AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Jeg har lastet ned appen Yoga Studio og har planer om å trene yoga nesten hver dag. Hvor fort vil man egentlig se resultater? Jeg velger å trene kombinasjon, ettersom jeg vil fokusere på fleksibilitet, styrke og balanse. Vil ikke bare velge en av delene. Kommer bare til å ha en dag fri med tanke på at jeg vil trene både underkropp og overkropp tre ganger i uken. Jeg bruker ca 30 min på styrketrening, og da kommer jeg alltid til å velge 15 minutter yoga. De dagene jeg ikke har styrketrening velger jeg 30 minutter, om jeg har fri fra jobb eller mye tid til overs kan det god hende jeg velger 60 minutter. Innspill? Jeg skal trene styrke i tillegg, men det blir jo ikke hver dag. Syns dere dette ser ok ut? Mandag: Styrke ben + Yoga Tirsdag: Yoga Onsdag: Styrke armer + Yoga Torsdag: Yoga Fredag: Styrke armer og ben Lørdag: Yoga Søndag: Yoga Også har jeg et kjapt utenforspørsmål: Dere som trener og svetter hver dag, vasker dere også håret hver dag? Jeg har akkurat vennet håret mitt til å bli vasket bare annenhver dag - hver tredje dag, men jeg har ikke trent i løpet av denne perioden på et par uker... Anonymous poster hash: 03a2b...4b3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Bruk tørrshampo, så får du ikke fett hår! Beklager, det var det eneste jeg kunne svare på, haha! Anonymous poster hash: ef5be...99b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Bruk tørrshampo, så får du ikke fett hår! Beklager, det var det eneste jeg kunne svare på, haha! Anonymous poster hash: ef5be...99b Haha det går greit! Jeg får teste ut det da, har brukt tørrsjampo til vanlig men innbiller meg at det fungerer dårlig på svett hår liksom. Jeg får teste ut! Takk! Anonymous poster hash: 03a2b...4b3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #4 Skrevet 9. desember 2014 Ingen? Hvor lenge vil det ta før jeg kan gjøre avanserte øvelser osv? Anonymous poster hash: 03a2b...4b3
Marthos Skrevet 9. desember 2014 #5 Skrevet 9. desember 2014 Du burde i det minste dra på yogakurs for nybegynnere. Yoga er ikke noe man kan lære seg selv hjemme i stua ved hjelp av internett og tro at man skal bli flink. Jeg lover, hvis du er genuint interessert i å lære det, så kommer du absolutt ikke til å angre på å investere i kurs;)
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #6 Skrevet 9. desember 2014 Du burde i det minste dra på yogakurs for nybegynnere. Yoga er ikke noe man kan lære seg selv hjemme i stua ved hjelp av internett og tro at man skal bli flink. Jeg lover, hvis du er genuint interessert i å lære det, så kommer du absolutt ikke til å angre på å investere i kurs;) Når man nærmest bor i ødemarka og det er mange, mange timer til nærmeste yogakurs blir dette vanskelig........ Anonymous poster hash: 03a2b...4b3
Marthos Skrevet 9. desember 2014 #7 Skrevet 9. desember 2014 Når man nærmest bor i ødemarka og det er mange, mange timer til nærmeste yogakurs blir dette vanskelig........ Anonymous poster hash: 03a2b...4b3 Åh, ja ser den. Pass i alle fall på at du finner filmer der de forklarer og viser godt, forklarer hvorfor man skal gjøre ditt og datt, hvilke muskler man skal kjenne det i, går gjennom pusteteknikk osv. Det er en så fin treningsform, men veldig teknisk krevende, så sier det bare for at du ikke skal bli skuffet. Mange som prøver yoga for første gang føler at de bare ligger på gulvet og tøyer ut uten å svette en dråpe liksom. Men jeg tror sikkert du kan finne glede i videoer også, altså -bare vær kritisk! Jeg ville forøvrig ha startet med 2-3 ganger i uken der du varmer opp godt på forhånd, og så eventuelt øke etterhvert som du merker at kroppen blir sterkere. Er litt andre muskler som brukes i yoga enn tradisjonell styrketrening, men lytter du til kroppen finner du fort utav om det er ok å trene mer, eller om du trenger en dag med pause. Lykke til!
Gjest Tassen10 Skrevet 10. desember 2014 #8 Skrevet 10. desember 2014 Jeg har også yoga studio og er veldig fornøyd! Lastet den ned i slutten av oktober, og begynte på intermediate programmene i forrige uke, etter å ha brukt beginner frem til da. Jeg er i samme situasjon som deg, og bor på bygda, så dette er det beste alternativet. Jeg tar 30 min combination hver morgen, og 15 min relaxation om kvelden. (Stort sett). Og 60 min combination i helgene. Jeg har hatt kjempegod fremgang, og er mykere enn jeg noengang har vært. Trener også styrke tre ganger i uken, og syns yoga har hatt positiv effekt på styrketreninga. Jeg hadde litt erfaring med yoga fra tidligere (kunne noen stillinger), men tror ikke det er nødvendig å ha noe erfaring fra tidligere. Mitt beste tips er å starte med 15 min programmene. For da vil det typisk være noen øvelser du klarer greit, noen du sliter med og noen du kanskje ikke skjønner bæret av. Og da kan du se gjennom programmet etterpå (bildene), og lese beskrivelsene, med nybegynnertipsene. Og da blir det ikke så overveldende mange øvelser å forholde seg til, som hvis du tar 60 min programmet. Eneste jeg syns er litt dårlig forklart er bruken av pusten. Det vil jeg anbefale deg å lese litt om andre steder. Det er ikke noe komplisert, men greit å vite litt retningslinjer, i forhold til når du puster inn, og når du puster ut. Jeg har langt bedre utbytte av å gjøre yoga hjemme alene, i forhold til på ett senter. Men jeg kommer til å prøve å dra på yogasentre en gang i mnd e.l. bare for å få litt input. Ellers har jeg filmet meg selv på noen øvelser, bare for å se at jeg ikke er helt ute å kjøre. Det siste spørsmålet kan jeg ikke hjelpe deg med. For jeg er barbert på hodet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå