Gå til innhold

Er vi ikke skilt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi separerte oss i-97.

Vi fylte ut separasjonspapirene,og jeg trodde det var sånn a da ble en automatisk skilt etter to år. Nå var jeg på Nav i dag for å søke økonomisk hjelp siden det har vært vanskelig et halvt års tid økonomisk. Der sier saksbehandler at jeg ikke er skilt! Jeg ringer jo eksmann,og han sier det ville ha kommet fram på selvangivelsene om vi fremdeles er gift. Håper inderlig noen her vet hva som er rett?

Hvor skal jeg henvende meg for klarhet i dette??

Anonymous poster hash: ba579...5d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel fylle ut skilsmissepapirer, slik du gjorde ved separasjonen, og sende det inn.

Anonymous poster hash: e8802...6ad
Skrevet

Siterer herfra: http://www.advokat.no/kompetanseomraader/familie-arv-og-skifte/skilsmisse/vurderer-du-skilsmisse/

"Det kan være greit å vite at skilsmisse ikke inntrer automatisk etter endt separasjonstid. Dere må sende inn begjæring om skilsmisse til fylkesmannen.Det er heller ingen tidsfrist for å søke skilsmisse. Samliv i en overgangsperiode, eller kortvarige forsøk på å gjenoppta samlivet, medfører ikke at separasjonen blir brutt. Er dere separert ved bevilling fra fylkesmannen, kan dere etter 1 år sende inn begjæring om skilsmisse til fylkesmannen. Vil ikke din ektefelle skrive under, så kan du sende den inn alene. Ved samlivsbrudd dvs. i tilfeller hvor man flytter fra hverandre uten å søke om separasjonsbevilling, er separasjonstiden 2 år."

Skrevet

Tusen takk for svar.

Da er jeg altså ikke skilt.

Fint med et førjulssjokk!

Anonymous poster hash: 606c7...336
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...