Peppermint Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Hei! Hva gjør dere med malerier, pyntegjenstander barna lager på skolen? Får det hedersplass på veggen og stuen og hvor lenge får det henge der isåfall? Min samboer henger stolt opp alt hans sønn kommer hjem med, og jeg vil helst ikke ha det hengende. Et maleri har hengt i stuen nå i 2 år, og jeg syns ikke det passer helt inn. Nå har det kommet ett til opp på veggen, uten at det gamle er tatt ned. Hvordan sier jeg at jeg ikke vil ha det der?
Gjest brusmaskin Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Hvorfor vil du ikke ha det der? Vi henger opp barnas bilder, og har latt dem male på lerret nettopp for å ha istua. Kanskje du kan lage en vegg der barnbildene kan henge? Er jo noe småkjipt å bare sette barnas bilder i kottet, synes nå jeg, 4
kulu-kulu Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Har dere ikke en vegg i huset/leiligheta som du kan ofre ? Kall den wall of fame , gjør litt stas ut av det , og gutten vil bli så stolt . Kanskje til og med pappa liker det ? 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 Nok en tråd fra en "bonusmamma" som klager... sånn er det å være sammen med noen som har barn. samboeren din er nok stolt av det sønnen hans har laget og vil ha det der. Er sikker på at du hadde latt dette maleriet henge dersom det hadde vært deres felles barn som hadde laget det. Anonymous poster hash: c56bb...706 8
Kira-delta Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Mamma hang opp alt av sånt inne på mitt eget rom, kan du ikke foreslå det hos dere? 2
Cata Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 Det fikk så definitivt ikke henge på veggen da jeg vokste opp iallfall. Min mor og jeg var skjønt enige om at det ikke egnet seg på noen stuevegg. 4
umwar Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 I min familie ble aldri "kunst" hengt opp i stuen. Det hang i kjellerstuen til oss barna eller på våre egne rom. Trenger ikke være en "sur bonusmor" for at hun ikke liker at "kunst" henger i stuen. Det er ikke alt som er like pent.. 6
Peppermint Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #8 Skrevet 8. desember 2014 Vel. Vi har ikke felles barn som har laget noe så det kan vi vel umulig vite, kan vi vel AB? Sønnen hans har også laget mye fin julepynt som jeg gleder meg til å ta frem til jul nå. Men disse bildene jeg tenker på nå, ser rett og slett ikke ut som de er lagt noe flid i og de er rett og slett ikke pene. Spørsmålet er hvordan jeg kan si det uten å såre/såre så lite som mulig?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #9 Skrevet 8. desember 2014 Hos oss hang det på kjøleskapet eller på oppslagstavla.. Aldri noen hedersplass her Hvis det skal på veggen må det rammes inn, tenker jeg.. du får si det til far Anonymous poster hash: b6b24...102
Gjest brusmaskin Skrevet 8. desember 2014 #10 Skrevet 8. desember 2014 Tror i hvert fall ikke du kan si dette uten å komme med et alternativ sted å henge det. Om du vil ha en stilren stue, eller hva det nå er du vil, så kan du jo likegodt fortelle det først som sist til samboeren din. Men du kan jo ikke frata han muligheten for å henge opp og vise at han er stolt av ungen sin.
Peppermint Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #11 Skrevet 8. desember 2014 Selvfølgelig skjønner jeg at han er stolt av ungen sin. Jeg er ikke vant til at det vi lagde fikk hedersplass, det ble hengt på oppslagstavlen på kjøkkenet. Godt å høre at det gjelder flere og jeg ville nok også reagert likedan hvis det var felles barn, men det hadde vært lettere å sagt det da
Myrthel Skrevet 8. desember 2014 #12 Skrevet 8. desember 2014 Jeg forstår deg veldig godt. Barnebilder er ikke pent i stua eller på kjøleskapet uansett hvor stolt man er av barnet. Hos oss kjøpte vi magnettavle og hang opp på jentenes rom. Der kunne de henge opp alt de ønsket. Andre tegninger ble satt inn i permer. Etter en stund valgte vi ut de fineste, scannet de inn og laget album (FotoKnudsen) med datoer. På den måten blir tegningene tatt godt vare på - og albumene blir vakre minner. Forestå dette for samboeren din. Bilder som henger på veggen lenge, blir ikke så pene heller. Du kan også scanne en tegning og lage et lerret av den. Da blir det et morsomt og minnerikt bilde, som kanskje kan passe inn på en vegg i huset. 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #13 Skrevet 8. desember 2014 Jeg skal ærlig innrømme at jeg gruer meg litt til jeg får egne barn som skal få pryde juletre og stua med kunstverk, men jeg håper jeg ser annerledes på det når det faktisk skjer. Anonymous poster hash: a1ab7...d35 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #14 Skrevet 8. desember 2014 Barnekunst kan være vel så vakkert, om det settes inn i ramme som passer. velger heller det en noe masseprodusert fra Bohus Vi hadde egen vegg til dette Nå er de voksne, og i disse dager gleder jeg meg til å ta frem nisser og lys de laget i bg og skole Anonymous poster hash: f8956...ac4 1
absinthia Skrevet 8. desember 2014 #15 Skrevet 8. desember 2014 Noe tar jeg frem når det er sesong for det , feks høstbilder, julepynt, vårbilder osv Andre ting blir liggende i en skuff i påvente av å komme inn i en perm og vi har nok noen permer liggende. Noen få ting er oppe på helårsbasis og satt pent opp i ramme, eller på annen måte. Presentasjonen gjør mye. Jeg har barn som har vært veldig glad i å tegne og har vært veldig produktive, både på hjemmefronten og i skole/ barnehage, så jeg har kastet en del også. Dersom jeg hadde tatt vare på alt, ville jeg ha hatt mange esker. De to mellomste har også vært bemerkelsesverdig kunstneriske, så det er mye bra å velge mellom, derfor trenger jeg ikke ta vare på hver strek de har tegnet, Jeg tar vare på det beste fra hvert år. Morsomme ting er jo når de har tegnet seg selv og/ eller familien. Ting som det er alt for tydelige at voksne har hjulpet dem litt for mye med, er jeg ikke så veldig glad i - skjønner ikke hvorfor vi skal ha påskekyllinger og julepynt som egentlig er lagd av ansatte i barnehagen og som barnet heller ikke har et forhold til - de siste blir brukt en gang eller to og så forsvinner de. Man kan få overført noen ting til f.eks krus og asjetter - finnes nettsider der du kan fikse dette. Det finnes også rammer som er slik at du lett kan bytte tegninger ved å stikke de i en åpning i toppen. Her er en artikkel om emnet: http://www.familieverden.no/Barn-og-laring/Sprak-og-tegning/Slik-tar-du-vare-pa-barnas-kunst/
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #16 Skrevet 8. desember 2014 Jeg skal ærlig innrømme at jeg gruer meg litt til jeg får egne barn som skal få pryde juletre og stua med kunstverk, men jeg håper jeg ser annerledes på det når det faktisk skjer. Anonymous poster hash: a1ab7...d35 Skjønner ikke helt hva det er å grue seg til? Er det så fælt med ting barn har laget? Du kan jo sitte ved siden av og sørge for at barnekunsten blir perfekt og god nok;-)Anonymous poster hash: b86ed...a40
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #17 Skrevet 8. desember 2014 Uff, så grusomt å lese.. "Men disse bildene jeg tenker på nå, ser rett og slett ikke ut som de er lagt noe flid i og de er rett og slett ikke pene." Håper du i beste fall bare uttrykte deg litt klønete .. Anonymous poster hash: 132dc...c19 1
Peppermint Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #18 Skrevet 8. desember 2014 Jeg forstår deg veldig godt. Barnebilder er ikke pent i stua eller på kjøleskapet uansett hvor stolt man er av barnet. Hos oss kjøpte vi magnettavle og hang opp på jentenes rom. Der kunne de henge opp alt de ønsket. Andre tegninger ble satt inn i permer. Etter en stund valgte vi ut de fineste, scannet de inn og laget album (FotoKnudsen) med datoer. På den måten blir tegningene tatt godt vare på - og albumene blir vakre minner. Forestå dette for samboeren din. Bilder som henger på veggen lenge, blir ikke så pene heller. Du kan også scanne en tegning og lage et lerret av den. Da blir det et morsomt og minnerikt bilde, som kanskje kan passe inn på en vegg i huset. Det ene er et maleri på et lerret. Maleri er egentlig å ta hardt i. Det er skvettet noen malingsflekker på det og blandet rundt så det er en gugge av en ubestemmelig farge. Tro meg, selv ikke et mamma-hjerte vil mene det er vakkert. Så det er litt vanskelig å foreslå å sette det inn i et album dessverre..
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #19 Skrevet 8. desember 2014 Litt av tingen med å flytte sammen med noen med barn, er at du ikke har barn selv, og du mister dermed litt av retten til å styre og stelle, siden barna ikke er dine. Kjære deg, slik går det når man plent må bo sammen, og ikke kan si seg fornøyd med å være særboere. Da blir du stemor, og får barn du ikke liker opp i trynet. Forøvrig er bonusmor et fullstendig latterlig uttrykk. Bonus for hvem? neppe for ungene. Anonymous poster hash: bca20...3db
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #20 Skrevet 8. desember 2014 Kan du lage en slags dedikert vegg med ulike rammer på kjøkkenet? Der man kan henge opp og bytte ut etterhvert? Og så bare flytter du det inn dit og sier "seee så fint det ble :) " Og så tør ikke mannen din å si noe for han vil ikke såre deg Anonymous poster hash: a1ab7...d35 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå