne, hadde ofte foreldre som ikke brydde seg, eller de var endel av en veldig stor søskenflokk og ikke fikk nok oppmerksomhet, eller rett og slett var vonde barn. Men det er ikke alltid foreldrene har noe å si for om barnet deres mobber eller ikke. Det kan være feil vennegjeng, dårlig innflytelse osv.

Eks-stemora mi hadde ei jente på 7 år (!) som ble mobbet i 1. klasse av en gutt som dyttet henne og kalte henne stygge ting. Eks-stemora mi ble så sint, at hun gikk til rektor gjentatte ganger, og hun tok det til og med opp på foreldremøte! Det endte med at gutten fikk sin straff av foreldrene (de tok visstnok fra han mobiltelefon og databruk, og ga han en skjennepreken), og jenta på 7 år fikk det bedre på skolen.

Anonymous poster hash: 9994a...d0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...