Jens Skrevet 27. juli 2004 #1 Del Skrevet 27. juli 2004 Blir forvirret her, for her skriver dere att man får eggløsning ca 14 dager før mens. Jeg fikk vite av legen att man hadde eggløsning fra dag 10 i syklusen. Hva er egentlig riktig? Har en syklus på ca 29 dager, og fikk mensen den 20.07. Kan noen finne ut når jeg da har eggløsning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 27. juli 2004 #2 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg har også hørt det at man har eggløsning ca. 14 dager før neste mens..Det som legen sa hørtes helt feil ut! Når man har eggløsning kan egget bare befruktes i 12-24t og da ville det være rart at standarden er at El begynner på dag 10 :klø: Men jeg vet jo ikke jeg da! Så hvis du fikk mens den 20. juli, skulle vel din EL være rundt den 6. juli.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 27. juli 2004 #3 Del Skrevet 27. juli 2004 Hvis du fikk mensen 20/7 hadde du eggløsning rundt 7/7. Etter hva jeg har sett andre steder har de fleste eggløsning mellom dag 11 og 17... Så da vet du hva dere har å gjøre den uka.... Men det er selvfølgelig forskjeller, så det er ikke en fast regel som gjelder for alle, desverre. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 27. juli 2004 #4 Del Skrevet 27. juli 2004 "Standaren" er å ha egglødning 14 dager FØR neste mens. Men det er også helt normalt å få eggløsning en gang mellom 10-18 dager før mens. Så i en 29-dagers syklus, så er det mulig at du får eggløsning fra dag 11-19 (sånn ca) Men det er altså ca 14 dager før mens som blir satt som "standard", og du kan vel bare ta utgangspunkt i det. Om du vil finne ut dette sikkert, kan du jo prøve EL-tester i en syklus (eller du kan tempe). Da vil du fikke ut mer eksakt når du har EL. (For et sprik på 1 uke er jo egentlig ganske mye når en prøver å få klaff) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 27. juli 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 27. juli 2004 Tempe?? Sorry, er helt fersk......... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 27. juli 2004 #6 Del Skrevet 27. juli 2004 Ta temperaturen Den stiger i forbindelse med EL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 27. juli 2004 #7 Del Skrevet 27. juli 2004 Jepp, Son Juni04 sier, så betyr det å ta temperaturen hver morgen i løpet av en syklus, for å se når temperaturen gjør et "hopp". Da har du hatt eggløsning. Du kan lese mer om dette om du trykker på www-knappen jeg har i signaturen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 27. juli 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 27. juli 2004 Men, er det sånn att man har samme temp hele syklusen, men når den stiger(hvor mye er det?) så har man eggløsning, eller da har man allerede hatt det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 27. juli 2004 #9 Del Skrevet 27. juli 2004 Siden dette var den første prøveperioden vår, har jeg fulgt ekstra nøye med temperaturen min. Den steg sånn jevnt og trutt, litt og litt. Men like før EL er der synker den litt igjen, dagen før El(det gjorde den hvertfall på meg). Så begynte den å stige igjen. Nå som jeg er gravid fortsetter den å stige litt. Temp.stigningen er vel på rundt 0,2-0,4 grader tror jeg! Har målingene mine hjemme, men jeg mener det er det jeg har lest! Min har startet på ca. 36 grader når syklusen begynner! Og et par dager før EL var den oppe i 36,4 og så nede i 36,2 dagen før EL, så begynte den å stige igjen! Ble litt surr dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 27. juli 2004 #10 Del Skrevet 27. juli 2004 Se på disse sidene. Her kan du se hvordan tempen min har "oppført" seg før og etter eggløsningen. (linker direkte til de sidene hvor det vises best) Her er den første med EL på dag 20 Her har jeg hatt EL på dag 11 Her har jeg hatt EL på dag 26 Her har jeg hatt EL på dag 13 Her har jeg hatt EL på dag 26 Ikke bry deg noe om at eggløsningsdagen har kommet på forskjellige dager hos meg. Det skyldes at jeg har ustabile sykluser. Det skal være mulig, ut fra de temperaturskjemaene jeg har linket til, å se at temperaturen stiger litt etter eggjøsningen. Og du kan også se at temperaturen holder seg høyere frem til like før mensen kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 27. juli 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 27. juli 2004 Tusen takk for hjelpen dere!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 27. juli 2004 #12 Del Skrevet 27. juli 2004 Nyttig, for jeg klarer heller ikke å finne ut av akkurat det rette tidspunktet. Og jeg har annenhver kort og lang syklus........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulogget bruker som prøver Skrevet 27. juli 2004 #13 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg har ikke helt regelmessige sykluser (men det er blitt bedre i det siste :-)), og heller ikke noe karakteristsik EL-slim. I tillegg har jeg EL/"mens"-murringer som kommer og går i store deler av syklusen. Ikke så lett å finne EL Om det ikke klaffer denne syklusen, blir det vel EL-tester neste syklus. Jeg fant imidlertid en kjekk liten fertilitetskalkulator på nett. Slike skal man kanskje ta med en klype salt, spesielt om man har uregelmessige sykluser, men jeg synes den gir et greit bilde av hvilke dagen man bør stå litt ekstra ;-) Her legger man inn startdag for siste mens, og max og min lengde på sine sykluser. Jeg startet siste mens 1 juli, og har sykluser på mellom 37 og 40 dager. Da fikk jeg ut: Tidigaste ägglossningsdatum enligt cykellängd = 2004-07-22 Genomsnittligt ägglossningsdatum enligt cykellängd = 2004-07-26 Senaste ägglossningsdatum enligt cykellängd = 2004-07-29 Heldigvis har vi stått på litt i det siste: Har hatt sex 17, 19, 21, 24, 25 og i dag må mannen til pers. igjen :oops: (og selvsagt den 29 også ) Hva tror dere erfarne prøvere? Er det håp for oss denne syklusen??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå