Gå til innhold

Hypotermi / lav "feber"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på om det er noen som har erfaring med hypotermi hos barn, uten at barnet er nedkjølt?

Vår vesla har kort fortalt denne erfaringen, som verken vi eller leger blir helt kloke på:

August/september: vesla 1 år. Får feber og er småsyk etter bghoppstart. Vi måler temperatur rektalt morgen, kveld og natt. Feber ml 38-39,6 på dag og kveld og natt. Etter noen dager synker temperaturene om natten og når hun sover på dagen. På bare to timer var de nede i alt fra 35,4-34,7. Vi blir sendt til sykehus og oppdager lungebetennelse. Etter 10 dager med antibiotika stabiliserer temperaturene seg på 36,5.

November: ny runde med luftveisinfeksjon og ørebetennelse. (Mye syk med diverse i mellomtiden) når vesla virker å ha forbedring i allmenntilstanden skjer det samme igjen. Temperatur helt nede i 34,2 om natten. Lett feber på dagen. Vi blir sendt til sykehus igjen men ingen lungebetennelse denne gang. Hun går seg til og temperaturene stabiliserer seg.

Nå: feber og syk i en uke. Feberen har blitt høyere. Og hun har ikke (enda) fått lave temperaturer. Hun har vært mer hjemme enn i bgh siden i august, men allmenntilstanden er stort sett fin. Hadde det ikke vært for temperaturene hadde vi ikke bekymret oss så.

Vi skal på utredning for infeksjoner og immunforsvar på sykehuset i januar, og vi er i dialog med legen (som gjør en god jobb og tar det alvorlig), så vi håper og regner med å komme i bunns i dette... Men! Det er jo ingen som kan si de har vært borti slikt før... Alle leger og folk vi snakker med syntes det er rart. Så mitt spørsmål er derfor, er det noen her som har samme erfaring? Som kanskje kan hjelpe oss på vei, gi oss tips og råd eller lignende?

Ps. Vi har aldri lavere temperaturer på soverommet enn 17 grader, og vi har målt med flere termostater.

Anonymous poster hash: 4621f...faf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor relevant svaret mitt er, men svarer allikavel.

Har opplevd å komme ned i 35 ett eller annet ved en anledning. Vil tro jenta var rundt 2 år. Dette kom en stund etter inntak av paracet. Tok kontakt med legevakta, og fikk beskjed at dette kan forekomme etter inntak av paracet. Har ikke opplevd det siden.

Skrevet

Jeg kan ha 35 når jeg føler meg syk uten at jeg har tenkt over det :P

Anonymous poster hash: b1bed...893

Skrevet

Tusen takk for svar, og lenken - den ga meg litt mer ro i sjela.

Det er når den går under 35 at vi uroer oss, og vi gir sjeldent paracet med mindre den er over 39. Det virket i lenken at det kan være mange grunner... Så håper vi kommer nærmere i januar.

Hvis flere har erfaring så del gjerne. Finner så lite om det... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...