AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=53046276&searchclickthrough=true Vi lurer på å flytte, og har sett på dette huset. Hva synes dere? Jeg er litt skeptisk siden det har ligget ute for salg lenge, uten å bli solgt. Hva er pros og cons? Anonymous poster hash: 512d2...512
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Pros: Bra beligenhet Cons: Grusomt stygg farge Anonymous poster hash: aa7fe...6e6
OleTho Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 (endret) Dyrt då! men kjenner ikke til boligprisene i det området, her i Bergen får man en god del mer kvm for den prisen Men igjen da må man jo bo blandt masse tullete bergensere Endret 8. desember 2014 av OleTho
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 Har du vært på visning og sett og luktet i boligen? Var en ganske høy pris for et rekkehus, har du undersøkt hva boliger er solgt for i samme område tidligere i høst?Anonymous poster hash: ea4b1...6ad
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Har du vært på visning og sett og luktet i boligen? Var en ganske høy pris for et rekkehus, har du undersøkt hva boliger er solgt for i samme område tidligere i høst?Anonymous poster hash: ea4b1...6ad Andre hus koster fra ca 10 mill- 50 mill. Vi snakker Holmenkollen. Anonymous poster hash: 512d2...512
Minya Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 Jeg syntes det hadde en fryktelig merkelig planløsning, men det blir vel sånn når det skal være litt funkis. Antar at det har ligget lenge ute pga prisen, 6,2 mill for 116 kvadratmeter høres gruelig mye ut, men Holmenkoll-området er jo ganske dyrt.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 pent hus, godt sted så langt jeg vet om området. Male en annen farge er lett å gjøre. Se huset selv, se området. Sjekk priser på boliger solgt der før? Anonymous poster hash: f3c55...706
Kvist Skrevet 8. desember 2014 #8 Skrevet 8. desember 2014 Negativt: Stygt hus med dårlig planløsning og fryktelig stusselige interiørvalg. Høy pris og usjarmerende nabolag Positivt: Utsikten 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #9 Skrevet 8. desember 2014 Utrolig stygg farge, og man kan neppe male da det sannsynligvis må matche de andre røde husene der. Er vel ofte regler for slike ting. Og veldig stygge hus også. Skulle tro Holmenkollen kunne klart litt bedre design og materialer? Ser jo nesten ut som hytter. Innredningen var jo kjempemoderne og fin, da. Anonymous poster hash: 46c4b...e02
Gjest Eurodice Skrevet 8. desember 2014 #10 Skrevet 8. desember 2014 Dette er virkelig det styggeste bolighus jeg har sett i mitt relativt lange liv. Det må jo være på grunn av beliggenheten at salgssummen er på over svimlende 6 millioner! 2
Rotemor Skrevet 8. desember 2014 #11 Skrevet 8. desember 2014 Mye trapper innvendig. Kan sikkert se kult ut, men er arealmessig veldig lite effektivt. Man blir møkklei nivåer som det.
listefyll Skrevet 8. desember 2014 #12 Skrevet 8. desember 2014 Andre hus koster fra ca 10 mill- 50 mill. Vi snakker Holmenkollen.Anonymous poster hash: 512d2...512 Du må ikke blande epler og pærer. Dette er en tomannsbolig, ikke enebolig. Den er på 116 kvm. En tomannsbolig rett i nærheten lå ute til 6,1 tidligere i år. Rekkehus for lavere. Snittprisen per kvm er på nesten 59000 i området, denne har en kvm pris på 57000. Så den er ikke veldig billig. Anbefaler deg å bruke prisstatistikk på finn skikkelig. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #13 Skrevet 8. desember 2014 Takk for hyggelig tilbakemelding :-) Du må ikke blande epler og pærer. Dette er en tomannsbolig, ikke enebolig. Den er på 116 kvm. En tomannsbolig rett i nærheten lå ute til 6,1 tidligere i år. Rekkehus for lavere. Snittprisen per kvm er på nesten 59000 i området, denne har en kvm pris på 57000. Så den er ikke veldig billig. Anbefaler deg å bruke prisstatistikk på finn skikkelig. Takk for hyggelig tilbakemelding Anonymous poster hash: 512d2...512
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #14 Skrevet 8. desember 2014 Andre hus koster fra ca 10 mill- 50 mill. Vi snakker Holmenkollen. Anonymous poster hash: 512d2...512 HALLO. Jeg spør om hus i samme brl. Som det lenkede rekkehuset. Ikke om snittpris i boligområdet.Anonymous poster hash: ea4b1...6ad
listefyll Skrevet 8. desember 2014 #15 Skrevet 8. desember 2014 Takk for hyggelig tilbakemelding :-) Takk for hyggelig tilbakemelding Anonymous poster hash: 512d2...512 Bare husk at desember og januar er dårlig salgssteder. Det er færre boliger, de går ofte billigere og tar litt lenger tid å selge, så ikke bekymre deg. En positiv ting er at få av boligene i borettslaget har vært til salgs det siste året, noe som tyder på at folk trives!
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #16 Skrevet 9. desember 2014 Leter etter bolig selv og ser at mange av de husene jeg har sett på ligger lenge ute til salgs. Det er gjerne de som har flott innreding men er "litt for dyre" for sitt område får jeg inntrykk av, og at dette kanskje er litt for dyrt i forhold til at det er et rekkehus. Da jeg så det inni tenkte jeg at det var knallfint og stilig, så kom utenpå som ikke var så fint. Enig i fargen ikke er noe fin, og det får man ikke gjort noe lett med når alle ser slik ut. På den annen side er jo alle nyinflyttede så heldig å komme i styret, så da kan du jo komme med forslag om at de kan males i en litt mer stilig og moderne gråfarge til våren Anonymous poster hash: cec23...e05
Vera Vinge Skrevet 9. desember 2014 #17 Skrevet 9. desember 2014 Jeg syns helt ærlig det er litt merkelig å henge seg opp i fargen utenpå. Det er vel ganske mange andre kriterier som kommer høyere opp på min liste, og man kan ikke få alt (med mindre man har veldig mye penger). Jeg syns planløsningen var litt morsom, jeg. Jeg bor selv i et hus med flere halvplan (nå er riktignok kjøkken, spisestue og stue på samme plan hos oss, da), og vokste opp i et slikt hus også, og ser flere fordeler enn ulemper med det. Det blir et ganske sosialt hus, ettersom det er mye kontakt mellom etasjene. Som småbarnsfamilie syns jeg det er helt ideelt, for da kan eldstegutten min leke i en annen etasje, samtidig som jeg har en viss anelse om hva han driver med. Jeg syns ikke trappeløping er så upraktisk når det er korte trapper. Når jeg sammenligner med venner som bor i vanlige rekkehus, syns jeg den type trappeløping er mer upraktisk, fordi de må opp mange flere trinn når de skal bevege seg i etasjene. Og ut fra størrelsen på boligen, er det vel fort andre rekkehus man sammenligner med. Det ideelle er jo å ha mest mulig på samme plan, men spørsmålet er om man har råd til det, eller om man egentlig heller vil bo i leilighet. For min del, er det mest negative størrelsen, men det er ut fra mine behov. Og at man betaler utrolig mye for å bo i akkurat det området. Da skulle jeg virkelig hatt hele mitt nettverk der, i tillegg til at jeg måtte hatt råd til det, selvsagt.
Rosenrød Skrevet 9. desember 2014 #18 Skrevet 9. desember 2014 Syntes det var veldig dyrt for et såpass lite hus. Likte heller ikke innredningen på soverommene.
Gjest celine Skrevet 9. desember 2014 #19 Skrevet 9. desember 2014 Jeg syns det virket smalt og trangt. Det kan se ut som de forrige eierne har flyttet ut, men latt noen møbler stå, for visningens skyld. Hvis man flytter inn med alle møblene man har, er jeg redd det vil se enda trangere ut. Merkelig planløsning og små rom. Små vinduer og nær beliggenhet til nabohus vil gjøre inntrykket litt trangt og mørkt, selv om alt er hvitmalt. Men vil tro at man kan få et annet inntrykk hvis man ser boligen
Gjest Margit Spat Skrevet 9. desember 2014 #20 Skrevet 9. desember 2014 Jeg mistenker at det er ganske støybelastet der da boligen ligger nærmest Holmenkollveien, som har ca 6000 biler i døgnet. Det står noe i annonsen om et unntak for støyskjerm, uten at jeg vet hva det som står der innebærer. Dette bør megler besvare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå